Horsemanship!

K

Krati_Gutti

Oooh! Nån som håller på med det? Har gjort det i ca 5 år och har nu chansen i december att ta level 1 för en dansk utbildad tränare som e godkänd av Pat Parelli! :bump: :banana: :banana: :bump: :D :o :eek:

Sv: Horsemanship!

Har inte direkt "hållt på med det" utan har bara studerat det genom olika böcker. Tycker att det är otroligt intressant!

Vda innebär level 1 *nyfiken* :) ?

Jag pysslar med det lite granna...

Men varför alla dessa smylisar?!

Det e typ nivå 1 (nähä? :p) själva grunden om man säger så.. in i transporten själv backa med bara ett "fingervift" jaa.. du fattar? när man klarat level 1 å fått diplom å hela shittet så e de vidare till level 2 å DET e grejer det! blandannat ska hästen lära sig att lägga sig ner när man ber om det :D sååå kul!

Det e ju KUL! Får man diplom så vet man ju att man klarat själva grunden å kan ge sig på dem RIKTIGA grejerna! kul kul!

Krati_Gutti skrev:
Det e ju KUL! Får man diplom så vet man ju att man klarat själva grunden å kan ge sig på dem RIKTIGA grejerna! kul kul!

Öh? Du får diplom för att du har en massa smilysar eller att du går igenom en kurs?! :devil:

Jag blev NH-invigd för fem år sedan jag med.

Min guru är Patrick Allori, han har lärt mig Mycket! Indiansk hästfilosofi känns för mig så perfekt. Har prövat cowboyernas metoder oxå (även parellis) men det har inte passat min smak.

Roligt att du kan få ta level 1! Måste man gå en kurs innan för att få göra "provet" eller är du redan klar för testning?

MVH :)

Cronis skrev:
Öh? Du får diplom för att du har en massa smilysar eller att du går igenom en kurs?! :devil:

För att jag klarat level 1 såklart.. ehh? :mad:

Krati_Gutti skrev:
Det e typ nivå 1 (nähä? :p) själva grunden om man säger så.. in i transporten själv backa med bara ett "fingervift" jaa.. du fattar? när man klarat level 1 å fått diplom å hela shittet så e de vidare till level 2 å DET e grejer det! blandannat ska hästen lära sig att lägga sig ner när man ber om det :D sååå kul!

Hoppas att nån klargör det här, för mig veterligen ingår att hästen ska lägga sig ner inte i level 2. Har mycket svårt att föreställa mig det. Har inte för mig att lastning ingått i level 1 heller, men det kanske ändrats.

Ropar på en som kan sånt här: C, klargör saker! :D

Skitkul josse! Jag hoppas verkligen att det går bra! :)

Men jag måste bara säja en sak som min läromästare sa, som tål att tänka på, som stämmer så in i bänken bra!! :

"NH är inget att skryta med... det är ett hjälpmedel att uppnå perfekt kommunikation"

Tassetass skrev:
Hoppas att nån klargör det här, för mig veterligen ingår att hästen ska lägga sig ner inte i level 2. Har mycket svårt att föreställa mig det. Har inte för mig att lastning ingått i level 1 heller, men det kanske ändrats.

Jo, lastning ingår i level 1. Och med att dem ska ligga ner.. Det e jag inte säker på om det e just level 2 men det är ju på god väg iaf! :angel:

Smajlet skrev:
Skitkul josse! Jag hoppas verkligen att det går bra! :)

Men jag måste bara säja en sak som min läromästare sa, som tål att tänka på, som stämmer så in i bänken bra!! :

Tack Natalie! :)
Nää, jag skryter ju inte... verkligen inte.. Jag tycker bara att det e så in i bänken kul att få en sån chans.. inte varje dag.. :d Nu har jag ju börjat sluta med å tävla med Krati så det e ju så himla kul me lite omväxling :p Ses!

Krati_Gutti skrev:
Tack Natalie! :)
Nää, jag skryter ju inte... verkligen inte.. Jag tycker bara att det e så in i bänken kul att få en sån chans.. inte varje dag.. :d Nu har jag ju börjat sluta med å tävla med Krati så det e ju så himla kul me lite omväxling :p Ses!

Nänä... inte skryter du. Men det är väl värt ett tänk i vilket fall. ;)

Så du har börjat sluta med att tävla med krati? ;)
Ja, lycka till i alla fall med Level 1!

Tassetass skrev:

Hej Tassen!

I Level 1 ingår det att skicka in hästen i transporten. Alltså basic: skicka in hästen, stäng luckan och släpp ut hästen igen (för att man inte ska ha en häst som rusar ur transporten...)

...ska kolla upp det där med att "lägga ner hästar". Tror det ligger på Level 3, även fast många gör det redan i Level 2 ändå...

:)

Tee Showah skrev:
Hej Tassen!

I Level 1 ingår det att skicka in hästen i transporten. Alltså basic: skicka in hästen, stäng luckan och släpp ut hästen igen (för att man inte ska ha en häst som rusar ur transporten...)

...ska kolla upp det där med att "lägga ner hästar". Tror det ligger på Level 3, även fast många gör det redan i Level 2 ändå...

:)

Blä, jag hatar när saker utvecklas ;) Vill att det alltid ska vara så som JAG minns det :D

Tassetass skrev:
Blä, jag hatar när saker utvecklas ;) Vill att det alltid ska vara så som JAG minns det :D

:rofl: :rofl: :rofl:

You know there is more to Parelli than the book!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
607
Senast: Seaside
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
32 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat