Hedinn
Moderator
Hah! När det är dags för hela högen att ryka kan du ju hojta till mig. Enda kommande rasen jag eventuellt är intresserad av är engelskt fullblod. Däremot skulle jag behöva skaffa en jäkla massa fler stallplatser för att få plats med fler trakehners.Mitt problem är att jag behöver hålla 'en in - en ut' typ. Dvs får ett sto en bättre avkomma bör hon bort men då har hon ju knappt börjat tävla på någon vettig nivå vilket gör att jag fortsätter avla och tävlar upp i klasserna. Till slut har jag 3-4 avkommor som jag behåller från varje sto och det blir en exponentiell utveckling som uppenbarligen inte håller
Jag har ett gäng trak-hingstar tex med snittet 88+ för dressyr som jag tänkt behålla egentligen men inser att det kanske är dags att höja gränsen till 90+ nu. Men så kommer confo in i bilden, likaså färg, total GP, stamtavla osv osv.. Så blir jag villrådig och behåller alla för att inte riskera ta fel beslut.Dom är liksom för bra för att vilja sälja till någon random på marknaden också... Troligen ryker hela högen sen när nya raser kommer.
![]()