Vi har sån här med batteri men på insidan av hönshusetVilken lucka har ni? El- eller batteridriven? Horisontell eller vertikal öppning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har sån här med batteri men på insidan av hönshusetVilken lucka har ni? El- eller batteridriven? Horisontell eller vertikal öppning?
Så fina! Vad är det för ras?Visa bifogad fil 144967
Rensade landen från ogräs. In med den högen i hönsgården och så på med lite hönsmat så gick dom glatt in från trädgården till hönsgården igen.
DvärgorpingtonSå fina! Vad är det för ras?
Så vart man av med en höna till höken då.
R.I.P., lilla Älva
Alltid samma dilemma, ska man låta hönsen gå fritt och få vara höns, eller ska man skydda dom för både sin och deras skull..?
Ja, det är svårt att veta vad som är rätt . Har dom bara ute lösa när jag är hemma, men det hjälper tydligen inteJag har samma problem och då går de inte helt fritt utan de gick i en stor hage med mycket vegetation och elstaket. Blev av med tre hönor på tre veckor. Nu får de tyvärr bara vara i hönsgården som har tak.
Jag vill verkligen inte det men vad sjutton ska jag göra?
Vad har du nu och vad ”räknas” som billigt? Jag har agda bas ekologiskt från granngården. 349kr per säck. Det verkar ”drygt” eller kanske mättande, då de inte äter mängder av det. De får också matrester utöver samt gräs och föda de hittat själva.Tips på var man kan köpa billig hönsmat. Söker ett komplett allfoder som inte ruinerar mig, då övervägande delen av flocken är gamla och inte producerar längre, men är så älskade ändå…
Finns nåt på webben?
(Skicka gärna PM om man inte får göra reklam)
Jag köper också från Granngården och Svenska Foder. Tänkte om det finns likvärdigt billigare på nätet.Vad har du nu och vad ”räknas” som billigt? Jag har agda bas ekologiskt från granngården. 349kr per säck. Det verkar ”drygt” eller kanske mättande, då de inte äter mängder av det. De får också matrester utöver samt gräs och föda de hittat själva.
Vet inte var du bor men foderladan har gratis hemkörning över viss summa. Fungerat utmärkt och bättre pris än granngården.Jag köper också från Granngården och Svenska Foder. Tänkte om det finns likvärdigt billigare på nätet.
Visa bifogad fil 145949
Vad tror ni, tupp eller höna? Hedemora 11 veckor. Min man hoppas det är en höna, väldigt social och mysig. Jag tror dock det är en tupp då den är grövre och har större kam än de andra jämnåriga.