Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det okej att vara lite bitter när Tallullah idag har fått två föl efter Mad Hatter, båda med 90-stats på alla tre dressyrpunkter och 1 VG utan ett enda A... IGEN! Jag har inte fått en enda och hon är nästan hundraprocentig på den fronten... :cautious:

Nä, egentligen jätteglad för hennes skull, bara "lite" avundsjuk. :D Men får trösta mig med att jag får in mer DP eftersom hon fortsätter betäcka med honom.
Jag åldrade precis en fin fröken efter hens Equator (e Mad hatter), så jag är glad isf men visst är det frustrerande!

Edit: och nu betäckte hen precis med Vibration 😁

Jag åldrade precis en fin fröken efter hens Equator (e Mad hatter), så jag är glad isf men visst är det frustrerande!

Edit: och nu betäckte hen precis med Vibration 😁
Ja, alltså, jag är också glad, egentligen. Men har fått 11 föl efter honom och inte en enda är en fullträff. De som fått riktigt bra GP-stats har fått åtminstone ett A och de med bra confo har fått ett lågt dressyrstats bland övriga i 90-klassen... Jag tycker ju att jag borde vara värd åtminstone EN med fullpott överallt. :D

Väntar två stoföl efter Equator inom några dagar, så förhoppningsvis har jag bättre lycka där. :up:

Ja, alltså, jag är också glad, egentligen. Men har fått 11 föl efter honom och inte en enda är en fullträff. De som fått riktigt bra GP-stats har fått åtminstone ett A och de med bra confo har fått ett lågt dressyrstats bland övriga i 90-klassen... Jag tycker ju att jag borde vara värd åtminstone EN med fullpott överallt. :D

Väntar två stoföl efter Equator inom några dagar, så förhoppningsvis har jag bättre lycka där. :up:
Det tycker jag också! Trägen vinner :D
Nu har jag inte kunnat betäcka särskilt mycket med Rhythm tex men har inte heller fått någon fullträff där, frustrerande när andra får det och inte en själv.

Funderade på det här med rabicano-projektet på nl. Ska man bara samla på ston och sedan betäcka med rabicano-hingst eller kan man ha användning för hingstarna man måste köpa på sig på foundation också? Vad blir mest effektivt?

Funderade på det här med rabicano-projektet på nl. Ska man bara samla på ston och sedan betäcka med rabicano-hingst eller kan man ha användning för hingstarna man måste köpa på sig på foundation också? Vad blir mest effektivt?
Jag planerar att köra på med bara ston och sedan pensionera alla fölen. Ett undantag gäller och det är nu i början när jag jobbar på att få fram en rabicanohingst. Jag kanske gör bort mig men jag jobbar enbart efter stoteorin. Jag äger ett Asdonsto men den har jag inte åldrat.

Jag planerar att köra på med bara ston och sedan pensionera alla fölen. Ett undantag gäller och det är nu i början när jag jobbar på att få fram en rabicanohingst. Jag kanske gör bort mig men jag jobbar enbart efter stoteorin. Jag äger ett Asdonsto men den har jag inte åldrat.

Jag räknar med att någon av er tar fram en rabicano-hingst som jag kan använda :angel: Men då gör jag mig av med hingstfölen när jag behöver mer platser...

Har en till Aytac-hingst nu. aitch
Hade glömt bort att jag skickat meddelande och kände att jag inte kan skita i det nu när han helt plötsligt låg på private trade :o
Den där kan vi verkligen hoppas är bärare för då kan man tillverkar riktigt bra hästar. Jag undrar om den är visad utan grimma med tanke på de låg poängen

Tack för att du såg det, han har ingen grimma på sig iaf så ska fixa det.
Jag hade en helsyster tidigare iofs 4-8-0 men han har ju G+ på det mesta och hon fick 84,7 som högst på de 3 shower hon gcik med lägsta resultat 82,241. Den där skulle jag nog faktiskt kunna tänka mig att köra familjeträff med systerdotra på (hon betäcktes igår)

Har en till Aytac-hingst nu. aitch
Hade glömt bort att jag skickat meddelande och kände att jag inte kan skita i det nu när han helt plötsligt låg på private trade :o
Har en Asdon x Aytac sto som blir vuxen om ett par dagar (2 år10 mån nu), kan gärna prova honom på henne sen :)

Kl
Hur hade ni gjort med hingstarna? Spara eller skicka till Gisela?
IMG_20190514_195236.webp

Har en Asdon x Aytac sto som blir vuxen om ett par dagar (2 år10 mån nu), kan gärna prova honom på henne sen :)

Kl
Hur hade ni gjort med hingstarna? Spara eller skicka till Gisela?
Visa bifogad fil 29716
Jag hade nog skickat dem möjligen behållit Dealdir*Nelaraia och Riza*Aytac. Nelaria är svårt att hitta utan BA, Aytac är bättre så där skulle ju kolla tillgången på just den stammen och även se hur grenGPn ser ut. Ingen av dem lär det dock bli något rejält sug efter.

Jag hade nog skickat dem möjligen behållit Dealdir*Nelaraia och Riza*Aytac. Nelaria är svårt att hitta utan BA, Aytac är bättre så där skulle ju kolla tillgången på just den stammen och även se hur grenGPn ser ut. Ingen av dem lär det dock bli något rejält sug efter.
Nej, jag räknar väl inte med att få in nått på dom, mer att öka chansen att se om dom är bärare (och vidare få fler Rabicanos). Jag får klura lite till kanske...

Jag sparar hingstar med, en del av de foundies jag tänkt testa har en hingstavkomma uppe för stud på nl och det är för litet urval för att testa ordentligt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 142
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka