Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här tjejen fick en bred bläs :love:
https://www.horsereality.com/horses/585859/say-you-love-me

Angående antalet hästar så har jag gett upp :meh: sånt som händer när man närmar sig tresiffrigt över antalet stallplatser :o:angel::rofl: Jag vill ju behålla mina gamla polare tills de "dör" på riktigt :p
Jag älskar dom bläsarna. Eller framförallt underläppen :love:

Jag har två vuxna ston (tror jag det var) med sån och ett par föl som jag tror blir såna när de växer upp. Det finns en möjlighet att jag avlar in den bläsen i många av mina hästar

Någon som vet vad som händer i spelet nu? Har de gjort om så att det går 24 timmar emellan man senast tog hand om sina hästar, istället för att ha reset vid 02-03 på natten?

@crazyrabbitlady Jag har 3 hingstar med D och VG på frontlegs för framtida bruk, om du vill. Reiningsiffrorna kanske inte är någon höjdare dock eftersom jag bara avlar mot färg.

Kan inte länka just nu, men Morning Madness har 5VG och D, Harvest Moon 3VG och DD. Lunatic Kiss finns också, men har för mig att du sagt att han har samma släktträd som många av dina.

Vill du kolla in dem heter jag Shindeagan där.

Precis innan jag skulle sova igår såg jag att ett PRE-sto fölat och jag blev så uppspelt efter att ha sett fölet att jag knappt kunde sova sen :o:rofl::bump::bump::bump:
Fröken klämde till med hela 681, nytt PRE-rekord. Dessutom 4VG (och ett sketet A från mamma) och rätt fina dressyrpoäng (80.3).
Astrantia

Jag har bestämt mig för att verkligen försöka hålla 'föl in-mamma ut' typ och ni fick jag ett fint islands-sto och mamma ska bort (fattar knappt att jag skriver detta men bättre att göra det officielt så har jag ingen återvändo). Mamma har GP618, 2VG 6G+ 6G. Någon som vill ha?
Pála

EDIT: och typ där ångrade jag mig :rofl::rofl:

Någon som vet vad som händer i spelet nu? Har de gjort om så att det går 24 timmar emellan man senast tog hand om sina hästar, istället för att ha reset vid 02-03 på natten?

@crazyrabbitlady Jag har 3 hingstar med D och VG på frontlegs för framtida bruk, om du vill. Reiningsiffrorna kanske inte är någon höjdare dock eftersom jag bara avlar mot färg.

Kan inte länka just nu, men Morning Madness har 5VG och D, Harvest Moon 3VG och DD. Lunatic Kiss finns också, men har för mig att du sagt att han har samma släktträd som många av dina.

Tack, jag lär ju betäcka hästarna igen :D

Jag avlar främst mot färg med men bestämde mig för nån vecka sen att börja dra in Reining i mixen en del. Känns vettigare att göra så än att bara gå på total-GP även om tävlingarna inte fungerar som de ska. Kommer kännas surt när/om de väl börjar funka att inte ha tänkt på det alls känner jag.

Saxat från forumet på HR. Skrivet av Deloryan:

The thing that is happening at the moment, is that the server can't handle the number of horses. It cannot finish its task. Resulting in none of the horses having depleted their water/hunger/grooming and such. If the server can properly handle running the task, it also makes sure you can start clicking those buttons again.

If the server CANNOT finish the task, the buttons will automatically be -clickable- again after 24h after their last click. But that's usually what happens at night. And that's also the moment when they deplete all those things.

As the server can currently not finish this and cannot deplete these things, you are actually not missing much at the moment. Grooming is indeed taken into account when showing the horse, but since the task cannot finish, the horse doesn't have its grooming depleted and is still on 100. As such, showing is not a problem until it works properly again.

The icon shows up when you can click the buttons again. But it currently doesn't check if it's still on 100 or not (as it shouldn't be doing this). I could build in a fallback for that, that the -warning- thingy only shows up if it's clickable -and- if the number is below 100.

Saxat från forumet på HR. Skrivet av Deloryan:

The thing that is happening at the moment, is that the server can't handle the number of horses. It cannot finish its task. Resulting in none of the horses having depleted their water/hunger/grooming and such. If the server can properly handle running the task, it also makes sure you can start clicking those buttons again.

If the server CANNOT finish the task, the buttons will automatically be -clickable- again after 24h after their last click. But that's usually what happens at night. And that's also the moment when they deplete all those things.

As the server can currently not finish this and cannot deplete these things, you are actually not missing much at the moment. Grooming is indeed taken into account when showing the horse, but since the task cannot finish, the horse doesn't have its grooming depleted and is still on 100. As such, showing is not a problem until it works properly again.

The icon shows up when you can click the buttons again. But it currently doesn't check if it's still on 100 or not (as it shouldn't be doing this). I could build in a fallback for that, that the -warning- thingy only shows up if it's clickable -and- if the number is below 100.
Tack snälla! Då hänger jag med :)

@Iamia förstår jag det hela rätt som att hästarna alltså just nu inte behöver groomas inför utställningar, och egentligen inte behöver tas omhand alls?
Jag inser att du kanske inte heller vet, men jag måste ju fråga någon :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 143
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka