Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en bebis på 6v, blev igångsatt pga högt blodtryck och havandeskapsförgiftning. Var idag på besiktning hos MVC och mitt blodtryck är fortfarande högt. Ska ringa vårdcentralen imorgon.
Har någon erfarenhet av högt blodtryck EFTER grav?
Inte personligen men min kusin fick äta medicin efter förlossningen då hon hade högt blodtryck. Hon hade inte havandeskapsförgiftning eller högt blodtryck under graviditeten utan fick det efter förlossningen. Ver ej hur länge hon fick äta medicinerna för att sänka blodtrycket dock, kan fråga om det är av intresse?
Vore jättegulligt om du vill kolla! Fick en chock idag när det låg kvar på samma tryck som under grav.
Jag har en bebis på 6v, blev igångsatt pga högt blodtryck och havandeskapsförgiftning. Var idag på besiktning hos MVC och mitt blodtryck är fortfarande högt. Ska ringa vårdcentralen imorgon.
Jag hade högt blodtryck och havandeskapsförgiftning vid min andra graviditet. Åt Trandate under graviditeten men det hjälpte inte speciellt bra.Jag har en bebis på 6v, blev igångsatt pga högt blodtryck och havandeskapsförgiftning. Var idag på besiktning hos MVC och mitt blodtryck är fortfarande högt. Ska ringa vårdcentralen imorgon.
Tack för alla svar! Ska ringa VC och se vad de säger, om jag behöver medicin el inte. Låg på 140/90 hos bm, för högt för att det ska vara riktigt nyttigt. Skönt att höra att det inte är konstigt att trycket inte går ner igen!
Hur har det gått?