Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om någon kommer ihåg. Jag fick ju ett totalt oväntat jättebra stoföl från mitt halvkassa gul-trakehner-projektsto för ett tag sedan. Hon växte upp fort som tusan och betäcktes. Nu har hon fölat... Inte direkt en hopphäst med 79 i bascule, men jag avlar ju dressyrhästar, och 93,94,91 för dressyr är ju inte så dåligt. :D 1VG resten G - inte så många G+ och kommer nog inte att bli någon DC precis. Men det känns ändå som om det är ok. https://www.horsereality.com/horses/771769/zenithoptera

@Iamia Skulle ett av mina ston kunna få en ny dejt med Malte? Hon fölade häromdagen men det blev en hingst.
Eller båda kanske, glömde bort att dne andra också fölat.

Om någon kommer ihåg. Jag fick ju ett totalt oväntat jättebra stoföl från mitt halvkassa gul-trakehner-projektsto för ett tag sedan. Hon växte upp fort som tusan och betäcktes. Nu har hon fölat... Inte direkt en hopphäst med 79 i bascule, men jag avlar ju dressyrhästar, och 93,94,91 för dressyr är ju inte så dåligt. :D 1VG resten G - inte så många G+ och kommer nog inte att bli någon DC precis. Men det känns ändå som om det är ok. https://www.horsereality.com/horses/771769/zenithoptera
Ja, klagar du på den där har du blivit på tok för kräsen! Men känns det inte bra kan hon få bo hos mig. :angel:

Grattis!!

Jag vet att jag skrutit :o om Treasure Shame förut men nu är det 6 fölet på raken hon levererar skäckanlag och fina dressyr-poäng till. Hittills har jag behållit alla avkommor och den 'sämsta' har 91-85-87 men 4VG istället. Kan hon ge dåliga föl?! :confused::love:
Nyss föddes Tricky Kacper med 737 och 89-93-89 för dressyr. Dessutom 80.4 för eventing och 2VG.
Antagligen väldigt jämna dressyrsiffror på henne, kan jag tänka mig? :)

Antagligen väldigt jämna dressyrsiffror på henne, kan jag tänka mig? :)
Antagligen! Alla avkommor har fått klart bättre dressyrpoäng än henne själv och hon har ju en avkomma med 740+ med 730 hingst trots att hon själv bara har 719.
Var tvungen att dubbelkolla att hon inte har dubbelt TO för alla har verkligen ärvt det, måste vara något fel :laugh:

Fina resultat av senaste omgången ultraljud. Får hoppas att fölen blir bra med.

Bifogade filer

• Screenshot_20190512-115916__01.webp
    Screenshot_20190512-115916__01.webp
    32,4 KB · Visningar: 8
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 142
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka