Högenergifoder i små packstorlekar

Ainon

Trådstartare
Behöver lite tips på högenergifoder (motsvarande ex RC 4300/4800) som finns i små säckar (max 5kg).

Måste gå tillbaka till något mer energirikt om hunden inte ska behöva äta så han spricker (tänk om man själv hade samma problem :p )

Sv: Högenergifoder i små packstorlekar

Jag ger mina Hills Sensitive skin. Ligger ganska högt i energi (kommer inte ihåg på rak arm exakt värde) och har hög smältbarhet. Finns i 3 kg påse.
Det håller de hullet fint på och som en bonus så blir det inte så mycket som kommer ut i andra änden.

Färskfoder är inte att tänka på? Vom og hundemats exklusiv är väldigt energitätt. Vet inte kalorierna, men det näst fetaste ligger på 2300 kcal/kg och exklusiv ligger högre.

Tyvärr inte, vi far runt ganska mycket och det blir för bökigt.

Jeps - Ligger på ungefär samma nivå som vårt nuvarande foder, Hills har ett högenergifoder men det finns bara i 12kg säckar.

Selfpossessed - Det verkar vara ungefär det jag söker efter, tack för tipset, har slängt iväg ett mail och får se om man kan få tag på det någonstans i närheten.

Standardt extra är kanske inte tillräckligt energirikt? Det finns i 2-kilosförpackningar.

Eukanuba Jogging och Agility ligger på värden nära RC4300 (lite mindre fett). Min dam har rundat till sig lite för mycket när hon ätit det ;)

Tyvärr inte, vi far runt ganska mycket och det blir för bökigt.

Jeps - Ligger på ungefär samma nivå som vårt nuvarande foder, Hills har ett högenergifoder men det finns bara i 12kg säckar.

Selfpossessed - Det verkar vara ungefär det jag söker efter, tack för tipset, har slängt iväg ett mail och får se om man kan få tag på det någonstans i närheten.

Köpa högenergifodret och lägga sex av kilona i frysen välförpackat?
Tycker ju att även torrfoder borde ju få en längre hållbarhet i frysen precis som allt annat. Eller om man till och med gör fyra kilos förpackningar i frysen så man inte behöver ta så mycket åt gången.

/Camilla

Kombinera med lite hills a/d burkar? Går ju inte åt så mycket till en vavva, men kanske bökigt att ta med ändå?

Appetitt har både ett energy och ett extreme foder. Det finns i 3 kilos, kan inte hur energimängden ser ut men det går säkert att kolla upp :)

Kan inte låta bli att fundera lite över varför Apetitt Energy är så pass mycket dyrare än High-Energy Professional.
Apetitt kostar 189:- för 3 kg medan H-E tar 158:- för 4 kg när det förstnämnda har vete som andra ingrediens och det andra har ris som nummer två.:confused:

kl

Sjukt dåligt utbud i Köpenhamn kan jag konstatera efter åkt runt till varenda djuraffär i närområdet nu i eftermiddag, så får vänta tills nästa gång jag åker över till Sverige så jag kan importera lite.

Kan inte låta bli att fundera lite över varför Apetitt Energy är så pass mycket dyrare än High-Energy Professional.
Apetitt kostar 189:- för 3 kg medan H-E tar 158:- för 4 kg när det förstnämnda har vete som andra ingrediens och det andra har ris som nummer två.:confused:

Det vet jag inte faktiskt. I "vår" butik har vi inte high energy professional i små, tror inte det varit nån efterfrågan. Den säljs dock mycket i stora säckar, men jag tror det är draghundar i det fallet.

KL

hallafoder har 3kgs men de flesta åf får beställa in det, magnussons har mindre fp, doggy proffessional extra finns i 2kgs.
har du kollat om ANIMAIL skickar till köpenhamn!?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 706
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård