bapro
Trådstartare
Har ett sto som varit inne för seminering 2 ggr & inte blivit dräktig... Första gången var brunsten lång & när jag kom in hade hon redan brunstat någon dag. Hon seminerades 1 gång. Nästa gång var brunsten kort och vi hann bara seminera en gång. Även denna gång (3:e försöket)verkar hon vara tidig in i sin brunst och jag är orolig att det bara blir en gång denna gång oxå... (hon står på station nu)ÄR det mindre chans för dräktighet på långa eller korta brunster?, borde jag räkna med att det "tar sig" tredje gången även om brunsten är kort? Bör jag byta hingst om hon inte blir dräktig på tredje försöket?
Stoet är 9 år och har fått 2 föl tidigare, vid 5 & 6-års ålder. Hingsten vi använder är Santa Cruz, borde jag byta till en äldre, mer "beprövad" hingst om jag byter??
Någon som har förslag på en annan flyingehingst att byta till, med bra galopp, hoppteknik & långa ben Cardento borträknad... Stoet är liten (160), trevligt temp, vacker modell med lätt, dock ngt kort steg och stor spänst i hoppningen(e.Lux Z)
Många frågor... Tacksam för alla svar ...
MVH /Erica
Stoet är 9 år och har fått 2 föl tidigare, vid 5 & 6-års ålder. Hingsten vi använder är Santa Cruz, borde jag byta till en äldre, mer "beprövad" hingst om jag byter??
Någon som har förslag på en annan flyingehingst att byta till, med bra galopp, hoppteknik & långa ben Cardento borträknad... Stoet är liten (160), trevligt temp, vacker modell med lätt, dock ngt kort steg och stor spänst i hoppningen(e.Lux Z)
Många frågor... Tacksam för alla svar ...
MVH /Erica