Högskoleprovet 2013!

Sv: Högskoleprovet 2013!

Jag brukade ha med relativt långsamma kolhydrater till förmiddagsmellanmål, så blodsockret inte dippade för mycket tidigt på dagen. T.ex. en riktigt grov macka med pålägg som jag delade mellan de två pauserna på förmiddagen. Till lunch hade jag alltid med mig diverse sallader, lagom lätt tycker jag (äter man något tungt hamnar man ju lätt i "matkoma" :p). Till sista eftermiddagspausen hade jag med mig något för att relativt snabbt få upp blodsockret, typ juice och liknande + någon mer macka. Jag var ofta så slutkörd då så behövde lite extra kick då... :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

kl.

Kikar in här igen även om jag egentligen inte ska tänka på högskoleprovet idag. Har laddat upp med mat inför morgondagen, brukar inte ha några problem med energidippar men man vill ju inte ta några risker nu. Inget socker utan mättande, långsamt snack och blir också sushi till lunch för min del :D (vad tusan har hänt med smileysarna?)

Det kommer gå jättebra för alla! Tror att mycket ligger i att tänka positivt och att man fixar detta, i alla fall för mig. Nej nu ska jag sluta svamla, är kanske lite nervös ändå :angel:

Lycka till alla! Kikar in här på kvällen imorgon och hoppas på många glada människor :bump:
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jävla skitprov!!! Min provhandledare satt och smsade på sin mobil hela första passet, utan att ha stängt av ljudet!!! :mad:

Och sen avslutade hon provet efter 50 min, vilken resulterade i att jag fick gissa hej vilt på de sista frågorna.

GAAAAAH!!!! :mad:
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Åh nej vad otroligt störande. Jobbiga provledare är inte kul. Försök att fokusera på saker du kan påverka istället, så inte irritationsmomenten blir vad din hjärna koncentrerar sig på. Du skulle ju kunna be henne stänga av ljudet nu innan nästa delprov börjar? Samt påpeka att det är viktigt för er som skriver att ni får de 55 minutrar (på sekunden!) som ni ska ha, t.ex. genom att använda timern på sin mobil.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Fy vad jobbigt! Säg till!

Vi har en "lustigkurre" till provledare, men det är helt okej :) Ingen skrattar åt hans humor dock :D

Jaha, dags för prov tre då...
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Det som är tur är att jag i sådana här lägen, efter ett jävligt misslyckat första prov, blir sjukt taggad och hela kroppen skriker NU JÄVLAR VISAR VI KÄRRINGEN! Så, detta pass gick skitbra :D

Vi sa åt henne under provet att hon störde, men hon sa att hon var tvungen ha mobilen för att ta tid. Efter att någon röt "men stäng av ljudet och sluta smsa!!" så fick vi denna gång istället ideligen höra en "diskret" vibration istället för det tidigare muntra ljudet. Och, hon sa efter precis 50 minuter "lägg ner pennorna, tiden är slut!" :mad:... Hon har fått för sig att de sista 5 min MÅSTE användas till att fylla i kontrollpappret?! Blev värsta diskussionen i rummet men hon vägrar lyssna... Får se vad som händer nu, prov 3 incoming...
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Låter som en riktigt irriterande provledare. :eek:

KL

Lycka till idag, alla som i skrivande stund håller på med provet! Jag avundas er inte. :D
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Men nej! Det är ju katastrof att bli av med de sista fem minutrarna!

Nu är jag hemma för lite lunch, har dock ett migränanfall som ligger på lur :(
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Men vad fa... sådär får det inte gå till! Er provledare verkar inte ha tagit till sig informationen från provledningen över huvud taget. Det är ju skitviktigt att alla får samma förutsättningar, och i det ingår att ni SKA få era 55 minuter att skriva provet på, inte en sekund mindre!

Säg åt henne att kontakta huvudprovledarna om hon fortsätter krångla, så får de reda ut med henne vad det är som gäller. Hon ska ha fått kontaktuppgifter till dem i sitt provmaterial. Fylla i kontrollpappret ska man göra EFTER provtiden, efter att svarsblanketterna har samlats in men innan man samlar in provhäftena.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Men fy vilken dålig stil! Vissa har tydligen varken respekt eller förstånd!

Vår ena provledare satt och läste en bok och den andra satt och skrev eller nåt. De var mycket lugna och behagliga båda två!

Är faktiskt väldigt nöjd med dagen hur provet än gick. Jag stressade inte upp mig utan behöll lugnet och det kändes faktiskt rätt bra. Bara ett par panikomgångar men de var lätta att mota bort.

Nu vill jag också ha svaren! Även om jag inte tror det gick så bra så är det ändå hela grejen ju :D
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Nu har jag rättat! Vågar inte riktigt tro på siffrorna men well well.

Fick 65 på verbala och 61 på kvantitativa. Enligt förra normeringstabellen är verbala 1.8 och kvantitativa 1.7 vilket skulle innebära ett resultat på 1.75. Vilket jag skulle kunna bli intagen på i höst!!!! :banana: :banana: :banana: :banana:

Men man ska ju ha "tur" med normeringen också. Men det är utan tvekan mitt bästa prov jag skrivit!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! :banana:

Hoppas hoppas hoppas att normeringen blir till din fördel!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Alltså så jädra glad just nu! Speciellt eftersom jag tänkte att det kommer gå åt helvete ändå och hade absolut noll förväntningar. Kanske därför det gick bättre än tidigare :D

Hade bara 4 fel på sista verbala delen, så sinnessjukt nöjd!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Eeeehhh och ja, jag menar ju såklart ANtagen och inte INtagen. Hehe.

Men vem vet, de kanske hinner låsa in mig innan :angel:
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL

Nu har jag rättat och räknat och om det här vore 2012 hade jag fått typ 1,2-1,3. Känns ju lovande eftersom jag ville ha minst 1,0 och jag borde definitivt komma in på mitt program i höst:D
 

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 116
Senast: Masqueradee
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp