Hopphästarnas bildtråd

@Bison haha ja det är han! han rev ju hindret innan och då måste man akta tassarna på nästa :D ja men då vet jag vart man kan få tag på det, funkar det bra?

Ja, jag är jättenöjd.
Det är förstår året jag har hästen och även om jag visste att han var känslig så trodde jag inte det skulle vara så illa. När han fäldde var det extremt, red med "fel" sporrar en träning och han fick stora skav där all päls vr borta :( Inga sår som tur var.
Ridit med sporrar hela året utan att minsta strå ramlat av och pang så var han helt kal.
Köpte skyddet och skaven försvann helt.
Nu har han fällt färdigt och all päls är tillbaka så nu behöver jag det inte längre utan det plockas fram till våren igen.
@Kitzy

@Bison det är EXAKT samma med min, totalt okänslig hela året runt utom vid pälsfällning.
Jag var och red dressyrlektion och på dom 45 minuterna så hann han få ett långt hårlöst streck, och det var efter att vi kollat lite inte ens efter sporren utan efter stöveln (!) och det tråkiga är ju att det syns ju långt efter även om inte hästen har ont av det. Man känner sig ju som en djurplågare :(

Känns bra att den funkar bra för dig för då ska jag också investera i en sån jag med! får kosta vad det vill, för några mer skav vill jag inte ha! :)

Senast ändrad:
@Kitzy hopplöst. Min fick av kanten på sporren, den som är mot stöveln. Brukar rida med sprengers med gummi men använde vanliga den där gången utan gummi och då blev det skav direkt. Hopplöst!

Tycker jag du gör rätt i. Det är ju inget man sliter ut direkt :p

Minns tillbaka till den fantastiska upplevelsen att få hoppa inne på Falsterbos stora arena 2013.

10710543_554540391357267_3745493951006932259_n.jpg

Min prins blev sjuk för ca en månad sen, men mår nu lite bättre. Han fick gå lite på töm idag så jag kunde undersöka lite hur mycket/lite påverkad han blir av ansträngning - med gott betyg. Snart kanske vi kan börja sätta igång lite smått igen.. :)

10392437_567041640107142_1562526261575264281_n.jpg

10805553_567042320107074_6293876876485137910_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 893
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama