Hö till hamster?

Sv: Hö till hamster?

Ta bort hamsterbomullet så fort som möjligt! :eek: Det är väldigt farligt för hamster av många anledningar. Finns det något liknande hö som hamstern kan få?? Är halm farligt?

Finns massor av alternativ - tidningspapper, aspflis, alflis, aspspån, alspån, toa-lätt, majsans remiss...

Själv har jag tidningspapper, kommer ställa in en grävlåda med jord så att lilla Sverker får grävmöjligheter också.

Pretty: Halm är ju som hö...
Varför ge hö öht? De har ändå ingen som helst nytta av det.

Hmm, detta är underligt.. Spånet jag köper är för gnagare, det är t.o.m en hamster på framsidan.. Men hö kommer lilla Reinfeldt aldrig få... Grävjord? Hmm, vad mycket jag lär mig! Jord och ägg till hamster! :D

Ta hushållspapper. :) Kanske inte lika uppskatat men absolut det bästa!

Lite bilder på min halvdöda hamster! :eek::eek::angel:

:love::love:
Photo_6891_631151.jpg

Photo_6891_631150.jpg

Djuraffärer säljer mycket saker som kan skada djuren mer än göra nytta. Deras mål är att tjäna pengar. Ju snabbare ens djur dör av diverse olika sjukdommar desto snabbare kommer man ju till djuraffären igen för att köpa ett nytt djur.

Köp en rulle hushållspapper istället för hamsterbomull som säkert kostar mycket mer. Stoppa in lite på nåt kul ställe i buren så hamstern själv får hitta det och släpa in i boet. På min skola har de något brunt spån tror jag, ska ta reda på vad det är om du vill byta. Å andra sidan kanske inte hamstern lever tillräckligt länge för att utveckla cancer?
Vad mer kan man göra åt en hamster? Möblera om ofta i buren, gömma mat och plocka in lite blåbärsris kanske!

Hamster är långt ifrån mitt favoritdjur så jag vet inte så mycket mer om dem tyvärr..

Djuraffärer säljer mycket saker som kan skada djuren mer än göra nytta. Deras mål är att tjäna pengar. Ju snabbare ens djur dör av diverse olika sjukdommar desto snabbare kommer man ju till djuraffären igen för att köpa ett nytt djur.

Tyvärr är det ofta så ja... Ibland kan de inte ens nåt om djuren de säljer :( Och så kommer det in nån tioåring med en femtiolapp och köper två möss att ha i en skokartong :cry:

Köp en rulle hushållspapper istället för hamsterbomull som säkert kostar mycket mer. Stoppa in lite på nåt kul ställe i buren så hamstern själv får hitta det och släpa in i boet. På min skola har de något brunt spån tror jag, ska ta reda på vad det är om du vill byta. Å andra sidan kanske inte hamstern lever tillräckligt länge för att utveckla cancer?
Vad mer kan man göra åt en hamster? Möblera om ofta i buren, gömma mat och plocka in lite blåbärsris kanske!

Hamster är långt ifrån mitt favoritdjur så jag vet inte så mycket mer om dem tyvärr..

Ok, :) Fyller om några veckor, får väl önska mig ngt till hamstern :)

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 051
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar