För en Röglesupporter är det i princip en identisk årscykel som går om och om och om igen så länge vi vistas i SHL. Jag har varit med så länge att jag förväntar mig inget annat av säsongen 17/18.
Mars-april: Vi klarade det! (avancemang till SHL) Eller Puh, vi klarade det! (hänger kvar i SHL) Lättnad: 100 %
Maj-juni: Nu jävlar ska det värvas och så ska alla lovande juniorer blomma ut nästa säsong. Optimism: 90 %
Juli: Var är alla fantastiska värvningar? Och synd att vi tappat de lovande juniorerna på annat håll. Nåja, det kan nog bli bra ändå. Optimism: 70 %
Första halvan av augusti: Åh, det ska bli spännande att se årets lag! Optimism: 90 %
Andra halvan av augusti och första halvan av september: Halva truppen drabbas av benbrott, hjärnskakningar, hälsporre, förkylningar och gulsot. Optimism: 60 %
Andra halvan av september och första halvan av oktober, fem matcher in i serien: Äsch, det går nog bra ändå! Optimism: 85 %.
Andra halvan av oktober - mars. Nähä det gjorde det visst inte. Andra halvan av truppen drabbas av skador och mystiska sjukdomar. Kan den där jävla kvalserien börja någon gång. Optimism 10 % Stundtals något högre vid derbyseger mot Mif.
Inför kommande säsong är dagsnoteringen optimism cirka 65 %, hoppas personligen att Juhamatti Aaltonen står på benen huvuddelen av säsongen. Han är ju inte ett helt lag, men han kan ensam göra en del saker som gör det värt hela entrébiljetten.