Sommarpratare 2024

Lyssnade på bland annat Sanna Sundqvist igår. Jag har inte läst igenom vilka årets sommarpratare är/gör eller vad deras prat kommer handla om, så var inte alls beredd på att det skulle innehålla händelser från neonatalen. Det blev en rejält jobbig flashback till när min dotter kom i v 26 och var inlagd i fem månader, svävande mellan liv och död (det gick bra i slutändan, hon är nu snart sju år). Ett prat som helt klart berörde på ett riktigt djupt plan.

Tanken är, som vanligt, att försöka lyssna på alla. Hittills är nog Trolles det jag tyckt varit mest underhållande och Cecilia Uddéns det som jag funderat mest på i efterhand. Instämmer med den som tidigare i tråden sa att det varit många tunga prat hittills, jag hoppas att det blir lite lättnad framöver. Upplevde Lasse Holm som en välbehövlig paus i det tunga, men så lyssnade jag också på honom efter ovan nämnda Sanna så det var extra passande med något mer lättsamt
 
Hoppar lite random nu och avverkade en del medan jag städade stallet. Lyssnarnas sommarvärd Alva tänkte jag hoppa över pga tragiskt men var så slitigt då så fick snällt lyssna vidare och är ändå glad över det. Verkligen fint!

Och instämmer med @parellikusken om Lars!

Gillade Ayan och speciellt om hur hon vill förändra branschen inifrån!


Är nu på Olof Lundh. Kan någon kort förklara varför han är verkar så upprörande? 😅 Gillar det hittills ändå.

Har inga planer att lyssna på tex Sigge, men kan lyssna på argument för honom om någon vill skriva :)
 
Vi började lyssna på Marlena Ivarsson men stängde av efter 15-17 min. Tråkigt och intetsägande. Sa mest sånt som man egentligen redan viste. Jag hade hoppats på något mer unikt.

Ingen av oss var sugen på något av årets pratare så istället letade vi fram ett gammalt prat med ”Ankan” vilket var ett kul prat.
 
Jag har kommit fram till Lars Strannegård. Tycker faktiskt de flesta gett mig något, minst i senaste raddan kanske Lasse Holm. Klassisk livsberättelse men det kändes som han aldrig dröjde vid något... Dock förvånad över hur pigg en 80åring kan låta. Min egen pappa är 79 så det blir ju inte utan att man jämför.

Tyckte mycket om Andrev Walden, tankeväckande och jag fnissade även flera gånger. Jag gillar hur han hanterar ord. Sanna Sundqvist fick mig att gråta, men det är nästan oundvikligt när det handlar om barn 🙈

Tyckte tom. om Zećira Mušović trots att jag är extremt ointresserad av fotboll.
 
Vi började lyssna på Marlena Ivarsson men stängde av efter 15-17 min. Tråkigt och intetsägande. Sa mest sånt som man egentligen redan viste. Jag hade hoppats på något mer unikt.

Ingen av oss var sugen på något av årets pratare så istället letade vi fram ett gammalt prat med ”Ankan” vilket var ett kul prat.
Inte bara jag som tycker årets val varit intetsägande då?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp