Sommarpratare 2024

Jag har hunnit tre av fyra, och tyckt så här,

Nessvold:
Trevligt, rätt roligt bitvis och lite ointressant däremellan.
Bra som inledande program inget omvälvande men BRA

Lasse Åberg:
Bläääääää 🤢
Självgod gubbe som försöker vara rolig men det faller platt. Långtråkigt. Hånfull mot sina fans, barnen ”tigger” autografer och att en tant frågar om han sett på bandy var tydligen det mest korkade han har hört.
Jag som gillade honom innan är gruvligt besviken, han föll totalt från piedestalen i min värld.

Ellen Krauss:
Bäst hittills i år, säger dock inte så mycket när man är tredje person ut ;)
Bra att sommarpratet handlade om EN SAK med flera historier runt. Intressant höra delar från hennes ”första sommarprat”. Bra ämne, trevligt att lyssna på, gillade att hon sjöng med i låtar i programmet. Tumme upp från mig
 
Jag lyssnade på Åberg utan musik och så illa tycker jag inte det var. Ser ingenstans att några ungar tiggde autografer, däremot fick han en dikt jag tyckte var rolig. :sneaky:

En telning skrev en tvetydig dikt till mig.
"Gräset är grönt. Himlen är blå. Jag älskar kor. Jag har en kniv, jag vet var du bor."
 
I fjol lyssnade jag på alla och tänkte göra sammalunda i år. Jag är en rätt så snäll recensent som tycker det mesta är helt okej.

Nessvold: inte riktigt min typ av humor men småkul. 3/5
Åberg: något intetsägande men funkade bra att lyssna på i traktorn. 2,5/5
Krauss: trivsamt! 3,5/5
Ohlsson: bäst hittills, blev engagerad. 4/5
 
Jag lyssnade på Åberg utan musik och så illa tycker jag inte det var. Ser ingenstans att några ungar tiggde autografer, däremot fick han en dikt jag tyckte var rolig. :sneaky:

En telning skrev en tvetydig dikt till mig.
"Gräset är grönt. Himlen är blå. Jag älskar kor. Jag har en kniv, jag vet var du bor."
Det var i stycket om hur lik Dick han var som barnen tiggde autografer. Förhoppningsvis skämtsamt, men jag tyckte det lät rätt självgott och gubbigt men så var jag kanske på dåligt humör med ;)
 
Jag har hunnit tre av fyra, och tyckt så här,

Nessvold:
Trevligt, rätt roligt bitvis och lite ointressant däremellan.
Bra som inledande program inget omvälvande men BRA

Lasse Åberg:
Bläääääää 🤢
Självgod gubbe som försöker vara rolig men det faller platt. Långtråkigt. Hånfull mot sina fans, barnen ”tigger” autografer och att en tant frågar om han sett på bandy var tydligen det mest korkade han har hört.
Jag som gillade honom innan är gruvligt besviken, han föll totalt från piedestalen i min värld.

Ellen Krauss:
Bäst hittills i år, säger dock inte så mycket när man är tredje person ut ;)
Bra att sommarpratet handlade om EN SAK med flera historier runt. Intressant höra delar från hennes ”första sommarprat”. Bra ämne, trevligt att lyssna på, gillade att hon sjöng med i låtar i programmet. Tumme upp från mig

När jag var på klassresa i 6an fick vi syn på LÅ på flygplatsen, jag vågade inte gå fram och störa men en klasskompis var framme och "tiggde" autografer till alla :angel1:
 
Birgitta Olsson hade ALLT för att jag borde ha fastnat totalt i sommarpratet och gråtit i mängder…
…men antingen var jag för disträ eller blivit för van vid hemskheter för det lyfte inte riktigt till de högsta höjderna för mig?
Upplevde att det var ganska ”uppläst” och stramt, och det kanske hon är och då ska hon ju berätta sin historia så men jag blev lite förundrad över hur en liberal, feministisk, stark kvinna med en fin historia och hemsk sjukdom inte berörde mig mer. Väl värt att lyssna på, hoppas andra känner mer av berättelsen än jag gjorde (t ex borde jag ha mer gemensamt med och inspireras av gällande Birgitta än Kristian Gidlund som inte är lik mig alls… men det var hästlängder mellan hur mycket de två sommarpraten berörde mig).
Betyg 3, borde ha fått 4 men det funkade trots allt inte riktigt på mig.

Joakim Paasikivi idag!
Ett mycket intressant ämne och jag som har väldigt svårt för krig, Nato och hur vi ska ha militär när vi helst inte ska ha krig uppskattade detta sommarprat mycket. Jag lärde mig en hel del, han var duktig på att förmedla och informera, det fanns bra små inblickar i människor och personliga små anekdoter.
Fortfarande är jag inte riktigt säker på att krig är att stå upp för demokratin, det känns lite bakvänt, MEN jag förstår andras sida mer och kan se hur hans resonemang nog kan vara riktigt.
Liiiiite mycket om hur krig är och fungerar och därmed lite för lite om människorna som ”förstörs” på grund av det ändå. Tycker jag ;) som ogillar krig. Men ett mycket bra och tankeväckande sommarprat för mig!
Betyg 4. Rekommenderas att lyssna på.
 
Dagens sommarprat (Joakim) var bra. Tryggt och inte skrytigt eller tjatigt. Lyssnade på Ellen också och gillade hennes sommarprat lite lagom. Det var bra men inte sånt jag kommer tänka på så länge.
 
Birgitta Olsson hade ALLT för att jag borde ha fastnat totalt i sommarpratet och gråtit i mängder…
…men antingen var jag för disträ eller blivit för van vid hemskheter för det lyfte inte riktigt till de högsta höjderna för mig?
Upplevde att det var ganska ”uppläst” och stramt, och det kanske hon är och då ska hon ju berätta sin historia så men jag blev lite förundrad över hur en liberal, feministisk, stark kvinna med en fin historia och hemsk sjukdom inte berörde mig mer. Väl värt att lyssna på, hoppas andra känner mer av berättelsen än jag gjorde (t ex borde jag ha mer gemensamt med och inspireras av gällande Birgitta än Kristian Gidlund som inte är lik mig alls… men det var hästlängder mellan hur mycket de två sommarpraten berörde mig).
Betyg 3, borde ha fått 4 men det funkade trots allt inte riktigt på mig.

Joakim Paasikivi idag!
Ett mycket intressant ämne och jag som har väldigt svårt för krig, Nato och hur vi ska ha militär när vi helst inte ska ha krig uppskattade detta sommarprat mycket. Jag lärde mig en hel del, han var duktig på att förmedla och informera, det fanns bra små inblickar i människor och personliga små anekdoter.
Fortfarande är jag inte riktigt säker på att krig är att stå upp för demokratin, det känns lite bakvänt, MEN jag förstår andras sida mer och kan se hur hans resonemang nog kan vara riktigt.
Liiiiite mycket om hur krig är och fungerar och därmed lite för lite om människorna som ”förstörs” på grund av det ändå. Tycker jag ;) som ogillar krig. Men ett mycket bra och tankeväckande sommarprat för mig!
Betyg 4. Rekommenderas att lyssna på.
Håller med om Paasikivi, blev positivt överraskad.
 
Jag lyssnade på Birgitta Olsson idag, och blev väldigt tagen. Kanske blir jag extra berörd av bröstcancer då min pappas helsyster, halvsyster och helsysterns dotter har dött i det.
Hennes tankar om livsval är sådana som jag själv har tänkt på mycket.
Har alltid uppskattat henne för hennes kunskaper och engagemang. Och tänkt på hur det politiska landskapet i dagens Sverige skulle sett ut om blivit partiledare för folkpartiet/liberalerna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp