Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11 Paow nominerar GW_Persson
20:06 agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

Tar en sista titt på listorna innan jag åker till jobbet och jag fastnar återigen i den möjliga räddningen av MariaM som AnnaA gör...
Ja, självklart röstar man på den man misstänker, men samtidigt brukar goda vara lite försiktiga med att fälla avgörandet? Å tredje sidan så sticker det ut för en ulv och så vidare i all evinnerlighet.

Alternativ?
Hedinn fick 2 BMnomineringar + nominerade hemlig nästan samtidigt som ANnaA.

Det funkar ju tillsammans med den andra teorin; bollen2(Hedinn), AnnaA, hemlig och MariaMontazami i lyan. Men det är sällan så lätt som det verkar i ulvlekar. Jag har fastnat i detta mönstret och vet inte om jag faktiskt har hittat något här eller om jag bara ser samband som egentligen inte betyder något?

Tar en sista titt på listorna innan jag åker till jobbet och jag fastnar återigen i den möjliga räddningen av MariaM som AnnaA gör...
Ja, självklart röstar man på den man misstänker, men samtidigt brukar goda vara lite försiktiga med att fälla avgörandet? Å tredje sidan så sticker det ut för en ulv och så vidare i all evinnerlighet.

Alternativ?

Det funkar ju tillsammans med den andra teorin; bollen2(Hedinn), AnnaA, hemlig och MariaMontazami i lyan. Men det är sällan så lätt som det verkar i ulvlekar. Jag har fastnat i detta mönstret och vet inte om jag faktiskt har hittat något här eller om jag bara ser samband som egentligen inte betyder något?
Jag kan ju tyvärr inte svara på varför hedinn nominerade hemlig.
Men jag tycker att det är för uppenbart, nu vet ju jag hedinns roll eftersom det är jag :p men jag tycker det känns mer som en slump än att de pratat ihop sig och valt att lägga nästan samtidigt?

Jag skall strax bege mig till stan för mat och bio! Vi ska gå på den tidiga bion så jag borde med råge vara hemma innan DL och hinna gå igenom leken :)

Alternativ?

Men raringen, du menar väl inte att jag är lierad med AnnaA? Inte en chans säger jag. Vi kanske är på samma sida, men vi är inte lierade på det viset som du så ondsint insinuerar.

Om vi säger såhär - jag tyckte själv att jag motiverade min röst väldigt bra för att vara DL1. Det hade kunnat vara så som jag trodde i mitt teoriinlägg: att bollen__ var tjuv och ville visa sig för lyan. Då vore det väl ganska så dumt av lyan att försöka rösta bort bollen__ ? Det gör att jag tänker lite på den där lilla bimbon, pauw eller vad hon nu heter, som höll med om att min tanke var intressant, men valde ändå att inte lägga röst där. Kan det vara en liten hårig rackare?

Har extrem tidsbrist både i dag och i morgon. Vaknade nyss och hinner typ bara läsa igenom det som hänt. Ska till stallet strax så hinner bara in och rösta typ innan jag måste iväg till jobbet igen. Förhoppningsvis blir det en lugn natt så jag hinner gå igenom leken mer ordentligt!

Men raringen, du menar väl inte att jag är lierad med AnnaA? Inte en chans säger jag. Vi kanske är på samma sida, men vi är inte lierade på det viset som du så ondsint insinuerar.

Om vi säger såhär - jag tyckte själv att jag motiverade min röst väldigt bra för att vara DL1. Det hade kunnat vara så som jag trodde i mitt teoriinlägg: att bollen__ var tjuv och ville visa sig för lyan. Då vore det väl ganska så dumt av lyan att försöka rösta bort bollen__ ? Det gör att jag tänker lite på den där lilla bimbon, pauw eller vad hon nu heter, som höll med om att min tanke var intressant, men valde ändå att inte lägga röst där. Kan det vara en liten hårig rackare?

Ja har redan förklarat varför ja inte ändrade röst. Å ja e inte hårig, för ja gjorde brasiliansk vaxning innan ja åkte till den här knäppa ön.

Fö har ja precis blivit bestraffad för att ja hade lite kul med flera deltagare igår kväll. Ja har slut surf (!) på mobilen, så ja kommer inte kunna hänga här lika mycket som ja tänkt mig. :cry:

DL 1

Lånar röstlistan från bsf å funderar lite högt. Om de e som vissa tänker, att det är ulvar som röstat på bollen__, så är de alltså Maria, Agnes å Ankan de handlar om. De båda första röstade på bollen__ för att hon var tjuv (trodde de), medan (om ja fattat rätt) de andra två (där snurrfian var god) röstade på bollen__ för hon betedde sig så knepigt. Det var något ja instämde i, men inte ändrade min röst för.

Om Maria å Agnes är ulvar, skulle de då rösta på bollen__ om de trodde hon var tjuv? De känns inte logiskt, som ulv vill man väl ha kvar tjuven? Eller tänkte de att det skulle bli nåt konstigt alibi på nåt vis (inte troligt). Återstår Ankan, som ju gjorde exakt samma sak i förra leken, fast då var det spionen som rök pga Ankan. Är det ett försök från Ankan att verka god? Eller bara så enkelt att hon trodde att bollen__ var ond. Bollen__ betedde sig ändå rätt så knepigt, även om man med facit i hand kan tycka att hon stack ut lite väl mkt för att va ond.

Om man tänker sej att ulvarna trodde att bollen__ var tjuv, då skulle de som röstade på andra kunna vara ulvar. Asså den enda som hade flera röster va ju Maria, där var det bollen__ som försökte rädda sej själv å så GW som röstade. GW röstade när bollen__ hade två röster på sej. I övrigt va de bara ströröster, så kanske mer troligt att ulvrösterna gömmer sej där. OM inte ulvarna listat ut vem tjuven e å visste att de va sejf att rösta på bollen__ förstås, då e vi tillbaka på Maria, Agnes å Ankan...

Blev inte mycket klokare. Men så e ja ju ba en bimbo. :banana:

Nä. MariaMontazami som du då räddade. Var otydlig där.
Ok
Jag tycker du har låst fast dig vid mig som att jag skulle absolut rädda en ond MariaMontazami
Det kan jag verkligen lova att jag inte skulle göra i ett sådant läge ;)
Jag vet ju bara min egen roll så utifrån den kan jag bestämt säga att jag och MariaM INTE sitter i lyan ihop iaf
Maria kan dock vara på min sida i leken , men kan också vara en ond- jag vet inte helt enkelt
Jag ska fundera lite över övriga deltagare - även om man skulle tro att jag och MM sitter i lyan så lär det ju finnas nån mer ulv- eller hur?( varför tror du inte det om AgnesNicoleWinther förresten? Visserligen koncentrerade du dig på att någon skulle "rädda MM" , men tänk om det visar sig att jag är god om ni lynchar mig? Vad lämnar det då ANW i dina ögon?
I så fall har du bara 2 möjliga ulvaer/onda kvar bland de som röstade på bollen__ och visst kan EN av dem vara ulv/ond men jag tror inte båda faktiskt, iaf inte i lyan ihop.
Så för mig känns det som troligt att det är enklare att hitta en ulv utifrån de andra rösterna och motiveringarna samt hur mycket de bidrar till att föra leken framåt.
Så ska titta lite på alla deltagarna nu och se vad jag kan komma med- för nog måste man tänka lite på annat än bara rösterna på bollen__1 även om jag förstår att det är lättast att börja där dock.

Goda roller kvar
Den lösmynte spionen - ska ha fått full info idag och ulvarna har fått en drällrad

Brevbärare – ska välja paketmottagare innan DagDL. Kan ha skickat ett paket redan igår. men var väl inte tvingad att skicka varje dag om jag uppfattat rollbeskrivningen rätt? Så kan mycket väl ha alla paket kvar för att inte riskera att skicka till en ond

Byfånen - kan ha frågat om någon är ulv eller inte

Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Nattvakten – kan ha fått veta ficktjuvens identitet om ficktjuven försökt att stjäla från nattvakten

Bybor bevisligen fanns de sådana med i leken eftersom snurrfian var en sådan;)
frågan är om det är mer än en kvar eller inte?

Från början var det ju 8 goda roller iom tvillingarna som ju är två och snurrfian var bybo
Det var nog inte 7 onda från början skulle jag tippa!
Så antingen är det 1 bybo kvar eller möjligen två- beroende på hur många ulvar det finns med i leken

Onda roller kvar
Ficktjuven – ska tjuva vid DagDL för att kunna använda sig av ev tjuveri under natten. Kan ha råkat på nattvakten, eller ha kammat hem noll i sitt tjuveri- beroende på vem den tjuvat ifrån
Lyan
Ulvar antingen 4 eller 5 från början , det var frågan :idea: Bara 3 känns å andra sidan som väl lite rent balansmässigt å andra sidan.

Sedan har vi valt en BM igår- och det blev Blacksmithfarm
Hoppas verkligen att hon är på den goda sidan! :)

De enda goda som kan veta om varandra säkert i leken är ju tvillingarna som jag tänker
Spioninfon kunde ju ha kunnat gett ett hum om vem som var ängel till spionen, men det blev ju inte så, vilket jag fortfarande känner :banghead: för mig själv om :crazy:
I övrigt kan infon inte ge några tvärsäkra svar egentligen?

Goda roller kvar
Den lösmynte spionen - ska ha fått full info idag och ulvarna har fått en drällrad

Brevbärare – ska välja paketmottagare innan DagDL. Kan ha skickat ett paket redan igår. men var väl inte tvingad att skicka varje dag om jag uppfattat rollbeskrivningen rätt? Så kan mycket väl ha alla paket kvar för att inte riskera att skicka till en ond

Byfånen - kan ha frågat om någon är ulv eller inte

Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Nattvakten – kan ha fått veta ficktjuvens identitet om ficktjuven försökt att stjäla från nattvakten

Bybor bevisligen fanns de sådana med i leken eftersom snurrfian var en sådan;)
frågan är om det är mer än en kvar eller inte?

Från början var det ju 8 goda roller iom tvillingarna som ju är två och snurrfian var bybo
Det var nog inte 7 onda från början skulle jag tippa!
Så antingen är det 1 bybo kvar eller möjligen två- beroende på hur många ulvar det finns med i leken

Onda roller kvar
Ficktjuven – ska tjuva vid DagDL för att kunna använda sig av ev tjuveri under natten. Kan ha råkat på nattvakten, eller ha kammat hem noll i sitt tjuveri- beroende på vem den tjuvat ifrån
Lyan
Ulvar antingen 4 eller 5 från början , det var frågan :idea: Bara 3 känns å andra sidan som väl lite rent balansmässigt å andra sidan.

Sedan har vi valt en BM igår- och det blev Blacksmithfarm
Hoppas verkligen att hon är på den goda sidan! :)

De enda goda som kan veta om varandra säkert i leken är ju tvillingarna som jag tänker
Spioninfon kunde ju ha kunnat gett ett hum om vem som var ängel till spionen, men det blev ju inte så, vilket jag fortfarande känner :banghead: för mig själv om :crazy:
I övrigt kan infon inte ge några tvärsäkra svar egentligen?
Nej, den enda som kan ha en chans att veta något (utom tvillingarna) är om byfånen hittat en ulv. God kan den ju inte vara säker på för visst visades tjuven som god? Eller bybo?
Jag VET att någon frågade det igår men jag minns inte svaret. :o

Jag måste be om ursäkt för jag fick ingen tid att gå igenom leken idag. Och nu är jag upptagen.:crazy:

Vill inte missa att rösta och därför tvingas jag gå på det jag reagerade på igår vilket var @paow s kommentar om att hon trodde de som röstade på bollen1 var säkra på att hon var tjuv. Som jag sa då - hur kan någon vara säker på det DL1, men om man nu tror att några identifierat en ond - varför inte rösta där själv om man är god?

GW röstar på paow

Åter - ursäkta inaktivitet!

Ska svara på ditt andra inlägg strax, men börjar med det jag reagerade på här.
Så kan mycket väl ha alla paket kvar för att inte riskera att skicka till en ond
Varför skulle brevbäraren känna sig säkrare på att hitta en god/undvika en ond idag? Har jag missat något? Kan inte se att det hjälper goda att hålla på paketen heller, tänk om brevis blivit käkad? Utan att ha delat ut ett endaste paket?
Kan ha råkat på nattvakten, eller ha kammat hem noll i sitt tjuveri- beroende på vem den tjuvat ifrån
Eh, det är de enda två alternativ du ser? Kammat noll eller prickat nattvakten. Hmm... Kan det vara så att du försa dig lite här? Jag menar, du verkar säker på att den inte snott från exvis byfåne eller brevis - hur kan du veta det?
Får tjuven veta om han prickar nattvakten eller visad den som bybo för tjuven? <== @Paddington

Ok
Jag tycker du har låst fast dig vid mig som att jag skulle absolut rädda en ond MariaMontazami
Det kan jag verkligen lova att jag inte skulle göra i ett sådant läge ;)
Jag vet ju bara min egen roll så utifrån den kan jag bestämt säga att jag och MariaM INTE sitter i lyan ihop iaf
Maria kan dock vara på min sida i leken , men kan också vara en ond- jag vet inte helt enkelt
Jag ska fundera lite över övriga deltagare - även om man skulle tro att jag och MM sitter i lyan så lär det ju finnas nån mer ulv- eller hur?( varför tror du inte det om AgnesNicoleWinther förresten? Visserligen koncentrerade du dig på att någon skulle "rädda MM" , men tänk om det visar sig att jag är god om ni lynchar mig? Vad lämnar det då ANW i dina ögon?
I så fall har du bara 2 möjliga ulvaer/onda kvar bland de som röstade på bollen__ och visst kan EN av dem vara ulv/ond men jag tror inte båda faktiskt, iaf inte i lyan ihop.
Så för mig känns det som troligt att det är enklare att hitta en ulv utifrån de andra rösterna och motiveringarna samt hur mycket de bidrar till att föra leken framåt.
Så ska titta lite på alla deltagarna nu och se vad jag kan komma med- för nog måste man tänka lite på annat än bara rösterna på bollen__1 även om jag förstår att det är lättast att börja där dock.
Skrev ju att jag fastnat i detta scenariet. ANW skulle också kunna vara ulv, visst - har inte reflekterat över henne än. Men det som talar mot det är då att ulvarna inte borde ha röstat på den de trodde var tjuv. Och det talar väl mot MM som ulv med.
Möjligen kan MM var tjuv som vill vinka till lyan med sin röstmotivering. Men hon kan likväl vara god. Eller ulv som inte trodde bollen var tjuv, men använde den teorin ändå - vad vet jag.
Det jag menar är att det ser ut som om MM räddats av dig. Det går inte komma ifrån.

Men jag ska läsa om och se vad jag tror och tänker om de andra också, kan vara farligt att bli alltförinsnöad på ett spår för fort.

Eh, det är de enda två alternativ du ser? Kammat noll eller prickat nattvakten. Hmm... Kan det vara så att du försa dig lite här? Jag menar, du verkar säker på att den inte snott från exvis byfåne eller brevis - hur kan du veta det?
Får tjuven veta om han prickar nattvakten eller visad den som bybo för tjuven? <== @Paddington
Intressant notering. Lite märkvärdigt att inte se något annat alternativ, än att ha prickat nattvakten eller ha kammat noll.

Och jag hoppas verkligen inte brevbäraren håller på sina paket för att inte råka skicka ut till onda! Goda kan ju förlora på brevbärarens återhållsamhet i ett sådant fall.

Jag får förresten också be om ursäkt över inaktivitet idag. Och snart ska jag kolla på Hela Sverige Bakar, så jag är borta ytterligare en timme. Så ni ser mig enbart vid reklamen eller efter 21. Ska försöka vara lite aktivare imorgon, om jag lever då.

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle
(14:34
bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11 Paow nominerar GW_Persson
20:06 agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1

Vad det gäller röstningen så noterar jag att förutom rösterna på bollen så gick de så här :
Hemlig röstar på FarmenQ och FarmenQ röstar på hemlig , båda är en ströröst. Kan vara två som misstänker varandra och därför röstar på varandra , eller två som vill lägga röster som troligen inte kommer att påverka andras röster-eller så kan det också vara alibiröster. Hemligs röst var klart BOP-röst aktig med motiveringen att det är skumt att ta med två personliga saker och FQs röst kom i slutet när hemlig inte riskerade att åka med motiveringen att den som tycker hennes cigg är skumma blir hennes fiende Ingen av rösterna kändes troligt att någon annan skulle följa, dels sett till motiveringen och i FQs fall pga tiden hennes röst lades .
Hedinn/bollen__2 röstar på ANW med motiveringen att hennes platttång skulle kunna sno elen för vinkylen (:D) och ja det känns ju också som en rätt safe röst så sett att ingen ska följa den med samma motivering iaf:p Jag frågade dock Heddin om det då öven jag tagit med mig en personlig sak som behövde el och fick till svar att jag var starkare än henne:cool: pga att jag tränar och så:laugh:
Sasse röstar på EmmaA en ströröst med motiveringen att hennes val av ElenaB till Bm kändes suspekt
Emma_Andersson röstade på snurrfian(som vi vet var bybo) en ströröst med motivering att det var suspekt att ta med sig frystorkad mat. Ingen som följer den rösten heller och den känns ju klart BOP-aktig den med.
Paow röstar på AnnaAnka (lilla jag det:p) och motiverar det med att jag tyckte att hon var oseriös trots att hon fixade med röstlistor - problemet var att det hon röstade på mig för var vad jag tyckte INNAN hon började skriv sådana så det kändes rätt - oseriöst:angel: :love:
GW Persson röstade på MariaMontazaami för att hennes vin på bolaget inte är drickbart . Tja såklart ännu en BOP-röst och den enda som följer med mot MM är bollen__1 själv och det var väl för att dels misstänkte MM bollen__1 för något hon bevisligen inte var samt även för att kunna rädda sig själv? och fram tills dess hade faktiskt ingen mer än hon själv två röster på sig heller
BSF röstade på hedinn/ bollen__2 med motivering att hedinn skulle försöka sno åt sig Bm-rollen samt även redan här tycker att jag och Hedinns nomineringar av hemlig sticker ut ? Jag lovar att vi INTE pratat oss samman om det det har vi inte möjlighet att göra helt enkelt:p jag hann före och jag är rätt säker på att hedinn inte hann och se det helt enkelt
bollen__1(ängel) röstar på MariaM som jag tidigare skrev troligen för att hon misstänkte MM iom hennes röst på bollen__1 och för att kunna rädda sig själv (i det läget hade ingen annan än bollen 2 röster)
ElenaBelle röstar på GW Persson. Ännu en ströröst, med motiveringen att en som dissar ett vin måste vara suspekt oavsett Kvalar också in som en NOP-röst
Gunilla_Persson röstar på BSF för at hennes personliga sak indikerar att hon sitter i lyan ( troligen en förlängning av hennes tankar tidigt om att jag skulle tjattra lyan så bollen__ tog med sig öronproppar och BSF tog med sig hörlurar :mad:) Jag vet då iaf att jag INTE sitter där med BSF och det vet ju även hon, bollen__ gjorde det klart inte iaf .
FarmenQs röst på hemlig tog jag upp iom hemligs röst på FarmenQ

Så vad det gäller rösterna på bollen__1 då till slut
Ja MM tog upp en sak som faktiskt inte var OT eller BOP- även om det var fel, Jag vet inte vart jag har MM dock .
ANW hänger med och lägger en andra röst , som egentligen ingen tänkt sååå mycket på. Men vet inte heller vart jag har ANW
Jag vet dock vart jag har mig själv :D Och jag fattar att det börjar nystas i rösterna på bollen__ som var ängel - men jag tror att det kan spela onda rakt i händerna att fokus ligger där - jag tror att det finns mer onda utanför rösterna på bollen__ helt enkelt .

Jag ska summera lite intryck av deltagarna totalt och inte bara till röstningen sett också
:)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar