Hopphästarnas bildtråd

från klubbmästerskapet i onsdags ^_^ var bara felfri och snabbast tid som räknades oavsett höjd. jag hoppade 80cm ( då jag knappt hoppat mer än 50 cm och inte ens varje månad på ett halvår.)
men vi fick en bra galopp och vann klubbmästartiteln på storhäst :rofl:. aldrig vunnit något och inte ens varit placerad med denna hästen, brukar inte ens komma runt en bana utan att vägra. så blev väldigt glad ^_^.

@Rugge Jaså, vad roligt :) Jo det gick bra, vi fick en placering även om vi kollade på fel resultatlista och åkte hem...haha.

Hyffsad dressyr, 4 fel i hoppningen och felfri terräng, dock sprang hästen som en vild kanin mellan hindren för vi var för snabba men bara med några sekunder. Vi har lite att jobba på, men det är så grymt roligt med fälttävlan, detta var våran första start kan man väll säga (red 2 debutanter för 6år sen och hon vägrade ut sig på vattenhindren...Men numer älskar hon det!)

@_Peplis_
Vad kul. Grattis!!

Är glad att jag har både tågarp och dagstorp inom 15 min körväg. Ger bra utrymme för terrängträningen.
Siktar på att göra en debutant nästa år när jag tagit mitt terrängkort :)

Jag och min prinsessa va och hoppade Pay&Jump nu ikväll, 1.00 och 1.10 och gick felfritt i båda :D:D:D
Världens finast häst! :love::love::love:

10499656_10152513630325680_1729791995_o.jpg

Fotograf är https://www.facebook.com/stinafoto :)

-KL-
Efter helgens starter, 3 ner på 2 starter men nöjda tjejer i regnet :)

bild_1_53b1b1a52a6b220e5b1c2948.jpg

Kunde inte låta bli att slänga med en slående bild på vädret under tävlingsdagen :P
bild_5_53b07cbf2a6b22b232c3b080.jpg

=) // Pink

Han hoppar i stort sätt i alla lägen och är rädd om sig. Men han kräver en ryttare som rider framåt och är med honom hela vägen. Inte bara att släppa och sparka på.
Han tittar inte på allt men vissa saker och därför har vi mycket läsligheter hemma.
Visar jag honom de läskiga hindren på tävling och sen rider ordentligt hoppar han. Men han är absolut ingen tuffande nybörjarhäst utan det finns nerv i honom.
@prallan

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama