Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

@paow röstade inte på bollen. Däremot reagerade jag på kommentaren om att hon (paow) trodde att de som röstade på bollen var säkra på att hon var tjuv. Bortsett från att det knappast går att vara säker på något i DL1 - om några identifierat en säker ond, varför röstar man inte själv där då om man är god?

1) ja fastnar ofta för resonemang som låter logiska.
2) då flera redan röstat på bollen__ å ja hade fullt upp med röstlistor å eh annat, så beslöt ja mej för å inte ändra röst.

Uppdatering

Medan övriga deltagare lider av hungerhallucinationer och fantiserar om saftiga lammstekar, satt Snurrfian i lugn och ro utanför sitt tält och åt sig mätt på sin frystorkade mat.

Mindre lugnt blev det 30minuter senare när Snurrfian upptäckte att någon hade spetsat hennes mat med laxermedel!!!!

Snurrfian var bybo

DagDL 21.15
NattDL 07.45

Uppdatering

Medan övriga deltagare lider av hungerhallucinationer och fantiserar om saftiga lammstekar, satt Snurrfian i lugn och ro utanför sitt tält och åt sig mätt på sin frystorkade mat.

Mindre lugnt blev det 30minuter senare när Snurrfian upptäckte att någon hade spetsat hennes mat med laxermedel!!!!

Snurrfian var bybo

DagDL 21.15
NattDL 07.45
:rage: Men badrummet på min lyxsvit är väldigt trevlig, så nu ligger jag är i bubbelbadkaret och tittar på programmet istället! :p Hejja goda! Svält ut de onda nu!

Kände att jag behövde gå igenom bollen__1-situationen och reda ut hur hon blev misstänkt, för vad och av vem...
Så nu kör vi:
@bollen__ och @Blacksmithfarm förutom att den här Sasse verkar vara kul typ att spela med . Har hon någon stil?
MM ställer en fråga om Sasses stil.

Asså jag tror inte hon kommer sno dina tazzels om det är det du är orolig över :angel:
bollen__ svarar (och hintar om att hon tycker tofsarna är... mindre stilfulla)

Jag funderar på en sak - hur kan den där bollen__ veta att Sasse inte kommer sno mina tazzels?
MariaMontazami tycker att bollen__ verkar veta väl mycket om vem som inte kan stjäla och då har jag räknat ut att bollen__ kanske själv är den som kan stjäla saker? I så fall så är bollen__ tjuven.

MariaMontazami röstar på bollen__
MM röstar på bollen__ eftersom bollen vet att Sasse inte kan stjäla och tjuven själv är den enda som kan veta det.

Åh! De va klartänkt! Mycket misstänkt... Eller heter det misstänktsamt? Mystiskt?
paow kommenterar teorin.

Den enda någotsånär seriösa rösten hittills är då @MariaMontazami s röst på @bollen_ och det är ju faktiskt en rätt intressant iakttagelse.
Med tanke på att lyan och tjuven inte känner till varandra kan detta mycket väl vara en vink till lyan:

ANW röstar på bollen_ enligt ovan
ANW hakar på MMs röst och tänker att bollen kan ha försökt hinta om sin roll till lyan (iom att de inte känner till varandra vill ju inte tjuven bli käkad....)

Nu blev det intressant. I det scenariot, är MariaM då i lyan? För visst var det hennes t.... vad det nu hette som det gällde?
GW hoppar in och rör till det genom att fundera över MMs eventuella ulvighet i scenariet.

Det vet väl ingen? Varken tjuv eller lya känner ju till varandra så jag tänker mest att @bollen_ slängde ut en trevare (om hon nu är tjuv) för att se om någon nappar.

Jag tänker nog snarare att @MariaMontazami inte är i lyan eftersom hon uppmärksammade det och la rösten där.
ANW rättar GW

Nä, det är klart:banghead:, jag tänkte på svart får. Hungern börjar redan göra sig påmind. Satt och hallucinerade om lammstek.... NEJ! @paow vad gör du????
GW var hungrig och tänkte på får...

Nej, det gjorde jag inte eftersom jag inte ens vet hur man gör sånt. Skulle kanske ha ot-färgat texten men jag syftade på att hennes tazzels är så fula att ingen vill sno dem. Men det var tydligen för långsökt :angel:
bollen förtydligar vad hon menade med sin kommentar.

bollen__ ändrar sig och nominerar BSF till borgmästare
Då hon är så duktig på att hålla ordning. Känns som något en borgmästare bör kunna.
pga min teori (som hon trodde ngn annan skrev) ändrar bollen sin bm-nomnering.

paow ville också bli nominera.

bollen__ röstar på Maria...vadhonnuheter
För att hon röstar på mig över ett skämt och menar att jag skulle vara tjuv, när jag endast skämtade. Mycket skumt tycker jag.
bollen__ röstar på MM för hennes röst på bollen__ (+ att MM hade en röst redan så det var en möjlig räddningsröst)

Spontant känns bollen__s röst lite som en räddningsröst, men varför just Maria? :cautious:
Paow undrar varför bollen valde MM att rädda sig med.
Jag kan tänka mig att MM var en som bollen kunde hitta en teori mot, svårare än så är det inte alltid.

hördu @bollen__
när blev Sasse ingen vettig person att ha som BM?
Och istället BSF?Jag hängde inte riktigt med där....
Anna ifrågasätter bollens nomineringsändring

nu missade jag att citera bollens svar där men det var att hon ville ändra eftersom nomineringen av Sasse gjorde att hon blev misstänkt (av mig), tror jag?

Jag tycker att det här känns lite skumt speciellt när det även visade sig vara @Blacksmithfarm som hade lagt fram teorin. Det känns som en ulv som försöker komma undan uppmärksamheten som blev. Snurrfian röstar på bollen.

Snurrfian är snabb att rösta på bollen pga nomineringsändringen...
Grejjen i Snurris teori som jag vänder mig lite mot är att bollen egentligen fått mer uppmärksamhet för sin egen kommentar om MMs tofsar (det var den som gav henne MM och ANWs röster) än av min teori om att lyan ville rösta till sig BM-rollen. + att hennes ändring snarare spädde på uppmärksamheten än dämpade den. Känns som ett lätt val av röst för en ulv och Snurrfian var ganska snabb att haka på där tycker jag.

Ja den satt fint den groggen! Tack bartendern!

alltså det har varit en hel massa val att ha koll på idag
och den skummaste är nog bollen__ tycker jag ändå ,
så min röst landar på bollen__ för konstiga motiveringar som inte hänger ihop när man frågar om dem

AnnaAnka röstar på bollen__
Anna lägger sista rösten och förseglar bollens öde. Och jag reagerar faktiskt på det.
Jag menar, oftast är det ju en god som ryker dag 1. Nu hade bollen 3 röster och MariaM 2 + några med en röst var när Anna la sin röst.
Som god hade jag i det läget nog fegat ur och lagt en ströröst eller en röst på någon med 1 röst.
Som ond tänker jag att rösten på bollen sticker ut och funderar över anledningen att lägga den. Är man i lyan rädd att en kollega ska åka? Då ligger MM närmast till...

De tre sista rösterna kom inom minuter från varandra så det är inte säkert att alla såg varandras röster.
Det gör mig ännu mer fundersam till om inte det förekommit en räddning av MM här. Både Snurrfian och Annas röster kvalar in där. Snurrfian la tredjerösten medan anna kan ha trott att hon gjorde det.

Den här trion kommer jag hålla ögonen lite extra på - känner att det mycket väl kan gömma sig en eller flera ulvar här...

Bra att komma ihåg vem som dött när man skriver sina inlägg:banghead::banghead::banghead::banghead:
Kände att jag behövde gå igenom bollen__1-situationen och reda ut hur hon blev misstänkt, för vad och av vem...
Så nu kör vi:

MM ställer en fråga om Sasses stil.

bollen__ svarar (och hintar om att hon tycker tofsarna är... mindre stilfulla)

MM röstar på bollen__ eftersom bollen vet att Sasse inte kan stjäla och tjuven själv är den enda som kan veta det.

paow kommenterar teorin.

ANW hakar på MMs röst och tänker att bollen kan ha försökt hinta om sin roll till lyan (iom att de inte känner till varandra vill ju inte tjuven bli käkad....)

GW hoppar in och rör till det genom att fundera över MMs eventuella ulvighet i scenariet.

ANW rättar GW

GW var hungrig och tänkte på får...

bollen förtydligar vad hon menade med sin kommentar.

pga min teori (som hon trodde ngn annan skrev) ändrar bollen sin bm-nomnering.

paow ville också bli nominera.

bollen__ röstar på MM för hennes röst på bollen__ (+ att MM hade en röst redan så det var en möjlig räddningsröst)

Paow undrar varför bollen valde MM att rädda sig med.
Jag kan tänka mig att MM var en som bollen kunde hitta en teori mot, svårare än så är det inte alltid.

Anna ifrågasätter bollens nomineringsändring

nu missade jag att citera bollens svar där men det var att hon ville ändra eftersom nomineringen av Sasse gjorde att hon blev misstänkt (av mig), tror jag?

Grejjen i Snurris teori som jag vänder mig lite mot är att bollen egentligen fått mer uppmärksamhet för sin egen kommentar om MMs tofsar (det var den som gav henne MM och ANWs röster) än av min teori om att lyan ville rösta till sig BM-rollen. + att hennes ändring snarare spädde på uppmärksamheten än dämpade den. Känns som ett lätt val av röst för en ulv och Snurrfian var ganska snabb att haka på där tycker jag.

Anna lägger sista rösten och förseglar bollens öde. Och jag reagerar faktiskt på det.
Jag menar, oftast är det ju en god som ryker dag 1. Nu hade bollen 3 röster och MariaM 2 + några med en röst var när Anna la sin röst.
Som god hade jag i det läget nog fegat ur och lagt en ströröst eller en röst på någon med 1 röst.
Som ond tänker jag att rösten på bollen sticker ut och funderar över anledningen att lägga den. Är man i lyan rädd att en kollega ska åka? Då ligger MM närmast till...

De tre sista rösterna kom inom minuter från varandra så det är inte säkert att alla såg varandras röster.
Det gör mig ännu mer fundersam till om inte det förekommit en räddning av MM här. Både Snurrfian och Annas röster kvalar in där. Snurrfian la tredjerösten medan anna kan ha trott att hon gjorde det.

Den här trion kommer jag hålla ögonen lite extra på - känner att det mycket väl kan gömma sig en eller flera ulvar här...

Tja, Mina tankar om AnnaA är kvar i alla fall, men Snurris kan plockas bort ur ekvationen.

Uppdatering

Snurrfian var bybo

DagDL 21.15
NattDL 07.45
:angel:

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle
(14:34
bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11 Paow nominerar GW_Persson
20:06 agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

Logiskt eller inte, jag fastnar lite på att @AnnaAnka gör precis som i förra leken i DL1, och det gick ju inget vidare. Varför repetera det nu? Om det inte är för att verka god, då hon var god i förra leken.

Det kan säkert vara ärligt också, men om man spelar med en sida, där man inte vet vilka som är med, bör det väl vara mer intressant av att låta andra ha möjlighet till invändning än att man får styra utgången på egen hand?
Ja, precis. Det är det jag reagerar på med. Varför som god slå spiken i kistan för någon? Hon hade bevisligen fel om bollens ondhet så...

Så vad kan ha hänt så här långt?

Den lösmynte spionen har fått veta allas val och ulvarna har fått en rad
Ängeln har skyddat någon
Brevbäraren kan ha delat ut ett paket
Ficktjuven kan ha stulit någons förmåga
Byfånen kan ha frågat om någons identitet
Ulvarna har käkat

Ja, precis. Det är det jag reagerar på med. Varför som god slå spiken i kistan för någon? Hon hade bevisligen fel om bollens ondhet så...

Jag tycke faktiskt att bollen__1 var suspekt igår! Och det måste jag väl ändå få rösta på- alltså det jag misstänker mest.:confused: Oavsett om det slår spiken i kistan för någon eller inte?

Det hon svarade på min fråga där du glömde att citera hennes (första) svar var detta:
Först min fråga:
hördu @bollen__
när blev Sasse ingen vettig person att ha som BM?
Och istället BSF?Jag hängde inte riktigt med där....

Hennes första svar med min fråga citerad: Och det var detta jag tyckte var konstigt, och sedan fyllde du själv på med att det var konstigt att bollen__ ändrade röst till DIG- som ju kommit med teorin om Sasse? När det var det hon gjorde ändringen för?
Kände för att ändra mig bara. :)

Sedan kommer det ett till bara ett par minuter efteråt: (också med min fråga citerad) Det var detta som du själv reagerade på
Det kom ju nån teori att jag var ond pga sasse som bm röst då tänkte jag att jag kunde ändra till någon annan så behöver man inte fundera på det iaf :)

Men då satt jag och försvarade mig mot Gunilla Persson och ElenaBelle som insinuerade att jag ( eller egentligen bollen__ och BSF dvs du själv) skulle vara med i en tjattrig lya- Alltså jag VET att det är "Kul" att jag heter Anka- Och att Ankor tjattrar- men att göra sig lustig över det :rage::D;)
Så helt ärligt missade jag bollens andra svar- då hade jag nog frågat lite mer till henne.

bollen__ svarar på din egen fråga om varför hon ändrade till dig som ju kom med teorin ang sasse :
Haha jag tyckte det var nån av de där fruarna. Bra läst av mig :rofl:
Jag förklarar lite tydligare varför jag röstade på bollen__ innan uppdateringen kom.
men för mig så hamnade rösten på dig pga av att du inte hade koll på vem som la fram teorier och rentav röstade på en utifrån det?
Och lite mer svar till bollen__ från mig:
@bollen__ det är väl iofs sant Men det var får mig avgörande. och jag får be om ursäkt om det var otydligt - jag hade ju innan frågat dig om just det varför du ändrade från sasse till BSF - kan vara mitt fel också- men det VAR det jag baserade rösten på
edit la till en tagg då citatet inte kom med
edit ändrade sosse tlll sasse....

Här först verkar det som att det kan ha blivit lite fel för både bollen__ och mig i vad som svarats på och till vem
Har du frågat det? Sorry, jag tyckte det var paow som frågade bara. Men jag tog ju ba nån för å slå hål på att jag inte var ond pga nominera sasse.

Och jag står fast vid att jag tyckte det var märkligt svarat av bollen__ och jag röstade därför där. jag hade INTE röstat på henne för den kommentaren ang Marias tazzels-det kändes mer som en skämtgrej som några tog fasta på.

Jag behöver gå iväg och ....meditera lite... och köra lite yoga.... :angel: så kommer avlägsna mig till en avlägsen strand jag hittat efter tips av Jochen med Baguetten :p
och där är det internetskugga så kan inte heller idag närvara annat än framåt kvällen igen så ville skriva detta medans jag fortfarande kan

edit ändrade en smiley som kom fel : ( som blev :( när det skulle stå just : samt följt av en parentes

Senast ändrad:
Så vad kan ha hänt så här långt?

Den lösmynte spionen har fått veta allas val och ulvarna har fått en rad
Ängeln har skyddat någon
Brevbäraren kan ha delat ut ett paket
Ficktjuven kan ha stulit någons förmåga
Byfånen kan ha frågat om någons identitet
Ulvarna har käkat

Nattvakten kan veta om ficktjuven om ficktjuven har försökt stjäla från nattvakten

Sista jag hinner skriva innan jag hamnar i internetskugga
Trion (som numera är en duo då antar jag iom att du kom på att Snurrfian dött:angel:)
består alltså av mig och @FarmenQristina ?
Pga att vi la de sista rösterna så tätt?
Det jag hakar upp mig lite på är att du verkar benägen att misstänka FQ för hennes uddaröst. när du tyckte att det var en sådan jag skulle ha lagt?
Eller missar jag något som du tänker på här?
Och kommer inte kunna svara på inlägget förrän runt kl 18 då jag ska släntra in i baren igen, men ska absolut försöka göra det senare om det kommer frågor till mig från dig eller andra:)

Sista jag hinner skriva innan jag hamnar i internetskugga
Trion (som numera är en duo då antar jag iom att du kom på att Snurrfian dött:angel:)
består alltså av mig och @FarmenQristina ?
Pga att vi la de sista rösterna så tätt?
Det jag hakar upp mig lite på är att du verkar benägen att misstänka FQ för hennes uddaröst. när du tyckte att det var en sådan jag skulle ha lagt?
Eller missar jag något som du tänker på här?
Och kommer inte kunna svara på inlägget förrän runt kl 18 då jag ska släntra in i baren igen, men ska absolut försöka göra det senare om det kommer frågor till mig från dig eller andra:)
Nä. MariaMontazami som du då räddade. Var otydlig där.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar