Horsereality XIII

Existerar följande arabhingst?

* Absolut inga A på confo
* G+/VG på Socks, gärna på gallop med. Har inget emot starkt där stoet är svagt i övrigt med :)
* RacingGP någonstans över 305-310
* TotalGP runt 680 och uppåt
* Gärna blingad i färg/tecken.
* Inte släkt med Soft Breeze

Jag har tittat lite men haft svårt att hitta.

Daphne eller Faraz? Daphne har G+ på socks, Faraz har VG. Ingen av dom är dock blingad. Racing 311/ 310. GP 674 resp 695.

https://www.horsereality.com/horses/167770/daphne-af-aleon
https://www.horsereality.com/horses/657474/faraz-af-pearly

Daphne eller Faraz? Daphne har G+ på socks, Faraz har VG. Ingen av dom är dock blingad. Racing 311/ 310. GP 674 resp 695.

https://www.horsereality.com/horses/167770/daphne-af-aleon
https://www.horsereality.com/horses/657474/faraz-af-pearly
Tack

Jag har två föl från henne och Daphne redan, tyvärr har inte A-et tvättats bort :meh: i övrigt har det blivit ganska bra ändå. Två försök är iofs inte så många.

Faraz kanske skulle vara värd att prova på henne. Hennes föl från Florence har blivit klart godkända som helhet.

Men sen är det den där biten med bling. Jag skulle så gärna ha lite blingiga avkommor efter henne.

Tack

Jag har två föl från henne och Daphne redan, tyvärr har inte A-et tvättats bort :meh: i övrigt har det blivit ganska bra ändå. Två försök är iofs inte så många.

Faraz kanske skulle vara värd att prova på henne. Hennes föl från Florence har blivit klart godkända som helhet.

Men sen är det den där biten med bling. Jag skulle så gärna ha lite blingiga avkommor efter henne.

Förstår det, hon är superläcker! Hojta om ändå du vill använda mina. :)

Är det någon i Europa som pysslar med Normans och vet hur dom står sig mot Trakehners i körning? Blir dom överkörda pga GPskillnaden eller har dom ändå någon slags "dold" fördel och vinner trots sämre GP?
När spelare frågar vilken ras som är bäst på körning så får de svaret Trakehner, men jag funderar på om det verkligen stämmer på tävlingarna eller om man bara ser till siffrorna?

Är det någon i Europa som pysslar med Normans och vet hur dom står sig mot Trakehners i körning? Blir dom överkörda pga GPskillnaden eller har dom ändå någon slags "dold" fördel och vinner trots sämre GP?
När spelare frågar vilken ras som är bäst på körning så får de svaret Trakehner, men jag funderar på om det verkligen stämmer på tävlingarna eller om man bara ser till siffrorna?
Alltså, jag tycker det verkar som om cleveland bay är bäst... Mina vinner hela tiden (nej inte alltid, men ofta)... :p Men jag kanske har missat något?

Jag har två NC som hållit på att driva mig till vansinne. 6 avkommor har de fått tillsammans och alla har fått sämre GP (och det rätt rejält ibland) än båda två. Prövade tom en annan hingst på stoet - samma utfall :meh:
Tänkte att det måste gå att få till en bättre avkomma, annars åker de fanders och idag kom hon :bump:
Hermippe des Livres
660+668=681 (troligen GP-rekordet för NC)
1VG+1VG=2VG 3G+
Nu är frågan om jag orkar göra om samma kombo eller bara ska pensionera stoet? :cautious:

Senast ändrad:
När spelare frågar vilken ras som är bäst på körning så får de svaret Trakehner, men jag funderar på o
Alltså, jag tycker det verkar som om cleveland bay är bäst... Mina vinner hela tiden (nej inte alltid, men ofta)... :p Men jag kanske har missat något?

Ja Cleveland antar jag är bättre än cobbarna iaf, med tanke på att det är körhästar som kommit längre i aveln? Eller är cobbarna därborta lika i GP?
Jag tänkte mest på uttalandet att Trakehner skulle vara bäst på allt, även körning och som delar plats med Knabbarna nu. Men med tanke på hur det sett ut Trak vs Oldie i hopp samt Arab vs AT i race så blir jag tveksam om det stämmer på tävling? Och jag har absolut inget att jämföra med här i SA :p

Jag har två NC som hållit på att driva mig till vansinne. 6 avkommor har de fått tillsamma och alla har fått sämre GP (och det rätt rejält ibland) än båda två. Prövade tom en annan hingst på stoet - samma utfall :meh:
Tänkte att det måste gå att få till en bättre avkomma, annars åker de fanders och idag kom hon :bump:
Hermippe des Livres
660+668=681 (troligen GP-rekordet för NC)
1VG+1VG=2VG 3G+
Nu är frågan om jag orkar göra om samma kombo eller bara ska pensionera stoet? :cautious:

Gör om! Eller sälj till mig så jag kan köra samma kombo :laugh:

Min erfarenhet är att det tyvärr är nästan omöjligt att placera bra i tävlingar med cobar, även i körning som ska vara deras paradgren. De blir helt enkelt utklassade av de andra raserna. :meh: Men att Trakehner skulle vara bäst i typ allt köper jag inte heller, de är ju inte den enda rasen som har högt allround GP. Särskilt inte nu när knabbarna finns och ligger på liknande nivå, men det är nog också en bidragande faktor till att de har en sån popularitetsboom just nu...

Sen är det i allmänhet ett himla tråkigt jobb att tävla i Europa oavsett vilka hästar man gör det med, eftersom majoriteten av spelarna bor där så alla tävlingar blir översvämmade.

Var på väg att skicka en printscreen där en en av mina slog @Iamia s Damselfly tills jag insåg att det också var en CB :p . Jag kollar sällan resultatlistan efter att ha slängt in mina på tävling så har inte stenkoll men spontant känns det som att mina NC presterar ungefär lika som mina CB, iaf de som har liknande stats (runt 71-74). Knabbarna är ju snäppet vassare så blir intressant att se hur de står sig. Men ja, ifrågasätter också huruvida traksen är så överlägsna som de borde enligt pappret.

Nu vill jag raida foundations på cobbar :meh: Får se över mina Knabbar för jag tror jag köpte på mig mer än jag behövde.

Gör om! Eller sälj till mig så jag kan köra samma kombo :laugh:
:rofl:
Ska tänka på det, är helt matt efter dagens genomgång av fölen. Var nästan klar när det föddes 3 till föl .
Vette tusan om jag orkar få 7 föl till innan hon tänker klämma ur sig nästa fullträff men RNG kanske tänker vara lite snällare mot mig nu :p Lovar att du har försökt tjing på henne i sådana fall.

har bara testat klabbar och shires i körning. shires vann ingenting men mina två klabbar har varit mina stadigaste tävlingshästar trots kör-GP på 69...Så jag uppfattar att det är lite samma situation som med oldenburgarna som kan stå sig mot traks i hoppningen.

Vet ni vad som är bra kör-GP för traks? Har några SW1:or med hopplösa siffror för de vanliga grenarna.

Nu vill jag raida foundations på cobbar :meh: Får se över mina Knabbar för jag tror jag köpte på mig mer än jag behövde.

Jag har några bra foundation-cobbar och förstagenerations-avkommor jag behöver få sålda annars, om du är beredd att betala lite högre pris? Jag försöker febrilt få lediga stallplatser så att jag kan fokusera på knabbarna, men jag tror att folk glömt bort hästmarknaden, så segt går det att sälja. :down:

har bara testat klabbar och shires i körning. shires vann ingenting men mina två klabbar har varit mina stadigaste tävlingshästar trots kör-GP på 69...Så jag uppfattar att det är lite samma situation som med oldenburgarna som kan stå sig mot traks i hoppningen.

Vet ni vad som är bra kör-GP för traks? Har några SW1:or med hopplösa siffror för de vanliga grenarna.
Frågade i chatten och de pratade om 370-378 typ.

Nu skrev någon att 380 är troligen det högsta :laugh:

Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 142
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka