Sv: homeopati
Egentligen så uppfattar jag inte att man tror, däremot kan man det i bland vara svårt att förneka det man upplevt.
Själv "tror" jag inte på denna typ av vård vid alla tillfällen, men det kan ju inte förnekas att när man tillämpat detta så har man även fått ett resultat. Slump, eller inte får ju vara upp till var och en att bedöma.
Har man då kommit till en punkt där hästen lämnas för vidare rehabilitering för egen maskin, så lär det ju knappast försvåra något om man i det läget går in med sk sockerpiller, får man dessutom ett positivt resultat så vad är problemet.
Har man en häst med ett nedsatt allmäntillstånd, man gör sitt yttersta veterinärmässigt för att få bukt med problemet men når ändå inte hela vägen fram. Klart ägaren blir frustrerad när veterinär inte kan hjälpa mer, vad är det då som skadar att man ger sockerpiller? Ger det dessutom ett bra resultat så vad är problemet? Även här kan man fråga sig om det är slumpen eller inte, oavsett så är det ju upp till var och en att bedöma.
Så vad pratar vi om? Att ersätta veterinärvård mot denna vårdmetod,
NEJ. Då är det oseriöst, att det finns klåpare inom de flesta branscher är vi ju medvetna om. Skillnaden att jämföra är för dem som råkat på klåpare, de har av naturliga skäl inget positivt att säga i saken. För dem som har hittat en seriös person som kan sin sak, kan faktiskt få en "slumpartad" upplevelse som de förmodligen kommer att anse som positiv.
Jag skulle kunna vända på steken och säga så här, hovslagare är bara skit de kan inte sin sak. Grunden för det påståendet kan härröra från att jag anlitat en
klåpare till skopåspikare. Med denna handling har jag fått en negativ uppfattning om hovslagare, och utgår ifrån att alla är av samma skrot och korn. Men har man anlitat en seriös person som är kunnig i sitt område, kommer jag med stor säkerhet att få en "slumpartad" positiv upplevelse och se detta som något positivt.
Så för min del är jag övertygad om att det inte handlar om att tro, utan vad man upplever eller har upplevt.