Horsereality XIII

Kollade forumet och såg en annons för ett "rescue center" och jag bara... :meh:
Det är pixlar och en stor del av hästarna som pensioneras är ändå inte så bra att de kommer bidra positivt till aveln, så varför ens bemöda sig med att spara på oönskade hästar? Klappa sig själv på ryggen över sin självutnämnda godhet, eller vad? :cautious:

För att vara mer on topic, hur bestämmer ni priser för betäckning på era hingstar? Jag försöker planera inför när min knabbe Turbo Killer blir stor, och eftersom han är rekordhållare för GP inom rasen så gissar jag att han snabbt lär bli överanvänd om jag sätter priset för lågt.
Jag sätter antingen bara dp (typ 100) eller 20-25 000 hrc + 75 dp eller nått sånt på mina AT. Jag hade börjat med bara dp om jag var du :)

Det finns ett gäng med samma stam som din, jag hade tittat på vad de andra tar. Tex denna har GP657 och är vuxen redan: https://www.horsereality.com/horses/844034/lonesome-glory

Amen vadfan, klart att någon redan hade en med högre GP som bara inte var i rekordboken. :( Eftersom minsta lilla poäng verkar göra jättestor skillnad på om någon väljer ens hingst eller inte så kommer de självklart att välja den som har högre GP av två hästar med samma stam. Då kan jag ju lika gärna strunta i alltihop, känns det som...

Amen vadfan, klart att någon redan hade en med högre GP som bara inte var i rekordboken. :( Eftersom minsta lilla poäng verkar göra jättestor skillnad på om någon väljer ens hingst eller inte så kommer de självklart att välja den som har högre GP av två hästar med samma stam. Då kan jag ju lika gärna strunta i alltihop, känns det som...
Nämen nej, det var inte min mening med inlägget :o :(
Självklart ska du inte strunta i det, jag hade inte brytt mig om någon siffra hit eller dit utan tittat på grensiffrorna. Vilket life# de har kan påverka också (dvs hur tidigt de kommer i stud-listan). Menade mest att du kan kika vad andra tar för.

Jag har lagt ut min Skylen-Majkenhingst för 25 000 och där finns det hingstar med bättre confo och hopp-GP men han har ändå fått in ett par betäckningar. Har inte kollat vad de andra tar men den som avlat på min verkar satsa på körning så han kanske har bra siffror för det... Har ju inget att jämföra med.

Har varit lite sisådär med motivationen på HR på senaste tiden, har mest loggat in och tränat lite, klickat på ridskolan osv. Nu är motivationen plötsligt tillbaka och jag betäcker typ alla tomma ston :o :D

@Murray Jag har ett sto som gärna dejtar Django, om det går bra? :)

Jag bryr mig inte om någon ynka poäng. Jag kollar enskilda grensiffror mot det aktuella stoet, det är viktigare än högst GP tycker jag. Samt confon så klart. Jag hade lagt mig prismässigt strax under den andra.

Jag kollar mer på grenGP och confo än total GP. Total GP är bara intressant om jag står och stampar och behöver en skjuts.

Alltså, att GP720 5:1+6 ger sämre siffror confomässigt än GP727 1:10:1 är så jäkla surt :down:
Sto1 GP720 5:1+6 EN313 RE298 RA303 EV375
Sto2 GP727 1:10:1 EN317 RE304 RA308 EV379

Egentligen är ingen av dom något att ha kvar, jag vill helst ha racing över 310 och endurance 320. :turd:

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 142
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka