Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok! Iofs så har ju inte alla föl växt upp än, men hittills har ju inga "enbart-Asdon-ston" fått rabicanoföl, @Asko s sto är den enda som fått en rabicanoavkomma och den hade Aytac i stammen. Ska man ha lite is i magen och vänta på att fler föl ska växa upp för att utesluta Asdon eller ska man göra sig av med stona och skaffa nya efter Aytac och Nelaria...
Svårt att säga. Jag tycker det borde blivit resultat för det är nog många som avlat Asdon*Asdon men än är det för tidigt att säga något säkert enligt mig. Jag personligen tror ju att det är stona men det är en gissning.

Svårt att säga. Jag tycker det borde blivit resultat för det är nog många som avlat Asdon*Asdon men än är det för tidigt att säga något säkert enligt mig. Jag personligen tror ju att det är stona men det är en gissning.
Jag har åldrat mellan 5-10 st med olika Asdon-ston, de allra flesta efter Aphodiini. Så jag tycker att någon borde blivit rabicano vid det här laget egentligen.

Ni som hittills betäckt Asdonston, har Nelaria och Aytac varit inblandade eller har han varit ensam som förälder?
Jag kollade mina idag och dom Asdonston jag har testat har bara Asdon i stammen.
Den här killen tåls att tänkas på: https://www.horsereality.com/horses/599426/given-to-fly
Nu när jag vet att mamman är rabicano bärare.

Förresten, då jag vet att båda föräldrarna är rabicano bärare är det då säkert att han är själv rabicano bärare också?

Den här killen tåls att tänkas på: https://www.horsereality.com/horses/599426/given-to-fly
Nu när jag vet att mamman är rabicano bärare.

Förresten, då jag vet att båda föräldrarna är rabicano bärare är det då säkert att han är själv rabicano bärare också?

Äsch @Shaggy hann före :p

Och justja, skrev ju förut att det var samma stam som Mango (fortfarande får jag för mig att han är inavlad :angel: ) men det är ju första rabicanon som har den stammen med Asdon/Nelaria + Asdon/Aytac

@Riru Förresten, man borde väl också kunna hålla ett öga öppet efter hingstar som är undan Nelaria eller Aytac (och inte efter Asdon) och kolla om de är bärare?
Har dock ingen sådan häst.

Nej då du betäcker en bärare med en bärare är det 25% att du får färgen, 50% att den blir bärare och 25% att den inte får genen alls
:cautious: Jag kan lika gärna ha sickens otur.
Typiskt att han inte är ett sto, då hade man iallafall kunnat testa. Nu vill jag ju inte slösa flera månader av ett stos levnadstid på honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka