Sv: Homofobi i stall
Vi träffas kanske två - tre gånger om året, men kan då arbeta ganska intensivt tillsammans under en dag eller två. Jag tycker att det är lite synd att hen är så företegen om sitt privatliv, men det är ju som sagt upp till hen ...
Rent allmänt är jag en person som är intresserad av mina medmänniskor - nyfiken skulle kanske en del säga
- men jag tycker faktiskt att det är intressant att veta om ngn är hetro/homo, gillar hundar / hästar / motorcyklar, är troende, politiskt aktiv osv och föredrar om personer berättar snarare än att jag ska behöva fråga / gissa / undra / vara allmänt nyfiken!
Däremot vill jag absolut inte veta intima saker om människor - typ sjukdomar, detaljer om ngs sexliv eller privata problem osv (Undantaget mina allra närmaste vänner förstås, men jag diskuterar inte just sexliv ens med dem...)
Jag trivs när jag kan vara social och lite personlig med mina medmännikor, men vill inte vara intim och privat annat än med dem jag känner mycket, mycket väl!
Jag uppskattar med andra ord när ngn är öppen med sin sexuella läggning och vem man lever med, men vill absoult inte bli upplyst om vad man gör i sovrummet eller bråkar om!