Hormonbehandla innan betäckning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare goljahult
  • Startdatum Startdatum
G

goljahult

Ett av mina ston hade krångel med att bli dräktig i år. Efter många turer var hon dräktig på 17 dygn men resorberade sen på 25. Samanlagt seminerades hon i 5 brunster med två olika hingstar. Båda hingstarna har haft bra dräktighetsresultat i år. Stoet är friskt i övrigt och ser jättefin ut "inuti", har haft bra brunster och stora ägg. Alltså inga bekymmer med själva semineringarna.

Nu till min undran:
Jag fick rådet av min station att hormonbehandla henne innan vi påbörjar nästa säsong. Min fråga är nu om det finns någon som har erfarenhet av detta och isåfall hur resultatet blivit?

Sv: Hormonbehandla innan betäckning?

Vi fick göra det -08 efter samma strul som du -07. Resultatet står i stallet - en fin hingst! Dock fick hon hormoner från semineringen och ett antal dagar (minns inte hur många), så det är nog det vet menar eftersom hon har bra brunster och ägg och att det "blir" efter seminering med sedan resoberar.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 383
Avel Vad finns det för orsaker att stoet inte tar sig på fryst? Säsongen har sett ut som följande: God kvalitet på spermierna Bra jämn...
Svar
13
· Visningar
1 072
Senast: Karro-Lina
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 486
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka