hoppa med remont

iloveyou

Trådstartare
brukar ni hoppa med remont? jag tycker det känns så att hästarna inte kan andas lika bra:crazy: men vet inte, vad tkr ni?

Sv: hoppa med remont

håller med föregående talare, det är tillåtet att tävla hoppning med remontnosgrimma så det finns inget som hindrar andningen sålänge den sitter rätt..

JAg hade de på min förra häst..

men som övriga, sitter den korrekt, så varförinte?

har haft remont på dom flesta hästar jag fått välja själv. så länge dom sitter som dom ska är det ingen fara

På min unghäst hoppade jag på remont ett tag, och det funkade jättebra. Så länge den sitter korrekt, som de andra och sagt, är det absolut ingen fara.

jag hoppar mer en gärna med remont, tycker det absolut är den bästa nosgrimman, sitter den korekt så är den super :)

Håller med de andra, remont är jättebra så länge den sitter rätt (men ingen nodgrimma är väl bra innan den sitter rätt?!) :)

Remonten tkr jag hjälper hästen att placera bettet rätt, och är förmodligen mkt mer skonsam än den vanliga aachen/engelska nosgrimman, som lätt kan ge hästen skavsår i munnen om den sitter för hårt..

så länge de sitter bra så går det ju bra.
På min förra red jag med remont + vanlig engelsk :D

Ponnyn jag hoppar har remont. Inga problem alls, man sätter den ju inte så lång ner så hästen inte kan andas. Dessutom behöver man ju inte dra åt den så hårt det går :p

så länge de sitter bra så går det ju bra.
På min förra red jag med remont + vanlig engelsk :D

Måste bara fråga av ren nyfickenhet ;) Varför har man båda? har aldrig fått ett svar på detta då ingen har kunnat svara ¨på varför

Jag bara älskar remont och det gör hästen med. Hoppar och göra i princip allt på den, så länge den sitter rätt så är det inga problem ;)

Remontnosgrimma har väl blivit en av dom mest populära senaste åren, just för att den är räknad att vara snäll om den sitter rätt... Hade en ponny som hatade alla andra nosgrimmor utom just remontgrimman....

ärligt talat så vet jag inte varför så många har det ?

jag hade det för att hon andades konstigt med aachen + att hon inte höll på att fiffla så mkt med bettet utan det låg där de skulle. ( bet sig gärna fast i betten annars)

Om remonten sitter som den ska så är det inga problem tycker jag, men allt för många har en förkärlek till att placera den alldeles för långt ned samt att dra åt den för hårt!

Remont grimman är perfekt på hästar som är lite oroliga i munnen och gapar mycket. Min pålle trivs jättebra på remonten, men vanlig achen och särskilit pullargrimma är hon jätteorolig i munnen.

jag har remontgrimma på min ponny, även när vi hoppar. Funkar jättebra :)

Jag hoppar med remont, som andra sagt sitter den korrekt så går det perfekt!

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 406
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka