Sommarpratare 2024

Så här långt tycker jag, av dom jag lyssnat på: Bäst: Sigge Bra: Hampus, Jennie, Cecilia, Lasse, Joakim. Godkänt: Birgitta, Ellen, Carl, Johanna, Marcus. Underkänt: Lasse, men det var tråkigt, så jag stängde av ganska fort.
 
Så här långt tycker jag, av dom jag lyssnat på: Bäst: Sigge Bra: Hampus, Jennie, Cecilia, Lasse, Joakim. Godkänt: Birgitta, Ellen, Carl, Johanna, Marcus. Underkänt: Lasse, men det var tråkigt, så jag stängde av ganska fort.
Förtydligande: Lasse Berg var bra och Lasse Åberg kass. 😂
 
Lyssnade på Trolle Rhodin idag. Ett kul och lättsamt sommarprat som bjöd på en del skratt. Vilken fascinerande och annorlunda värld, cirkusvärlden.
Men 90% av musiken var kass. Ångrar att vi valde att lyssna med musik.
 
Sanna Sundqvists prat var bra! Hon pratade bl a om relationen med sin pappa som var alkoholist. Musiken höjde programmet ytterligare ett snäpp.
 
Jag har bara lyssnat på Zecira Musovic ännu, känns som att de sagt till henne att överdriva lite "dramat" angående uttagningen på VM. Men det känns som att det kommer från någon "Sommarpratsmall", reagerade på samma sak med Carl Hedin och hans häst som fick kolik på tävlingen. Men annars tyckte jag det var bra, lite överraskande att det var brorsan som pratade först men lite spännande grepp att ta med från familjens perspektiv också.
 
Jag är lite efter i år och har också börjat hoppa över de jag tycker är ointressanta efter en halvtimmes lyssnande (borde jag ha gjort med Lasse Å 😎 istället för att reta upp mig 😅).
Så här tycker jag (sen jag senast rapporterade) så långt som jag lyssnat:

Vivi Wallin - trevligt och väl värt att lyssna på! Trodde inte det var en av de jag skulle uppskatta men hennes uppväxt och hur hon lagt upp sommarpratet gjorde att detta är en av de bättre denna sommar trots att det inte var en favorit på förhand 👍

Lasse Berg - bra, men med tanke på hur väl hans ämnen i sommarpratet stämmer med vad jag gillar så borde det ha varit betyg jättebra 😁
Absolut värt att lyssna på, men inte överraskande bra

Marcus Wandt - en karl till som gillar att prata om sig själv och som försökte göra allt rätt genom att vara tuff men känslig, gilla krig för fred osv…
Nä… inte min grej. Lyssnade ändå klart så något hade det ändå.

Anna Lindmarker - det bidde en tummetott och jag slog av efter en halvtimme. Fastnade inte. Vet inte om det var något fel på det egentligen utan kan ha varit jag som var disträ men det slog inte an något i mig

Trolle Rhodin - riktigt kul sommarprat! Intressant ta del av, trevlig röst, bra upplägg och flera saker jag log åt eller funderade på, riktigt bra 👍

Cecilia Uddéen - en korrespondent jag gillar och följt i andra format, men detta sommarprat flög inte alls för mig. BORDE som en del tidigare sommarprat ha varit ämnen som intresserade mig men jag gav upp efter en halvtimme. Inte min grej denna sommar men jag fortsätter gilla Cecilia.

Johanna Nordström - ett ganska ”enkelt” sommarprat som handlar om hennes liv från födelse tills nu typ. Men det var himla trevligt, och jag fick en tår i ögat och skrattade högt i sista sången där både Johanna och pappa deltog ❤️ Trevligt, värt att lyssna på men inte så minnesvärt.

Carl Bildt - skicklig politiker som också ”borde” ha varit värt att lyssna på… men nä… namedropping och en känsla av att han föreläste om hur historien ÄR (eller var ;) ) med en självklarhet som bara gjorde mig irriterad. Fick bara en halvtimme… finns roligare saker att lyssna på för mig.

Längre har jag inte hunnit, har bara lyssnat på första minuterna av Jennie W och hjärtat brast lite av hur 6-åriga J tröstade treåringen på flygplanet ❤️‍🩹
Ser fram emot att lyssna vidare, hoppas resten kan fortsätta beröra på samma sätt.
 
Jag uppfattar det som att ganska många sommarprat i år är tunga och svåra ämnen/prat rakt igenom. Inget fel i det men det blir lite för deppigt och dystert på nått vis. Tyckte praten tidigare år har varit mer blandade.
 
Dagens sommarprat med Lars Strannegård hade jag höga förväntningar på, och det var till och med bättre!
Ett viktigt prat om vikten av kultur.
Och jag visste inte alls vem Strannegård är och blev helt betagen och lycklig av hans Sommar. Rätt människa på rätt plats. I och för sig kan jag tänka mig att han skulle kunna vara rätt människa på många platser, men han kanske gör mest nytta just där på Handels. Nu har jag hopp om livet!
 
Lyssnade på Lasse Holm igår och nja, lättsamt och så men inget som stannade kvar. Det var bortglömt i samma stund som programmet var slut.
 
I år har jag bestämt mig för att lyssna på alla sommarpratare från start till slut. Det är nog första gången, annars brukar det bli 3-4 stycken bara.
Ligger dock någon vecka eller två efter schemat, men hittills gillar jag mest
Birgitta Ohlsson, Joakim Paasikivi, Vivi Wallin, Lasse Berg, Jennie Wallden och Johanna Nordström som alla berörde på olika vis.

Tråkigast har Lasse Åberg varit, rörigt och namedroppande. (Tänker att han kanske inte har så mycket kvar att säga eftersom han väl sommarpratat förr. :p )

Wandt var ganska intetsägande, tycker aldrig han nådde något djup. Carl Bildt hade en (alldeles för!) lugn berättarröst som jag hade svårt att hålla fokus på men det jag minns var intressant.
Cecilia Uddén är det enda jag hittills inte lyssnat klart på. Inte för att det inte var bra utan för de starka bilderna, behöver dela upp det i mindre portioner...
 
Instämmer, jag lyssnar bara i Spotify normalt sett.

Fattar att de vill man ska använda deras app men blir fan knäpp på att ibland funkar det att spola tillbaka 15 s i bilen (där jag främst lyssnar) och ibland (oftast) hoppar den då tillbaka till starten av avsnittet 😭 Och jag pillar inte med mobilen när jag kör så då får jag byta till radio och när jag är framme leta mig tillbaka till var jag var och börja om vid annat tillfälle. Frustrerande.

Så jag ligger lite efter och årets lyssning har väl i större grad skapat frustration än jag önskat pga detta 😅
Och timern funkar väldigt sällan 😒 Jag lyssnar mest på sommarpraten som insomningssällskap och ställer då in att spelaren ska stänga av sig när aktuellt avsnitt är slut men har mest vaknat upp till att jag är ett halvt avsnitt in på nästa person. Har aldrig de problemen på Spotify.
 
I år har jag bestämt mig för att lyssna på alla sommarpratare från start till slut. Det är nog första gången, annars brukar det bli 3-4 stycken bara.
Ligger dock någon vecka eller två efter schemat, men hittills gillar jag mest
Birgitta Ohlsson, Joakim Paasikivi, Vivi Wallin, Lasse Berg, Jennie Wallden och Johanna Nordström som alla berörde på olika vis.

Tråkigast har Lasse Åberg varit, rörigt och namedroppande. (Tänker att han kanske inte har så mycket kvar att säga eftersom han väl sommarpratat förr. :p )

Wandt var ganska intetsägande, tycker aldrig han nådde något djup. Carl Bildt hade en (alldeles för!) lugn berättarröst som jag hade svårt att hålla fokus på men det jag minns var intressant.
Cecilia Uddén är det enda jag hittills inte lyssnat klart på. Inte för att det inte var bra utan för de starka bilderna, behöver dela upp det i mindre portioner...
Är du jag?
Exakt mina favoriter också. Sen har jag lyssnat på några fler som gerört mycket, Stella Österling till exempel
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp