Sommarpratare 2024

Jag har lyssnat på Joakim Paasikivi och Vivi Wallin.
Båda överraskade, särskilt den senare, jag trodde nog att en influenser inte var min grej men hon var riktigt bra.
Snart ska jag följa min vana att gå ner till bryggan och lyssna på dagens sommarprat.

Marcus Wandt idag. Inget speciellt, det heller. Längtar efter att lyssna på de som jag missade tidigare i veckan.

Vivi Wallin: tyckte uppläsningen var stolpig i början så störde mig på det, men det blev bättre! Intressant livsöde. Trivsamt! 3/5

Lasse Berg: detta tyckte jag om. Men inte så minnesvärt? 3,5/5

Marcus Wandt: bra berättat men lite krigsromantiskt kanske? 3/5

Generellt känns det hittills ganska ”mellanmjölkigt” och grunt, på något vis. Förstår dock att man inte hinner med några djupare analyser på en timme och det är kanske inte heller syftet med praten.

Jag åker hem från jobbet mellan 13.30 och 14.00 ca, och då brukar jag "fusklyssna" den halvtimmen för att göra en egen intressekoll.
Hittills så är det bara Trolle Rhodin, Cecilia Uddén och Carl Bildt som jag lagt på min lista som heter; "att lyssna på hela programmet när tid finnes" :angel:

Jo, alla sommarpratare. Men eftersom jag lyssnar på en massa andra poddar också så vill jag ha alla i samma app.

Instämmer, jag lyssnar bara i Spotify normalt sett.

Fattar att de vill man ska använda deras app men blir fan knäpp på att ibland funkar det att spola tillbaka 15 s i bilen (där jag främst lyssnar) och ibland (oftast) hoppar den då tillbaka till starten av avsnittet 😭 Och jag pillar inte med mobilen när jag kör så då får jag byta till radio och när jag är framme leta mig tillbaka till var jag var och börja om vid annat tillfälle. Frustrerande.

Så jag ligger lite efter och årets lyssning har väl i större grad skapat frustration än jag önskat pga detta 😅

Hittills har jag lyssnat på alla sommarprat fram till Trolle Rhodin. Planerar att lyssna på alla. Absolut sämst hittills var Lasse Berg, pratade så ”ryckigt” och jag minns inte nu vad han sa ens. Näst sämst var Lasse Åberg. Zzzzz, så tråkigt..

Resten har jag gillat mer eller mindre, mest Joakim Paasikivi. Tyckte Trolle Rhodin stack ut också, fick sådan lust att gå på cirkus! :)

Jag ser mest fram emot Oscar Stenström, Kenza och Alhaji.

Vi är på semester med husvagn och började nyss lyssna på en sommarpratare per förflytting. Började med Johanna Nordström. Stundvis lite segt och svamligt men på det stora hela väldigt perdonligt, berörande och utanför vad iaf jag förväntade mig av henne. Hon är inte min typ av komik.

Carl Bild. Knarrig och stundvis seg men oj så kunnig och har varit med i politikens nav. Och då är jag verkligen inte blå men oerhört intressant. Och viktigt.

Ska lyssna på Calle Bildt nu, annars har jag inte lockats så mycket av årets uppställning. Amir Rostami är nog min enda absoluta måste-lyssning i år, han vittnade i ett mål som jag hade för tio år sedan och var intressant att lyssna på redan då.

Nu har jag lyssnat på några och jag tycker det känns ytligt hittills?

Lasse Åberg - lyssnade på 2/3 innan jag gav upp. Otroligt tråkigt prat om saker ingen kan bry sig om. Vem bryr sig om vad personen som vann en styrketävling för 40 år sedan heter och hade för yrke? Och hur intressant är det att höra vem som var VD på ett ställe? Det är liksom name dropping i varje mening och jag fattar inte vad han vill berätta egentligen?

Cecilia Uddén - Egentligen ett intressant ämne och jag gillade hennes röst men jag fastnade inte. Kanske för att jag precis lyssnat på ett par dokumentärer om just Israel/Gaza.

Joakim Paasikivi - Jag lyssnade på honom igår och jag kommer inte ens ihåg vad han sa? Något om försvaret och ryssland?

Hampus Nessvold - Jag gillar honom, hans humor och röst men jag hade önskat lite mer djup. Jag förväntar mig nog mer av ett sommarprat helt enkelt.

Johanna Nordström - Absolut bäst hittills. Djupt, känslosamt och precis så som jag tycker sommarprat ska vara. Bravo!

Jag gillade Johanna. Det handlade om saknad. Sorgen är randig sa någon till mig och hon visar det. Den bruden har något på något sätt. Jag är nog känslosam just nu, jag grät hejdlöst över mina saknade.

Det kan verka lite abstrakt. En bror som hon egentligen aldrig träffat blir symbol hur stor sorg och saknad kan vara oavsett vem eller vad man saknar. Man kan lägga in sin egen sorg, inget förminskas.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka