Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

man kan faktiskt bygga terrängbanor på höst o vår med..o bada med..

men i vilket fall så skulle inte den oridna outbildade unghästen va redo för allting endå på några år.
o att du inte orka/ville utbilda en travhäst men en "vanlig" häst går bra? för att du ville göra allt de där..
pratar inte om den 12 åriga hingsten.

jag tycker bara att du ändrar dej o skriver olika hela tiden..blir förvirrad.
va jag fatta som så vill du inte ha en unghäst men de är bättre än inget..?
jag hade inte valt o köpt en häst som ja tyckte skulle vara ett idiotiskt köp med tanke på hur dyrt allt är, utan skulle vänta på en häst som faktiskt passade.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Men den gruridna 5åringen skulle kunna ta sig ett dopp och kanske skutta litet i skogen.
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Andra sidan världen?
isåfall ska jag flytta dit, supertips, tack :idea:

ironin flödar ~
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

en grundriden 5 åring är dyr..ska du ha unghästarna som är grundridna så kostar dom en del, om man inte ska ha en travare då..
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Jag har sett ( inte enbart annonser ) grundridna 5 åringar i min prisklass...
 
Senast ändrad:
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

är de inte de vad dom flesta vill ha..en bra grundriden 5 åring..men dom som är bra och okomplicerade är inte billiga.

bra grundriden och trevlig i hantering och ett bra psyke dom är inte billiga..om man inte har väldigt tur..
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Jag köpte mitt halvblodssto för 15000 kronor, hon var då helt frisk, 10 år gammal. Väl grundutbildad, men hade inte tävlat speciellt mkt, o var felriden av de tidigare ägarna. De hade försökt sälja henne så länge, så de ledsnat, och vi fick henne billigt.
Vi fick jobba en del med henne då hon byggt kraftig underhals av felaktig ridning, och ja.. hon var bomrädd också. (Är fortfarande men vi jobbar på det.)

Jag har lärt mig mkt av henne, då hon varit känslig men arbetsvillig, mkt jobb med, men kunde grunderna, tar hjälper bra, men orkade o orkar inte alltid.

Det jag vill säga är att de halvblod som ligger runt den pengen inte behöver vara urusla. Nu har vi inte heller tävlat några högre klasser, men hade vi velat hade det säkert gått att få upp henne till minst LA. Men visst, det hade också krävt jobb.

Har ägt henne i 6 år nu (ute på foder i 3 av de åren) och har aldrig behövt veterinär förutom för vaccinering o de regelbundna sakerna.
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Och hur många halvblod med den bakgrunden finns till salu? Jag tror nog det var en på miljonen i ditt fall.
Och återigen, Jag ska inte köpa häst.
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Då är det kanske tid att lägga ner?
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Om du syftar på tråden så har jag redan tydligt skrivit att diskussionen kan läggas ned.
Men jag svarar på vad som skrivs, ja. För rädd för att få reg-stämpeln annars. " Trådskaparen som saknade argument och flydde fältet. "
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Har inte läst hela tråden, men har sett att du inte vill ha vbl, inte "för gammal", gärna en grövre typ av häst (tror jag att du skrev någonstans?) och under 40 000....

Får man länka?

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=147317&inriktning=&typ=

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=147291&inriktning=&typ=

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=147289&inriktning=&typ=

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=147272&inriktning=&typ=

http://www.bukefalos.com/r/showentry.php?e=6932&catid=9

Det finns ju en del att titta närmare på... dock står det ju inte så mkt info, men jag menar på att det finns annat än gamla hästar, varmblod och unghästar i din prisklass...
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

OT - men ridbilden på andra annonsen ... :crazy:
Upphör aldrig att förvånas över vilka bilder folk väljer att lägga ut i annonser.
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

OT - men ridbilden på andra annonsen ... :crazy:
Upphör aldrig att förvånas över vilka bilder folk väljer att lägga ut i annonser.

Men det ser väl jättebra ut:eek: hästen är i sååååå fin form:rofl::rofl::rofl:

Eller inte:angel:

Människor är otroliga ibland:smirk: bilden borde lagts in i annonsironi tråden:D
 
Senast ändrad:
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Men det ser väl jättebra ut:eek: hästen är i sååååå fin form:rofl::rofl::rofl:

Eller inte:angel:

Människor är otroliga ibland:smirk: bilden borde lagts in i annonsironi tråden:D
Jag tycker det är himla lustigt med annonser på hästar som har täcke på sig, mycket man ser då...:)
 
Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*

Ja, det var väl inte den mest fördelaktiga bilden direkt, man får väl hoppas att hästen inte går så hela tiden...:crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 098
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 864
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 846
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp