Äh, det här med två webbläsare, y'know...Vem är den här Lena???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, det här med två webbläsare, y'know...Vem är den här Lena???
Ska svara på ditt andra inlägg strax, men börjar med det jag reagerade på här.
Varför skulle brevbäraren känna sig säkrare på att hitta en god/undvika en ond idag? Har jag missat något? Kan inte se att det hjälper goda att hålla på paketen heller, tänk om brevis blivit käkad? Utan att ha delat ut ett endaste paket?
Eh, det är de enda två alternativ du ser? Kammat noll eller prickat nattvakten. Hmm... Kan det vara så att du försa dig lite här? Jag menar, du verkar säker på att den inte snott från exvis byfåne eller brevis - hur kan du veta det?
Får tjuven veta om han prickar nattvakten eller visad den som bybo för tjuven? <== @Paddington
Fel nick??
Kan trösta dig med att du inte är den enda idag
Jag tog bort Lenas inlägg för att inte förvirra i onödan.
egentligen är ordet jag missade i min fundering på rollen ficktjuven OCKSÅ..Ficktjuven – ska tjuva vid DagDL för att kunna använda sig av ev tjuveri under natten. Kan ha råkat på nattvakten, eller ha kammat hem noll i sitt tjuveri- beroende på vem den tjuvat ifrån
men näää- jag la väl sista rösten på bollen__?? Hur menade du nu? jag är ju jättemisstänkt för just det=Tar med MP3 med högtalare. Röstar på bollen__. I och med att det är första rösten känns den inte så väldigt misstänkt just nu, men å andra sidan kanske det blev en ren lyckoträff för en ulv. Pratar en del om ficktjuven.
också fel! det var MM som la första rösten!En andraröst känns lite udda i första DL tycker jag. Får mig att lägg MM åt den lurviga sidan, men jag kan ha fel.
Nä, MM la första rösten på boll1. ANW la andra, snurris tredje och annaA fjärde.En andraröst känns lite udda i första DL tycker jag. Får mig att lägg MM åt den lurviga sidan, men jag kan ha fel.
Jag tolkade det som första röstningen = första DL. Då ingen annan än bollen själv kan ha vetat att hon var ängel och därför kan just bollens roll inte hållas mot din röst - fattar jag rätt då @hemlig ?men näää- jag la väl sista rösten på bollen__?? Hur menade du nu? jag är ju jättemisstänkt för just det=
Jag måste be om ursäkt för jag fick ingen tid att gå igenom leken idag. Och nu är jag upptagen.
Vill inte missa att rösta och därför tvingas jag gå på det jag reagerade på igår vilket var @paow s kommentar om att hon trodde de som röstade på bollen1 var säkra på att hon var tjuv. Som jag sa då - hur kan någon vara säker på det DL1, men om man nu tror att några identifierat en ond - varför inte rösta där själv om man är god?
GW röstar på paow
Åter - ursäkta inaktivitet!
ok hur många försök att leta ulvar idag? Sasse?Har kommit med några försök att leta ulvar idag och det känns genuint, men jag har lärt mig att man aldrig ska säga aldrig i ulvlekar.
Intressant notering. Lite märkvärdigt att inte se något annat alternativ, än att ha prickat nattvakten eller ha kammat noll.
Och jag hoppas verkligen inte brevbäraren håller på sina paket för att inte råka skicka ut till onda! Goda kan ju förlora på brevbärarens återhållsamhet i ett sådant fall.
Jag får förresten också be om ursäkt över inaktivitet idag. Och snart ska jag kolla på Hela Sverige Bakar, så jag är borta ytterligare en timme. Så ni ser mig enbart vid reklamen eller efter 21. Ska försöka vara lite aktivare imorgon, om jag lever då.
BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle
(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19 Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11 Paow nominerar GW_Persson
20:06 agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51 bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm
DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__
Vad det gäller röstningen så noterar jag att förutom rösterna på bollen så gick de så här :
Hemlig röstar på FarmenQ och FarmenQ röstar på hemlig , båda är en ströröst. Kan vara två som misstänker varandra och därför röstar på varandra , eller två som vill lägga röster som troligen inte kommer att påverka andras röster-eller så kan det också vara alibiröster. Hemligs röst var klart BOP-röst aktig med motiveringen att det är skumt att ta med två personliga saker och FQs röst kom i slutet när hemlig inte riskerade att åka med motiveringen att den som tycker hennes cigg är skumma blir hennes fiende Ingen av rösterna kändes troligt att någon annan skulle följa, dels sett till motiveringen och i FQs fall pga tiden hennes röst lades .
Hedinn/bollen__2 röstar på ANW med motiveringen att hennes platttång skulle kunna sno elen för vinkylen () och ja det känns ju också som en rätt safe röst så sett att ingen ska följa den med samma motivering iaf Jag frågade dock Heddin om det då öven jag tagit med mig en personlig sak som behövde el och fick till svar att jag var starkare än henne pga att jag tränar och så
Sasse röstar på EmmaA en ströröst med motiveringen att hennes val av ElenaB till Bm kändes suspekt
Emma_Andersson röstade på snurrfian(som vi vet var bybo) en ströröst med motivering att det var suspekt att ta med sig frystorkad mat. Ingen som följer den rösten heller och den känns ju klart BOP-aktig den med.
Paow röstar på AnnaAnka (lilla jag det) och motiverar det med att jag tyckte att hon var oseriös trots att hon fixade med röstlistor - problemet var att det hon röstade på mig för var vad jag tyckte INNAN hon började skriv sådana så det kändes rätt - oseriöst
GW Persson röstade på MariaMontazaami för att hennes vin på bolaget inte är drickbart . Tja såklart ännu en BOP-röst och den enda som följer med mot MM är bollen__1 själv och det var väl för att dels misstänkte MM bollen__1 för något hon bevisligen inte var samt även för att kunna rädda sig själv? och fram tills dess hade faktiskt ingen mer än hon själv två röster på sig heller
BSF röstade på hedinn/ bollen__2 med motivering att hedinn skulle försöka sno åt sig Bm-rollen samt även redan här tycker att jag och Hedinns nomineringar av hemlig sticker ut ? Jag lovar att vi INTE pratat oss samman om det det har vi inte möjlighet att göra helt enkelt jag hann före och jag är rätt säker på att hedinn inte hann och se det helt enkelt
bollen__1(ängel) röstar på MariaM som jag tidigare skrev troligen för att hon misstänkte MM iom hennes röst på bollen__1 och för att kunna rädda sig själv (i det läget hade ingen annan än bollen 2 röster)
ElenaBelle röstar på GW Persson. Ännu en ströröst, med motiveringen att en som dissar ett vin måste vara suspekt oavsett Kvalar också in som en NOP-röst
Gunilla_Persson röstar på BSF för at hennes personliga sak indikerar att hon sitter i lyan ( troligen en förlängning av hennes tankar tidigt om att jag skulle tjattra lyan så bollen__ tog med sig öronproppar och BSF tog med sig hörlurar ) Jag vet då iaf att jag INTE sitter där med BSF och det vet ju även hon, bollen__ gjorde det klart inte iaf .
FarmenQs röst på hemlig tog jag upp iom hemligs röst på FarmenQ
Så vad det gäller rösterna på bollen__1 då till slut
Ja MM tog upp en sak som faktiskt inte var OT eller BOP- även om det var fel, Jag vet inte vart jag har MM dock .
ANW hänger med och lägger en andra röst , som egentligen ingen tänkt sååå mycket på. Men vet inte heller vart jag har ANW
Jag vet dock vart jag har mig själv Och jag fattar att det börjar nystas i rösterna på bollen__ som var ängel - men jag tror att det kan spela onda rakt i händerna att fokus ligger där - jag tror att det finns mer onda utanför rösterna på bollen__ helt enkelt .
Jag ska summera lite intryck av deltagarna totalt och inte bara till röstningen sett också
Helt rättJag tolkade det som första röstningen = första DL. Då ingen annan än bollen själv kan ha vetat att hon var ängel och därför kan just bollens roll inte hållas mot din röst - fattar jag rätt då @hemlig ?
Men med tanke på hennes andra inlägg om att jag la första rösten och mm andra rösten så känns det lite konstigt totalt sett.Jag tolkade det som första röstningen = första DL. Då ingen annan än bollen själv kan ha vetat att hon var ängel och därför kan just bollens roll inte hållas mot din röst - fattar jag rätt då @hemlig ?