Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow, bra jobbat! Jag har sålt mycket men har ändå pensionerat många, mest mustanger. Typ alla mina mustanghingstföl :cry: Hade de varit ston hade jag behållit dem, men har ingen användning av så många hingstar.. Dessutom har jag ingen lust att sälja ut bra hästar till löjligt låga priser! Känns som det kan förstöra marknaden lite :(
Håller med. Låter hellre de gå flera vändor på marknaden istället för att "skänka bort" vissa, tänker som du att det är svårt att få vettigt betalt för bra hästar när marknaden blir för "dumpad". Jag har några fina welsh-hingstar som tom hunnit bli vuxna :p

På temat symboler bredvid hästens namn, vad innebär vattendroppen?
Att märra är brunstig efter en hormoninjektion. Inget du behöver tänka på om du inte ska använda semin och det är ju rätt onödigt i dagens läge om man nu inte har kvar några strån i frysen efter att ha sålt hingsten

Att märra är brunstig efter en hormoninjektion. Inget du behöver tänka på om du inte ska använda semin och det är ju rätt onödigt i dagens läge om man nu inte har kvar några strån i frysen efter att ha sålt hingsten
Ah, okej. Tack! Jag gjorde det någon gång i början innan jag insåg att det inte verkar göra varken från eller till.

Rhythmic har lagt upp de hästar som inte sålde i förra vändan och nu är auktionsslut vid lite mer kristlig tidpunkt än 04.21 (gäsp) det bör vara någongång vid 7 tiden imorgon. De bästa är sålda men jag har iallafall hittat två som kan vara intressanta för någon här.
Den ene är en 1,5 år gammal hingstunge med GP på 666 reining GP på 300. 12 G och stjärna. Är fux och sabino
https://www.horsereality.com/horses/230908/basim-x-faiza
Den andra är ett sto W3 Nadim*Elisany stjärna (efter många shower) GP642, Reining GP291, dräktig
https://www.horsereality.com/horses/65396/nadim-x-elisany-w3

Det finns även ett par W19 hingstar Aqil*Roya de har jag inte tittat närmare på.

Kan man se någonstans vad som är bra GP på olika raser? Eller har någon här koll?
Finns säkert folk som har koll på de flesta raserna annars får man gå igenom horder av hästar och se var de ligger i förhållande till varandra. Ett tips är att ta en kik på avelshingstarna via sökfunktionen, där får man en ganska bra uppfattning om hur läget är.

Kan man se någonstans vad som är bra GP på olika raser? Eller har någon här koll?
Någon får gärna rätta mig men welsharna verkar ligga i spannet 580-680, islänningarna 560-630, oldenburgarna 600-690, gypsy 500-600. Ungefärligt i alla fall, finns säkert enstaka ytterligheter men kanske till lite hjälp :)

Nu jäklar har jag en riktigt fin häst. Hon kan ta två olika placeringar i samma tävling
hr22.webp

Dagens lilla fölunge lyckades ta Day Champion på sin allra första utställning! :love:
https://www.horsereality.com/horses/301569/foal-doe-301569

Hon är ju superfin, men hennes GP är tragiskt dåligt. :cry: Det är andra gången jag testar samma sto+hingst-kombination, och båda gångerna har deras dåliga GP resulterat i ännu sämre GP. Så nu har jag testat att betäcka stoet med min andra islandshingt i förhoppning om att han kanske han höja kommande fölunges GP lite grann.

Två av dagens tre föl är födda. Blir spännande att se hur de går på utställning TotalGPn kan jag iallafall inte klaga på
Hingst e.Salix u.Stil helbror till Fason som @Mirella köpte. GP671, distans 301. Jag är riktigt nöjd med att styrkan gått upp till 53. Den är en av arabernas största svagheter och något jag ser som nödvändigt att öka på om man ska kunna konkurrera med dem. Tyvärr kommer jag nog inte kunna behålla honom.
https://www.horsereality.com/horses/302943/foal-doe-302943
Sto e.Quercus u.Consolida, GP688 (precis som far), distans 301, reining 304, galopp 298
https://www.horsereality.com/horses/303304/foal-doe-303304

Det ser lite lustigt ut när man klickar sig mellan dem. De är identiskt lika så det är bara färgen på stoet som ändras.

Ett till Akhal-Tekesto har blivit vuxen idag och jag klurar på hingst. Jag skickade henne till pensionatet för lääänge sen eftersom hon har två A, men jag känner att hon ändå kan vara värd att prova att betäcka. Helst skulle jag hitta en hingst med VG på Canter och Gallop, men det verkar svårt? :crazy: Kanske får satsa på en hingst med bara G och hoppas att det "smittar av sig"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 077
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar