HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har både dp och hrc på mina hingstar och förvånansvärt många betalar ändå dp. Jag tycker inte att det är missunnsamt att bara ta dp. Det är ju ett val man kan göra och upp till en själv. Man måste ju inte ens ha hingstarna till allmän avel om man inte vill.

Jag har både HRC och DP på mina hingstar (och FT på Traksen), men av någon underlig anledning är det bara de som har riktigt sunkiga ston som använder DP? :confused: Typ ett sto med lågt GP och 4 AV. Händer bara på mina klabbe-hingstar som redan är skitbilliga, 5000HRC är ju inte en förmögenhet för en betäckning direkt.

Sen föredrar jag om folk inte bara kör på DP, för det är så svårt att få in DP utan att casha upp med rl-pengar. Fattige studenten i mig grymtar lite då, speciellt när det drar upp på 400-800DP för en betäckning och ingen LFG. :cautious: Men, folk gör som de vill, och om det funkar med bara DP för folk så är det ju bara najs för dem :D

Jag har både HRC och DP på mina hingstar (och FT på Traksen), men av någon underlig anledning är det bara de som har riktigt sunkiga ston som använder DP? :confused: Typ ett sto med lågt GP och 4 AV. Händer bara på mina klabbe-hingstar som redan är skitbilliga, 5000HRC är ju inte en förmögenhet för en betäckning direkt.

Sen föredrar jag om folk inte bara kör på DP, för det är så svårt att få in DP utan att casha upp med rl-pengar. Fattige studenten i mig grymtar lite då, speciellt när det drar upp på 400-800DP för en betäckning och ingen LFG. :cautious: Men, folk gör som de vill, och om det funkar med bara DP för folk så är det ju bara najs för dem :D

Att man betalar med DP i de fallen KAN bero på att man är ny spelare och inte kunnat tjäna pengar än? Så var det för mig innan jag hade kunnat skaffa några hyggliga tävlingshästar och dra in lite cash med :)

Att man betalar med DP i de fallen KAN bero på att man är ny spelare och inte kunnat tjäna pengar än? Så var det för mig innan jag hade kunnat skaffa några hyggliga tävlingshästar och dra in lite cash med :)
Ja jag har haft ett par såna .. har inte dyra hingstar. En kostar 3000 HRC el 50 DP. Så var det någon som betäckte två ston med honom och betalade DP bägge gånger. Kollade profilen och hen var typ level 8.... Då fick jag dåligt samvete.

Åh jag tror att jag tittade på honom men tog inte honom då han har bara två områden i GP som han är bättre på än stoet.
Så länk till stoet? Jag har ett par hingstföl också och jag har ändå tänkt åldra upp någon av dem. Eller ta en titt själv i mitt pixelstall!

@Elin_B Självklart! Kan vi ta det lite senare? :)

Hemma efter ett par dagar hos föräldrarna, har bara kunnat kolla till pixelpållarna i mobilen och har faktiskt haft lite abstinens :D
Nu måste jag uppdatera mina att-göra-listor, kolla vilka ston som ska föla kommande vecka (en hel drös men tyvärr ston jag betäckt med hingstar mina första dagar i spelet så jag har inte stora förhoppningar), rensa bland hästar och kolla runt på olika hingstar till ett par nyare ston som ska få bli mammor.

Tycker för övrigt att det är helt okej att folk tar betalt i bara DP, även om jag är nybörjare. Jag fattar att jag kommer behöva dem längre fram men tror också det är ett bra sätt att begränsa antalet som betäcker med en hingst. Jag som bara spelat någon vecka har inte kolla på olika linjer och osv men undviker helst att betäcka med hingstar som jag ser redan har hur många avkommor som helst. Respekterar absolut hingstägare som är restriktiva med hur många och till viss del vilka som får betäcka, det tror jag alla vinner på i längden.

Vad nu, fyra av fem föl som föddes idag var ston :eek: och hingsten var värdelös.
Jag som är en hingststation här :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 147
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka