Högskoleprovet 2013!

Sv: Högskoleprovet 2013!

Nja, jag pluggade igenom mycket matte igår, kände att det räckte ;) Pluggar imorgon igen för då jobbar sambo ändå. Satt på ordprov.se en del innan förra provet och pluggade både ord och matte, det hjälpte typ... inget :crazy:
Så denna gånger ska jag försöka läsa lite ledare, lite "svårare" böcker på svenska och plugga igenom åtminstone matte A! *motiverad*
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Vad kul att vi verkar vara några stycken som ska skriva :)

Satt med KVA igår och har identifierat ett par svaga sidor i matematiken. Måste bli ordentligt mycket bättre på räta linjens ekvation, sannolikhetslära och geometri. Det ska sitta som ett rinnande vatten! Även vinklar och vinkelsatser ska nötas :)

Satt ungefär 2 timmar efter jobbet igår och körde matte. Sover gott om nätterna i alla fall :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Egentligen är jag hyfsad på den men den behöver bli klockren. Jag vill inte bli osäker och börja fundera över regler när jag väl sitter och skriver HP.

Bråkräkning ska jag också sätta fräs med.

Dagens plan är att gå förbi biblioteket efter jobbet. Kanske har de några Matematik A-böcker som de kan sälja eftersom de gjort om kurserna? I vilket fall som helst hoppas jag de har något exemplar som jag antingen kan låna hem eller använda på plats.

Halvt kl

Rekommenderar samtliga som satsar mot ett högt resultat att bli medlemmar i HP-guiden. Var tveksam själv till en början och tänkte att jag nog skulle klara det själv men det är GULD värt även om det är dyrt.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jag är väldigt tveksam till sidan men har funderat på det... Hur ser det ut? På vilka sätt tycker du den är bra?

Jag har förträngt det mesta från Matte A helt, verkar det som... plus och minus går bra men sen tycker min hjärna det blir för svårt och vill hellre räkna med imaginära tal :confused: :mad: Nåväl! ;)

Jag köpte mina böcker på blocket faktiskt, begagnade. Matte A-boken + lösningshäfte för 350 kr! :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Om ni ska låna/köpa en Matte A-bok, låna en som riktar sig till naturvetenskapliga programmet. Jättebra inför HP, och är på en bättre nivå än matteböcker riktade till andra program.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL

Kollade mer på HP-guiden... är det fler som har åsikter får ni gärna PM:a mig, är intresserad men vill veta 100% att det hjälper när det är så dyrt... :crazy:
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Om du kollar på VHS statistik så hade i alla fall Uppsala universitet (där jag helst vill gå) 1.7 i intagning för VT 2013. Umeå universitet hade till och med 1.65.

Och statistiken ovan är tagen från urval 2. Det är fullt möjligt att reserverna togs in på ännu lägre poäng :) Dock får man ha i åtanke att statistiken visar på den lägsta antagningspoängen, är inte säkert (förutom i Umeå) att alla med 1.7 faktiskt kom in.

Lägsta antagningspoäng urval 2 VT 2013:
Uppsala: 1.7
Umeå: 1.65
Lund: 1.7
KI: 1.75
Linköping: 1.7
Göteborg: 1.7
Örebro: 1.7
 
Senast ändrad:
Sv: Högskoleprovet 2013!

Kollade mer på HP-guiden... är det fler som har åsikter får ni gärna PM:a mig, är intresserad men vill veta 100% att det hjälper när det är så dyrt... :crazy:

Finns ju alternativ som gör att du får tillbaka dina pengar om du inte höjer resultatet :)

Ingen kan ju lova att det hjälper just dig eller att du kommer tycka tjänsten är bra. Du kanske tycker den är värdelös och suger apballe. Allt jag kan säga är att jag inte tycker det :D
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Klart vi i Umeå ska ha lägst intagsgräns .. :rofl:

KL

Jag ska inte skriva högskoleprovet själv men vill ändå titta in här och önska er som ska skriva lycka till!

Jag har skrivit det en gång, och då hade jag inte förberett mig någonting och på ett bananskal klarat matte A fyra år tidigare, inte räknat ett tal sedan dess .. Sedan hade jag Svenska A & B samt Engelska A, B & C. Jag fick 1,2. Nästa gång blir det till att kanske öppna en bok innan .. :grin: Så går det då man är lat.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Men vill du komma in HT13 eller VT14? För jag har för mig att det nästan alltid är lättare att komma in på våren än på hösten eftersom att det inte är lika många som söker då

Kan vara helt ute och cykla iof :angel:
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jag ska söka nu till hösten men om jag kommer in är en annan fråga :)

Och ja det brukar vara högre intagningspoäng på hösten :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

kl

Så vi är tre i tråden som siktar på Uppsala till hösten alltså? :D Jag bor ju redan här, men ändå.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

kl

Pluggade typ 10 minuter Igår, så nu har jag ångest och ska plugga 4 timmar idag. 77 dagar känns så himla kort helt plötsligt :crazy:. Har två och en halv timme kvar, men så är klockan bara tre och har redan tränat idag. Blir en trevlig fredagskväll :grin:

Har förresten börjat med podomoro(?), någon annan som kör det systemet?
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jag ska skriva och tänkte för första gången plugga lite innan för att se vad jag faktiskt kan få. Har skrivit tre gånger innan och ligger stadigt på 1,4 men insåg när jag skrev senast att jag inte kommer ihåg nåt av mattedelen eftersom det var så länge sen jag läste sånt. Orddelen låg på 1.9 sist så matten drog ju ner det en aaaaning eftersom jag gissade på över hälften. :p
 

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 116
Senast: Masqueradee
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp