Hoppning och graviditet

C

Cillavan

Hur länge hoppade ni under graviditeten? Är gravid för andra gången nu och jag känner en enorm skillnad på balansen nu jämfört med bara någon vecka sedan. Har gått halva tiden. Jag hoppade min unghäst förra veckan men var inte med i matchen alls! Hon skötte sig dock och vi hoppar väldigt lågt. Det var nog sista gången på henne, och ska hoppa min gamling på lördag. Dressyr går dock fortfarande bra (mindre balansbehov där :D ). Förra gången kommer jag inte ihåg exakt när jag slutade hoppa, det var nog femte månaden.

Sv: Hoppning och graviditet

Jag känner en som red i sjunde/åttonde månaden. Det var kanske i längsta laget, på slutet kunde hon nästan inte ta sig av hästen pga magen. Fast det beror kanske på hur stor man blir också.

Rida i sjunde månaden kan jag säkert (det gjorde jag någon gång förra gången). Men jag undrar om ni som varit gravida också känt denna skillnad i balansen som framförallt krävs i hoppning? Det är inget problem för mig alls att lägga ned ridningen när det är dags, går det inte så går det inte. Det är inte roligt att rida till varje pris. Det går att pyssla med hästarna ändå och min man får rida sedan när jag inte kan. Håller med om att det svåraste är att ta sig av hästen. Men än så länge funkar det.

Är oxå gravid för andra gången dock ej så långt gången. Red förra gången framtill 6 månaden och sen kände jag att magen bara var i vägen, dressyren gick hyfsat men hoppa gjorde jag bara på gamlingen. Nu har jag bara unghästen och oroar mig lite för det, man vill ju rida så länge som möjligt men känner man obehag så skall man väl låta bli. Känner du att balansen påverkats så tycker jag du skall ta det lite lugnt med hoppningen det skulle nog jag gjort iallafall. Jag tyckte oxå att balansen blev svårare att hålla tyngdpunkten blev fel helt enkelt.
Lycka till med allt!

mvh/Tek

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 924
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama