Hoppsadlar med bra stöd

Sv: Hoppsadlar med bra stöd

Ok, då kanske den inte passar på min kuse då. Som sagt är hon ju något mer svängd, än rak.

cactuspower skrev:
Ok, då kanske den inte passar på min kuse då. Som sagt är hon ju något mer svängd, än rak.
Nja, det är med Zaldi som med Stübben. Vissa av modellerna passar svängd rygg, andra rak. T ex Zaldi Royal (allround mot hopp) passar svängd. Dressyrsadeln Atlanta passar rak rygg medan en av de andra modellerna (minns inte vilken nu) passar svängd. Hur det är med Zaldis hoppsadlar vet jag inte.

Aha okej, får försöka kika på vilka modeller som är lite mer svängda då. Jag är jätte nyfiken på om denna stübben artus cs finns kvar för den är i alla fall i jätte fint skick, vad jag förstått verkar den också ge ryttaren rätt så bra stöd också. Hoppas den finns kvar, skulle vara intresannt och prova i alla fall. Dessvärre är sadelns ägare och tävlar i Gävle i helgen. :smirk: Så jag får vänta tills på måndag :p.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: iNHALE
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 230
Senast: Johanna1988
·
Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: iNHALE
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka