HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste vara 10 anmälda.
Och ja det är trist om man vill spela som på .com. Jag har bara konto där för att inavla då det inte är så kul att fylla stallet med skräphästar när man redan har platsbrist :p
Är det du som bjuder på den där Nelaria dottern? Vet ju inte vad du heter där

Måste vara 10 anmälda.
Och ja det är trist om man vill spela som på .com. Jag har bara konto där för att inavla då det inte är så kul att fylla stallet med skräphästar när man redan har platsbrist :p

Då får jag köpa ett gäng till alltså :D

29222

Inioluwa är pappa till fölet (jag hoppades få en bättre RN/TO avkomma än mamma :p ). Så om du inte vill ha ett helsyskon så kanske:
Illusion, Rhythm eller Tahoe (chans för TO/RN också). Om du vågar satsa på hoppning och vill höja confo är ju Google ett alternativ.
Jag testar gärna Rythm. Har tänkt spara Google till något av de andra stona jag köpt av dig med 79 för hoppning om de inte är för nära släkt :)

En sak måste jag säga om den holländska servern. De mycket få hästar (A-T) som är till salu har intressantare stam än på .com servern. Det är inte 15 av 10 hästar som har Yadigar 13 ggr i stammen utan förfäderna ligger utspridda över flera kontinenter. Iofs är GP rätt mycket lägre så de kanske finns även på .com men man hittar dem inte i den gigantiska massan.

Jag kan fixa plats men behöver i så fall bli av med henne ganska snart (några dagar)
Jag är konstant ca 30 över trots att jag pensionerar ca 5 om dagen och köper nya platser varje dag, så det här är tyvärr bestående och kommer inte kunna lösa plats inom en snart framtid.
Har iof mitt 'rabicano'-konto, så kanske ska hämta hem henne där istället. 🤔

Jag är konstant ca 30 över trots att jag pensionerar ca 5 om dagen och köper nya platser varje dag, så det här är tyvärr bestående och kommer inte kunna lösa plats inom en snart framtid.
Ja den här platsbristen är besvärlig

Ja, alltså, jag kan spontant känna att hästarna lever lite onödigt länge. Alternativt åldras för långsamt. De jag har som är runt 15 är jag liksom helt klar med. De presterar inte längre i tävlingar och de är inte bra nog för att fortsätta avlas på, men man vill ju ändå kunna behålla dem "hela livet", sentimental som man blir över de här pixelhästarna. :P

Apropå det, är det nån som har koll på vad som händer med hästar som dör? Hamnar de i retirement som de pensionerade hästarna eller nån annanstans?

Ja, alltså, jag kan spontant känna att hästarna lever lite onödigt länge. Alternativt åldras för långsamt. De jag har som är runt 15 är jag liksom helt klar med. De presterar inte längre i tävlingar och de är inte bra nog för att fortsätta avlas på, men man vill ju ändå kunna behålla dem "hela livet", sentimental som man blir över de här pixelhästarna. :P

Apropå det, är det nån som har koll på vad som händer med hästar som dör? Hamnar de i retirement som de pensionerade hästarna eller nån annanstans?
Mitt problem är att jag behöver hålla 'en in - en ut' typ. Dvs får ett sto en bättre avkomma bör hon bort men då har hon ju knappt börjat tävla på någon vettig nivå vilket gör att jag fortsätter avla och tävlar upp i klasserna. Till slut har jag 3-4 avkommor som jag behåller från varje sto och det blir en exponentiell utveckling som uppenbarligen inte håller :p
Jag har ett gäng trak-hingstar tex med snittet 88+ för dressyr som jag tänkt behålla egentligen men inser att det kanske är dags att höja gränsen till 90+ nu. Men så kommer confo in i bilden, likaså färg, total GP, stamtavla osv osv.. Så blir jag villrådig och behåller alla för att inte riskera ta fel beslut. :banghead: Dom är liksom för bra för att vilja sälja till någon random på marknaden också... Troligen ryker hela högen sen när nya raser kommer.:nailbiting:

Jag funderar på att sluta med quarterhästar. Jag tycker verkligen om dem och speciellt fölen är ursöta men det är så grymt tråkigt att tävla i reining. :o:meh:
Jag har fått överta fina ston och ett par föl av lite olika Bukefolk så är det någon annan som vill ärva så kika in och hojta, heter MulleMustang i HR. Funderar dock på att behålla Joyride. Är nyfiken på hur Get serious kommer ser ut som vuxen men det kan man ju kolla även om han byter ägare.
Stona har vunnit en del pengar till mig för övrigt. Någon som är sugen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 139
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka