Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon!

Alltså, det här med conformation shows, hur funkar det? Jag har inte satt mig in i det direkt utan anmäler fölen tills de fått en stjärna och konstaterar att en del aldrig får det. Jag ser till att de är groomade och har grimma så klart. Men vad är det som gör att en av dotterns gypsies igår blev DC med bra poäng och bland många deltagare men idag på morgonen fick samma häst bara 77,4?! Han är inte ogroomad och grimman sitter så klart kvar.

God morgon!

Alltså, det här med conformation shows, hur funkar det? Jag har inte satt mig in i det direkt utan anmäler fölen tills de fått en stjärna och konstaterar att en del aldrig får det. Jag ser till att de är groomade och har grimma så klart. Men vad är det som gör att en av dotterns gypsies igår blev DC med bra poäng och bland många deltagare men idag på morgonen fick samma häst bara 77,4?! Han är inte ogroomad och grimman sitter så klart kvar.
Mina varierar också rejält, även utan att jag glömt grooma dem. Bedömningssport absolut och kul att det finns lite av ett chansmoment så att det inte är samma hästar som vinner jämt men jag tycker det varierar lite väl mycket.

Har hästar som går på 86,9 och sen i nästa start får 78...

God morgon!

Det finns RNG/slumpvariation där också och enligt Delo ska det handla om ca 7 poäng det kan variera mellan. Vet att det är några som håller på att utvärdera intervallet och har statitisk på uppåt 8 poäng. Några håller på att kolla också hur mycket det där intervallet sjunker om hästen är ogroomad eftersom vi inte vet hur mycket det faktiskt påverkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 143
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka