Hööks höst/vinter 2015-16

Suuuck....

Återigen kan jag inte bläddra Online och katalogen måste jag som vanligt ringa och maila och böna och be för att den ska komma.

Dock var det en underbar bukefalist som vänligen skickade till mej förra katalogen :love:

Efter drygt 1.5 månad kom det ytterligare en katalog med sambons namn UNDER mitt namn.
När jag ringde och frågade hur det hade kunnat hända sa personen att dom skickar ut returer till sådana som inte automatiskt får katalogen.

Och på frågan om vilka som automatiskt får katalogen fick jag svaret att man måste handla frågan katalogen minst en gång.
Att handla var fjärde vecka i butiken (hästmart) anses tydligen inte vara tillräckligt för att kvalificerande för att få katalogen....

Suuck igen....

Tänk att man ändå handlar där...

Jag skulle så gärna vilja ha ett par marinblå siliconskodda men, jag tror ju tyvärr att dom inte kommer att gå över knäna. Jag tycker att deras ridbyxor har fått en så konstig passform. Annars så hade den nya katalogen mycket snyggt som jag mer än gärna skulle vilja ha. Nu väntar jag in halva reapriset i butiken så jag kan fynda någon långärmad med fickor :) Ska definitivt köpa nya damasker!

Var på "min" hööks igår.
Och som vanligt så fastnar jag i schabrak-träsket :o
Förutom Mulle så vart jag kär i de färgglada blå/grön/orangea :love:
Den grå reflexjackan gillade jag starkt! Äntligen ordentligt med reflex! Nu har jag en bra reflexjackan jag "lånat" av maken men den är ju skrikgul! Gillar att denna var diskret men ändå funktionell.

Kollade lite på rean och hittade två ridbyxor jag var sugen på. Men snålisen i mig vill vänta tills det är halva rean. Fast då finna de väl inte kvar :crazy:
Sen är jag inte helt överens med hööks brallor i passform. Hmm...

Var på "min" hööks igår.
Och som vanligt så fastnar jag i schabrak-träsket :o
Förutom Mulle så vart jag kär i de färgglada blå/grön/orangea :love:
Den grå reflexjackan gillade jag starkt! Äntligen ordentligt med reflex! Nu har jag en bra reflexjackan jag "lånat" av maken men den är ju skrikgul! Gillar att denna var diskret men ändå funktionell.

Kollade lite på rean och hittade två ridbyxor jag var sugen på. Men snålisen i mig vill vänta tills det är halva rean. Fast då finna de väl inte kvar :crazy:
Sen är jag inte helt överens med hööks brallor i passform. Hmm...
håller med om ridbyxorna, har ett par som verkligen är :yuck: i passformen. de passade i butiken men då man går i den så kasar de ner och då man rider så får man skav :meh:. skit glatta också så att man nästan kasar av syntetsadeln.
enda ridbyxorna som jag ångrar att jag köpte..

men den grå reflex jackan ser också väldigt trevlig ut :). problemet med de flesta reflex jackor är ju att de antingen är skitfula eller så har de knappt några reflexer.

man ska ju våga använda jackan dagligen och inte bara då man lufsar runt hemma och hoppas ingen ser en..

Fick med mig lite hem i alla fall när jag var på en annan Hööks än min vanliga :D
Till "stora Mulle" blev ett Mulle-dressyrschabrak som faktiskt ser ut att vara tillräckligt stort, ett matchande dressyrspö och sen skrittäcket från JH Collection. :love: Till mig blev det par JH Collection jordphurs, som dessvärre inte fastnade på bild. Nu är både jag och "Mulle" glada :laugh:

11705221_721166434673358_1654297126828375479_n.jpg

Okej :) Många verkar väldigt nöjda, men eftersom jag bor typ granne med butiken så har jag aldrig beställt därifrån själv.

Jag var oxå nöjd så länge det jag beställde fanns på lager o täckena var av bra kvalité. Men så fort jag började reklamera dem var jag tydligen VÄLDIGT besvärlig, INGEN hade haft sådana problem som jag och de var ju VÄLDIGT snälla som skickade mig nya täcken osv. Den attityden klarar jag mig utan.

Jag var oxå nöjd så länge det jag beställde fanns på lager o täckena var av bra kvalité. Men så fort jag började reklamera dem var jag tydligen VÄLDIGT besvärlig, INGEN hade haft sådana problem som jag och de var ju VÄLDIGT snälla som skickade mig nya täcken osv. Den attityden klarar jag mig utan.

Dom jag har pratat med har haft jättelätt med dom. Men det låter ju inte kul, det förstår jag!

Hööks är tyvärr inte så roliga att reklamera täcken till heller. Nu kommer ju en reklamation av HW hå via HW (dvs ta tid) men när jag reklamerade ett höökstäcke för att hästen första dagen blev sjöblöt under det så tog hööks in det för att "testa det". Sen efter 2 v hörde de av sig med att de testat det och det inte läckte. Och där stod vi liksom, ord mot ord. Jag frågade hur de testat och då lägger de täcket över en liten hink, häller vatten på och låter vara och ser om/hur fort vatten tränger igenom. Och det var inget fel på täcket enligt det testat inte. Enligt Hööks. Alltså kunde täcket inte läcka så hästen blev sjöblöt av några h regn heller.

Det var bara att kasta täcket - och kommer aldrig köpa några utetäcken av dem mer.

Det enda som jag spontant var nyfiken på var ridbyxorna "new excellent" (eftersom jag gillar mina "gamla" excellent) och västen "dusa", men jag har redan ett smärre hav av västar...

jag gillade mycket på klädsidan. Helt i min smak.

Men det jag reagerade på var att inget täcke förutom HW var med mer än 600D. Det räcker att min går ut i hagen så är ett sådan täcke strimlat av hagkompisarna. Sedan tyckte jag att alla täckena var dyra för så få Denier.

Hade hoppats på något nytt träns med bredare nackstycke och smalare nosgrimma.

• Gilla
Reactions: Bri
Lite störd som jag är var det första jag reagerade positivt på hur modellerna i katalogen inte var pinnsmala utan faktiskt normala. Tycker det var hemskt trevligt att se. :D:o

Nej men annars gillade jag verkligen några schabrak, något täcke och två grimmor. Jag äger ju faktiskt bara två schabrak eftersom jag knappt börjat rida hästen. Men till hösten blir det mer och mer ridning och då behöver man faktiskt snygga schabrak. :up: Fastnade såklart mest på ponny-sakerna, min häst får inte vara en "riktig" och ordentlig häst. Han kommer alltid få vara fast vid mig som inte vill lämna ponnysarna ännu. :angel:

Lite störd som jag är var det första jag reagerade positivt på hur modellerna i katalogen inte var pinnsmala utan faktiskt normala. Tycker det var hemskt trevligt att se. :D:o

Nej men annars gillade jag verkligen några schabrak, något täcke och två grimmor. Jag äger ju faktiskt bara två schabrak eftersom jag knappt börjat rida hästen. Men till hösten blir det mer och mer ridning och då behöver man faktiskt snygga schabrak. :up: Fastnade såklart mest på ponny-sakerna, min häst får inte vara en "riktig" och ordentlig häst. Han kommer alltid få vara fast vid mig som inte vill lämna ponnysarna ännu. :angel:

Önskar Biffen kunde tryckas i ponnygrejerna då jag inte har någon lust att bli "stor-hästig" med beige och brunt :wtf:

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 445
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 420
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka