Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej brukar vara svårare. Nu fick jag inte alla rätt, men tycker att de var många som man inte direkt funderade över.Alla rätt.
Har aldrig gjort det innan, är det alltid så enkla ord?
Alla rätt, har för mig att jag kanske hade snarare runt 75% när jag gjorde högskoleprovet för 10 år sedan. Kanske borde göra det igen, bara för kul.
Om du hört de diskussioner 19-20-åringarna förde på rasten efter just det delprovet så är det absolut inte för enkelt. Det var rätt roande att lyssna på faktiskt. Det har med att vi (Nu antar jag att alla som svarat här minst har passerat 30 iaf) helt enkelt med åren byggt på vårt ordförråd och då blir det enkelt.Fattar inte hur man inte kan ha 20/20 (såvida man är född och uppvuxen inte Sverige och inte har ngn form av dyslexi)? Tycker att just denna del borde göras svårare, den känns för enkel i förhållande till vissa andra delar.
Fattar inte hur man inte kan ha 20/20 (såvida man är född och uppvuxen inte Sverige och inte har ngn form av dyslexi)? Tycker att just denna del borde göras svårare, den känns för enkel i förhållande till vissa andra delar.
Alltså jag håller med om att det är ganska enkelt, men jag känner å andra sidan personer som tycker att jag ”pratar med svåra ord”. Alltså vanliga människor, bott i sverige hela livet och gått grundskola och gymnasium. Men när jag pratar förstår personerna ibland inte orden.Fattar inte hur man inte kan ha 20/20 (såvida man är född och uppvuxen inte Sverige och inte har ngn form av dyslexi)? Tycker att just denna del borde göras svårare, den känns för enkel i förhållande till vissa andra delar.
Jag är bara 29 har alltid varit bra på ordförståelse och alltid haft alla rätt på såna prov sen lågstadiet. Det vet jag med säkerhet för det står i ett brev från fröken som vi alla fick när vi blev äldreOm du hört de diskussioner 19-20-åringarna förde på rasten efter just det delprovet så är det absolut inte för enkelt. Det var rätt roande att lyssna på faktiskt. Det har med att vi (Nu antar jag att alla som svarat här minst har passerat 30 iaf) helt enkelt med åren byggt på vårt ordförråd och då blir det enkelt.
Alltså jag håller med om att det är ganska enkelt, men jag känner å andra sidan personer som tycker att jag ”pratar med svåra ord”. Alltså vanliga människor, bott i sverige hela livet och gått grundskola och gymnasium. Men när jag pratar förstår personerna ibland inte orden.
Klart att det är enkelt om man har lätt för språk, kanske läser mycket eller generellt intresserar sig för debatter/diskussioner osv. Men för den som har svårare för språk och tex aldrig har haft för vana att läsa böcker mer än när man måste så är nog de här orden väldigt utmanande.