Sv: Hoppning

Hm...har inga bildbevis:o. ...och så hoppar jag inte fröken uppsuttet då hon är lite ung än, 3 år, + att mina knän inte håller för nedslaget om hindret är högt.... Men, hon får ta språng över stockar i skogen när vi är ute på promenad samt även ibland i rundcorallen. Variation i arbetet krävs med denna häst:angel:...

Ja jag brukar också hoppa med min polle ;) men har inga bilder..men ska fixa det! är alltid kul att se! Brukar bli båda på banan & våra natur hinder i skogen :)

Hoppsan! Såg nu att mina bilder inte fungerade, provar igen:

hayczek11.jpg

hayczek111-1.jpg

IMG_5468.jpg

//Gilly

Nej, självklart går flera bra också:idea::p

Har du bilder på annat så släng gärna upp!

//Gilly

min häst kan också hoppa! :p

13536278.jpg

13536279.

13536280.jpg

kan tillägga att det är grymt tråkigt att gå i en liten sjukhage...

Jag hoppar igång denna tråden lite :bump: det är kul att se, men ni måste ju slänga in vilken ras hästen är också :angel:

Jag hoppar igång denna tråden lite :bump: det är kul att se, men ni måste ju slänga in vilken ras hästen är också :angel:

hoppade min häst för första gången i söndags (hästens första gång)... och har faktiskt bildbevis på de! hela 70 cm (!) tog vi oss över...:rofl: men ska prova någon fler gång, men eftersom jag lånar min kompis utrustning så får jag vänta tills hon kommer ner till mig igen...! :p

13307933.jpg

Detta är då ett varmblod...

Här är mitt fullblod som jag rider western på nu. Men jag älskar att hoppa, så kanske det blir några hopptävlingar oxå.
HPIM1221.jpg

Jag brukar löshoppa henne, då jag tycker det är bra träning. Är löshoppad 130cm, men oftast är det bara stutts på ca 60-70cm.
maj07-1.jpg

Gå in på min Profil så finns en bild på min Bella som hoppar,
det är min brorsdotter som sitter på.
Dom har hoppat c. 50cm än så länge men Bella tycker det är kul.
Hon är Quarter/anglo.
Jag är för rädd för att hoppa...

*KL*

Min arab och jag lärde oss att hoppa i våras, och hann ut på några tävlingar i somras :D

13214014.jpg

14023520.jpg

14023522.jpg

inlärningen med hoppning

första gången vi hoppade

jag och Sessan hoppar. Dom senaste bilderna är då vi började att lära oss att hoppa, då var både rädda för hindren, men nu är Sessan älskar hon hindren :bump:och men jag är fortfarande lite rädd för det.. ;):crazy:

Haha, jo, visst är det lite småläbbigt ibland:D

Fasta jag botade väl större delar av min feghet vad det gäller hoppning i somras med Lina_olsson då vi halvt konverterade till hoppstall.. Var jättenyttigt att hoppa olika hästar kände jag, framförallt när speciellt en var gudasnäll och en var fruktansvärt envis. Det är ju de man lär sig mest på:-)

Alla: Några av er kvartingmänniskor som vill/ska/har tävla/t hunter hack?

//Gilly

Jag tillhör de som tycker att banhoppning är livsfarligt. Jag hoppar dock gärna över diken och sånt i skogen. Det känns helt okej.

Min paint kan hoppa, det vet jag! 6,5 månad gammal så hoppade han ut ur hingsthagen han gick i ett par dagar. Från stillastående, två galoppsprång och så väl över staket som ligger på runt 1.40! Mina stallkompisar vid den tiden (hopp- och dressyrryttare) var väldigt imponerade och undrade om jag köpt en hopphäst?!... :rofl:

Så... blir det inte framgång inom western så får jag väl skicka kusen till Malin Bayard. Jag skulle vilja se dem i en omhoppning, han är smidig som en katt och vänder på en halv ettöring... ha ha

Som den hoppfegis jag är, så måste jag ju säga att jag imponeras enormt av bilderna här, folk som hoppar utan träns... och utan sadel!!! Måste ju finnas enklare sätt att ta livet av sig!!! :rofl:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 102
Senast: fio
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 632
Senast: BornAgain
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka