Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag minns NOG-delen med fasa. Gick ändå bra, men tror det hade varit betydligt svårare i dag. Matten var ju hyfsat enkel då med tanke på att jag gick teknisk och var inne i det tänket.Får alltid full pott på den där delen, det är tur att det inte är DTK-delen som testas i tidningarna varje år, då hade jag inte kunnat vara mallig precis. Orddelen känns liksom förbluffande lätt och DTK minns jag kändes i det närmaste obegriplig (säger bara: vinddiagram, hu!).
Jag brukar ha svårt för orddelen men tog 15/20 denna gången. Inte jättemycket bättre än tidigare gånger. Men till skillnad från tidigare så tyckte jag att det var mer ord som jag kan använda i vardagligt tal, som var med?
Ord är inte min starkaste sida så jag är i alla fall nöjd med mina 15/20
Det hade jag också. Trodde det betydde motsatsen till svaretFasiken hade fel på Heterogen
Haha, ja, har för mig att jag inte tyckte den var så gräslig, men just DTK minns jag extra väl. Men det är å andra sidan typ 20 år sen jag gjorde högskoleprovet första och enda gången också. Moget nog crazy bakfull och trött. Tur jag fick bra betyg, så jag slapp förlita mig på det resultatet...Jag minns NOG-delen med fasa. Gick ändå bra, men tror det hade varit betydligt svårare i dag. Matten var ju hyfsat enkel då med tanke på att jag gick teknisk och var inne i det tänket.
Om du är riktigt enträgen med din stavning och tolkning kanske det blir ett nyord eller till och med ett utbyte i framtiden20/20, dock med chockartad insikt om att ordet 'enträngen' inte finns utan att det visst heter "enträgen". Jag tycker min stavning känns logisk, organisk och bra, som att man envisas och tränger sig på, liksom.
Ska fortsätta vara enträngen!Om du är riktigt enträgen med din stavning och tolkning kanske det blir ett nyord eller till och med ett utbyte i framtiden
Trängtrupper är underhållstrupper inom det militära. Entränger måste ju då vara en ensam person som ska underhålla en massa andra och denna person måste då vara enträgen! Så tänker jag!Ska fortsätta vara enträngen!
Tvärsom och det gäller mänsklig genetik ocksåPå heterogen tänkte jag på hästar, om de är heterozygota eller homozygota för ett färganlag.
Nu minns jag inte vilket som är vilket men heterozygot är väl när en häst, tex en tigrerad knabstrup, har fått anlaget från båda föräldrarna? Så den kan bara lämna tigrerade avkommor?
Om du är riktigt enträgen med din stavning och tolkning kanske det blir ett nyord eller till och med ett utbyte i framtiden
Ja och du är ju långt duktigare på engelska än vad många andra är.Jag brukar ha svårt för orddelen men tog 15/20 denna gången. Inte jättemycket bättre än tidigare gånger. Men till skillnad från tidigare så tyckte jag att det var mer ord som jag kan använda i vardagligt tal, som var med?
Ord är inte min starkaste sida så jag är i alla fall nöjd med mina 15/20