Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de tar allt. Några valpar har fest.Dessutom låg två hönor och ruvade på 15 ägg var där inne även de äggen är borta. Äter räven ägg också?
Så sorgligt och jag är så ledsen på mig själv mina fina fina hönorJa, de tar allt. Några valpar har fest.
Härligt! Vad är det för ras?Vårt enda befruktade ägg har kläckts och det verkar vara en välmående liten en .
Vi har dvärgorpingtonHärligt! Vad är det för ras?
Vi tror vi fått en tupp och 9 hönor av våra 10 kycklingar.
Det är bara en med utvecklad kamm. De andras är pyttesmå.
De föddes 16/4.
Vi har en SB som är väldigt ruvsugen, trodde inte de var ruvbenägna. Vi försöker avbryta, ta äggen osv. Hon går tillbaka. Jag skulle vilja köpa avelsägg, samtidigt som vi verkligen inte har plats för fler
Okey, vi får ägg ändå men av andra! Så då får hon väl kanske ruva då ändå, hon snor andra ägg ibland men vi får försöka kika under varje dagDe avbryter själva efter ett tag. Några kan "ruva" i en månad eller två men både äter och dricker så det går ingen nöd på dem.
Det är om man absolut vill bryta för att de ska lägga ägg istället för att bara äta utan att ge något tillbaka som man vill avbryta.
Jag avbryter (typ tar ut dem ur redet på natten och sätter för gardinen) om det är så att de är många som ruvar samtidigt. Då är det en massa ägg som inte blir lagda. Det fungerar inte heller alltid.
Är det en enda, som just nu, då får det vara.
Vi har massa olika raser och nästan alla hamnar där någon gång, trots att de ska vara dåliga ruvare.
Okey, vi får ägg ändå men av andra! Så då får hon väl kanske ruva då ändå, hon snor andra ägg ibland men vi får försöka kika under varje dag
Det är nog troligare att någon annan höna passar på att värpa hos henne än att hon snott det.Okey, vi får ägg ändå men av andra! Så då får hon väl kanske ruva då ändå, hon snor andra ägg ibland men vi får försöka kika under varje dag