Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Iamia förstår jag det hela rätt som att hästarna alltså just nu inte behöver groomas inför utställningar, och egentligen inte behöver tas omhand alls?
Jag inser att du kanske inte heller vet, men jag måste ju fråga någon :D
Jag tolkade det också så. Som att knapparna går att klicka på men de är egentligen 100% på alla stats vare sig man klickar eller inte.

@Iamia förstår jag det hela rätt som att hästarna alltså just nu inte behöver groomas inför utställningar, och egentligen inte behöver tas omhand alls?
Jag inser att du kanske inte heller vet, men jag måste ju fråga någon :D
Ja, det är ju vad hon skriver. Mer kan jag ju inte lova... :rofl:

• Gilla
Reactions: Laa
Saxat från forumet på HR. Skrivet av Deloryan:

The thing that is happening at the moment, is that the server can't handle the number of horses. It cannot finish its task. Resulting in none of the horses having depleted their water/hunger/grooming and such. If the server can properly handle running the task, it also makes sure you can start clicking those buttons again.

If the server CANNOT finish the task, the buttons will automatically be -clickable- again after 24h after their last click. But that's usually what happens at night. And that's also the moment when they deplete all those things.

As the server can currently not finish this and cannot deplete these things, you are actually not missing much at the moment. Grooming is indeed taken into account when showing the horse, but since the task cannot finish, the horse doesn't have its grooming depleted and is still on 100. As such, showing is not a problem until it works properly again.

The icon shows up when you can click the buttons again. But it currently doesn't check if it's still on 100 or not (as it shouldn't be doing this). I could build in a fallback for that, that the -warning- thingy only shows up if it's clickable -and- if the number is below 100.
Tycker det låter oroväckande :nailbiting: Personligen är det ju jätteskönt att slippa sköta om dem men det kommer ju inte bli lättare för servern med tiden med tanke på alla föl som föds. Inte heller om de ska introducera nya raser för då kommer folk rensa foundation också.

Dessutom verkar ju utvecklarna ha slutat och endast Delo som programmerar nu.

Jag tolkade det som att det där skötsel ikonen bara dyker upp när man har blivit eller om den ligger på 100 (dvs är fortfarande perfekt). Så den dyker upp bara när skötseln är på 99 eller lägre, dvs inte lika perfekt.
Fast nu blev jag ju osäker när ni andra verkar tolka det som att hästarna är alltid på 100 nu :laugh:

Visst är det väl alltid 50% chans att avkomman till en rabicanobärare också blir bärare? Oavsett hur långt ifrån första bäraren man avlat?

Ja precis. Ok, tänkte så chansen inte minskar på något sätt utan är samma % även efter 15 generationer :p
Ja eftersom det bara finns 0 och 1 så är det 50% om den är bärare. Sannolikheten att hästen är bärare sjunker ju för varje generation som går från den kända bäraren.
Edit: Det är därför sannolikheten för Rabicano är 25% om du korsar två kända bärare medan den bara är 6,25% om du korsar ungarna till två kända bärare.

Ja eftersom det bara finns 0 och 1 så är det 50% om den är bärare. Sannolikheten att hästen är bärare sjunker ju för varje generation som går från den kända bäraren.

Funderade på att starta ett till rabicanoprojekt, att få med rabicano genom att avla på en rabicano först, och sedan bara avla på "vanliga" hästar men se till att få med genen hela tiden.
Men det är egentligen inte ett så litet projekt eftersom jag måste spara alla föl och testa när dom blir vuxna.. Så krävs att jag släpper på min boxplatsspärr. Samtidigt känns det trist om Deloryan kommer sätta in hardcap så man inte kan fortsätta avla om man är över maxgränsen. Så jag vet inte.

Funderade på att starta ett till rabicanoprojekt, att få med rabicano genom att avla på en rabicano först, och sedan bara avla på "vanliga" hästar men se till att få med genen hela tiden.
Men det är egentligen inte ett så litet projekt eftersom jag måste spara alla föl och testa när dom blir vuxna.. Så krävs att jag släpper på min boxplatsspärr. Samtidigt känns det trist om Deloryan kommer sätta in hardcap så man inte kan fortsätta avla om man är över maxgränsen. Så jag vet inte.
Jag har försökt köra lite varannan gång. Så med rabicanostoet jag köpte av dig har jag betäckt en leverhingst med bra confo och får då en rabicano- och leverbärare med bättre confo. Sen kör jag på nåt (lever/rabicano) tills jag får en avkomma som är det ena eller andra, och sen fortsätta så tills man har en bra häst med alla egenskaper man vill ha. Men det tar så djävulskt lång tid, och det finns ännu inte så många hästar så när den väl står där finns väl inget kvar att korsa den med.

Tycker det låter oroväckande :nailbiting: Personligen är det ju jätteskönt att slippa sköta om dem men det kommer ju inte bli lättare för servern med tiden med tanke på alla föl som föds. Inte heller om de ska introducera nya raser för då kommer folk rensa foundation också.

Dessutom verkar ju utvecklarna ha slutat och endast Delo som programmerar nu.
Jag tycker också det är lite oroande... Hoppas att jag har fel i den känslan och att det löser sig. Tror att de underskattade rejält när de funderade på hur populärt spelet skulle bli... (Är det ens ett spel förresten? Det känns nästan mer som en livsstil... 😂)

Jag har försökt köra lite varannan gång. Så med rabicanostoet jag köpte av dig har jag betäckt en leverhingst med bra confo och får då en rabicano- och leverbärare med bättre confo. Sen kör jag på nåt (lever/rabicano) tills jag får en avkomma som är det ena eller andra, och sen fortsätta så tills man har en bra häst med alla egenskaper man vill ha. Men det tar så djävulskt lång tid, och det finns ännu inte så många hästar så när den väl står där finns väl inget kvar att korsa den med.

Så kör jag med, men tycker ändå att det blir så tätt med samma hästar, och när man väl ska betäcka med en rabicano så är det i princip samma hingst man redan använt till andra ston/tidigare i stammen. Blir så trist och som du säger, det går trögt. Får jag en rabicanohingst som är bättre än andra så kan jag själv inte använda den ändå för den är släkt med alla mina hästar redan typ.. Kan jag istället försöka behålla rabicanogenen från olika foundationbärare och hålla dom till enskilda linjer samtidigt som jag bara avlar med vanliga bra hästar så slipper jag "avla baklänges" med sämre hästar hela tiden i förhoppning att någon gång få något vettigt att behålla.
Tycker liksom jag har hållt på ett tag ändå med varannan rabicano varannan vanlig men bara har ett rabicanosto och en rabicanobärarhingst jag avlat fram själv och behållit för att dom är "ok".

Men som sagt, det krävs oändligt med boxplatser..

Jag tolkade det som att det där skötsel ikonen bara dyker upp när man har blivit eller om den ligger på 100 (dvs är fortfarande perfekt). Så den dyker upp bara när skötseln är på 99 eller lägre, dvs inte lika perfekt.
Fast nu blev jag ju osäker när ni andra verkar tolka det som att hästarna är alltid på 100 nu :laugh:
Är rätt säker på att du har rätt. Vill åtminstone minnas att jag har några nyligen födda föl som inte ligger på 100. I och för sig sköter jag fölen ändå, de ska banne mig fortsätta åldras även om spelet havererar ;)

Är rätt säker på att du har rätt. Vill åtminstone minnas att jag har några nyligen födda föl som inte ligger på 100. I och för sig sköter jag fölen ändå, de ska banne mig fortsätta åldras även om spelet havererar ;)
Jag ser nu att jag skrev helt tokigt där så jag uppskattar att du förstod vad jag menade iallafall :rofl:
Däremot så åldras hästarna oavsett om man sköter om dem eller inte.

Skötseln har inget med åldrandet att göra. Enda orsaken till att sköta när det inte behövs är om du vill ha XPn (5/häst)

Jag tränar mina för att de inte ska hamna efter i förhållande till ålder och för att de hästar som inte är fulltränade för sin nivå ska bli det. Övriga skiter jag i...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 143
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka