Sv: Homofobi i stall
Fast vadå i fel situation? Och grejen är att om man inte kommer ut så kommer nästan alla man möter förutsätta att man är hetero. Idealet vore förstås att folk inte förutsatte, men så ser det inte ut idag.
Alternativet till att komma ut är alltså att i princip att dölja sin sexuella läggning.
Om du försöker tänka så kan du kanske stå ut med att bli lite "överinformerad" ibland.
Jag är inte homosexuell och skiter fullständigt i om andra är det. Jag undrar också; varför anser många homo att de "ska komma ut"? Vad har andra med det att göra? Om någon i en "fel" situation berättar det för mig eller berättar det bara för att, anser jag att det är mer information om den personen än vad jag behöver ha. Varför måste man tala om det? Jag har uppfattningen att många homosexuella sätter sin sexuella läggning före människan, de är först homo sedan människa. Varför? ps Jag undrar av intresse eftersom det är en tråd om detta, inte för att vara dum.
Fast vadå i fel situation? Och grejen är att om man inte kommer ut så kommer nästan alla man möter förutsätta att man är hetero. Idealet vore förstås att folk inte förutsatte, men så ser det inte ut idag.
Alternativet till att komma ut är alltså att i princip att dölja sin sexuella läggning.
Om du försöker tänka så kan du kanske stå ut med att bli lite "överinformerad" ibland.