Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Vet hur du menar, men har inte allt i huvudet. Vem mer la tidig röst på hemlig i dl2? Hon.

Gw la första på paow. Men kanske kanske alibi?
Vilka mer röstade på hemlig? Minns ej...
intressant atr du inte minns vilka som röstat på den du håller som absolut god?:p de borde ju vara i topp för dina funderingar väl? Du verkar mest inriktad på mig och bollen___ som jag sett och så lite Gunilla då
men jag ska hitta röstlistorna åt dig så får vi se vad du mer kan tänkas komma med utifrån dem
:cool:

@Blacksmithfarm

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11
Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn (bollen2)röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

lynchas: Bollen__1 ängel
Käkas: Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på
paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på
paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

ElenaBelle missar att rösta- lägger en efterröst på hemlig
Lynchas: paow - ulv
Käkad: agnesnicolewinther lösmynt spion

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.23 AnnaAnka röstar på hemlig
21.26 GW röstar på hemlig
21.27 Elena röstar på Hemlig.
21.29 bollen__ röstar på hemlig
21.30 Emma_Andersson röstar på hemlig enligt ovanstående
Ingen lynchas (stoppad lynch

Sasse missar att rösta -lägger en efterröst på hemlig

Vet hur du menar, men har inte allt i huvudet. Vem mer la tidig röst på hemlig i dl2? Hon.

Gw la första på paow. Men kanske kanske alibi?
Vilka mer röstade på hemlig? Minns ej...
Hypotetiskt, om du och hemlig är goda: med tanke på det urkonstiga teoriinlägg hemlig gjorde var det väl inte så konstigt att hon fick röster? Om jag minns det rätt föll rösterna på hemlig i ordningen MM - Gullan - ANW, den sista bevisat god.

Samtidigt är jag också lite skum tydligen som röstade först på ulven paow. Jag fattar att man kan fundera över alibiröster, men det är ju inte så att någon av dessa röster kom utan att den som fick dem gjort något skumt. Detsamma gäller Ankans röst på B1 i DL1.

Jag har nollkoll och vet inte var AA,MM eller GP står. Men jag tycker inte rösterna i sig var skumma.

Hypotetiskt, om du och hemlig är goda: med tanke på det urkonstiga teoriinlägg hemlig gjorde var det väl inte så konstigt att hon fick röster? Om jag minns det rätt föll rösterna på hemlig i ordningen MM - Gullan - ANW, den sista bevisat god.
hon fick fler än så
farmenQ och EmmaA la sina röster där också i DL2 :)

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på paow
20:57 AnnaAnka röstar på paow
21:11 Blacksmithfarm röstar på paow
21:13 bollen__ röstar på paow

Emma dök upp lite som gubben i lådan igår, menar på att hon hittat info i leken som tydligen ska tyda på att hemlig och bsf inte är onda?

Eh va? Det har jag väl ändå inte skrivit? Tvärtom så har jag inte hittat någon info som skulle tyda på att dom är onda enligt AnnaAnkas teori ! Den infon borde ha framförts av spionen isåfall. Onda kan dom vara ändå men INTE pga AA´s teori iallafall.

om byfånen frågat om mig och fått svaret "ulv" så hade det nog märkts i leken. Så varför, @MariaMontazami tycker du att det är ett alternativ att jag är ulv om du tror att byfånen frågat om mig?

Det tycker jag inte är ett särskilt sannolikt alternativ, om man läser ordentligt så ser du att det är precis så jag har skrivit.

Jag tror att du är omfrågad och svaret har blivit bybo. Jag tror att eftersom du inte blivit käk om du var god (eftersom det i praktiken inte finns så särskil mkt beskydd) så finns bara alternativet tjuv kvar.

4 av 15? det är MED tjuven inräknad det som är utanför lyan och vare sig tjuv eller lya känner till varandra?
4/15 är 26,67 % och det är mindre än det vedertagna 1/3 onda vilket ju är 33.33% och tar vi bort tjuven så är det bara 3/15= 20% ! räknar man på 5/15 = perfekt tredjedel med tjuven inräknad och utan 4 ulvar/15 26,67 % man kan räkna på 6 onda totalt med 5 ulvar 5 /15 = 1/3 onda samt 6 onda totalt 6/15= 40 %
Jag tycker nog att bara 3 ulvar från start , dessutom "bara" ulvar utan extra skills känns mycket lågt räknat - så jag tror mer på antingen 4 eller möjligen 5 ulvar

Varför tror du på 4 onda totalt?

5 ulvar och en ond utanför ??? Nä det orkar jag inte med.. då har vi ju 4 ulvar att få ut och det går ju inte så jäkla lysande på den punkten :eek:

@bollen__ som sagt, jag har väldigt svårt att se att man lägger ett lynchstopp på någon som man inte vet är på samma sida? Och även om Byfånen frågat om hemlig, och fått svaret bybo, så är det ju ingen garanti för att hon är god. Hon kan ju vara tjuven också?

Och så känns det som den teorin komplicerar till saker väldigt mycket. Den gäller ju OM byfånen frågat om just hemlig och OM infon gått till just BSF. Visst att ulvlekar är mycket om och kanske, men ibland behöver det kanske inte vara så svårt?

Varför komplicera saker så mycket?
Varför skulle byfånen fråga om hemlig? Det är betydligt mycket troligare att hen frågat om BSF

hon fick fler än så
farmenQ och EmmaA la sina röster där också i DL2 :)

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på paow
20:57 AnnaAnka röstar på paow
21:11 Blacksmithfarm röstar på paow
21:13 bollen__ röstar på paow

Jag vet. Jag ville bara påvisa att en bevisat god spelare också röstat på hemlig.

Ni gör det inte lätt för mig. Men jag måste rösta nu, men borde hinna in innan dl och kolla av läget.

Jag känner mig fortfarande väldigt osäker kring hela hemlig-bsf situationen då jag väljer att lägga dom åt sidan så länge. Jag gör som jag gjorde igår. Jag lägger rösten på Emma. Jag tror att hon försökte få hemlig lynchad istället för paow. Om hemlig är god alltså... Dessutom tycker jag att hon inte verkar leta ulvar på riktigt, hennes teorier känns lite svävande.

Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson

Dessutom har min telefonen sparat den meningen som förslag från en tidigare lek när jag börjar skriva mitt namn, det måste vara ett tecken. :laugh: Nu ska jag på teater.

Halva tråden misstänker Hemlig för att vara ulv och du vill lägga rösten på mig för att jag försöker få ut hemlig O_o

Vilka röstade då på hemlig istället för paow?

MariaMontazami
Gunilla_Persson
ANW - bevisat god
Paow - bevisat ond
Jag - jag är god
Emma Andersson

Elena Belle la en röst på hemlig efter dl

Så om ulvarna finns bland de som röstade på hemlig är det MM, Gunilla och Emma

För jag tror hon vill få cred om hemlig åker och är god. Då tror alla automatiskt att bsf också är god.

Jag är inte säker på hemligs hemvist faktiskt, men jag ser inget scenario där bsf är god.
hur tänker du på hemligs bristfälliga försvar för sig själv(om hon vore god ?)
Det känns (för mig inte som en god hemlig att inte protestera mera- det har ju liksom pågått i två lyncher redan och nu är vi på den tredje?)

Att bsf som jag tror kan vara tjuven röstar på Ankan gör att det inte känns som de är onda ihop. Sedan reagerar jag på att Emma skriver att det troligen bara är 2 ulvar kvar. Min erfarenhet är att ulvarna lättare kan gymma sig om de goda tror det är mindre antal ulvar kvar. Enligt 1/3 regler så känns 4 onda totalt väldigt lite, speciellt när tjuven inte är inräknad i vinstvillkoren.

De som röstade på Paow är

GW
Ankan
BSF
bollen
Sasse

Vi vet inga roller på någon av dessa. Det jag tycker sticker ut mest är faktiskt Sasse och bollen. De lägger sena röster på paow i ett läge när det stod 3 på paow och 4 på hemlig. Bollen röstar samtidigt som Sasse på paow. När bollen röstar 21.13 blir det 4-4 och när Sasse röstar samtidigt blir det 5 röster på paow. Ett försök till alibi som slår fel? Försökte någon av dem lägga en alibiröst på paow som blir fel när så många röster kommer samtidigt?

Ni gör det inte lätt för mig. Men jag måste rösta nu, men borde hinna in innan dl och kolla av läget.

Jag känner mig fortfarande väldigt osäker kring hela hemlig-bsf situationen då jag väljer att lägga dom åt sidan så länge. Jag gör som jag gjorde igår. Jag lägger rösten på Emma. Jag tror att hon försökte få hemlig lynchad istället för paow. Om hemlig är god alltså... Dessutom tycker jag att hon inte verkar leta ulvar på riktigt, hennes teorier känns lite svävande.

Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson

Dessutom har min telefonen sparat den meningen som förslag från en tidigare lek när jag börjar skriva mitt namn, det måste vara ett tecken. :laugh: Nu ska jag på teater.
Så du tror inte att lynchen där Paow rök att det stod mellan två onda? Vad är din syn på Emma om det visar sig att Hemlig är ond? Det känns som större delen av din motivering handlar om att Emma är ond om Hemlig är god? Jag tolkar det som du tror att hemlig kan vara god utan att skriva det rakt ut.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve