Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..
Ja visst.
Det som går över styr är ju Strassers och för övrigt alla de andra mest besatta gröna vågarna av barfota argumentet med henne, att barfota SKA gälla för alla hästar och att de lider och har ont av att gå skodda.
DEN diskussionen tycker jag är rent åt f-nders, varför i helskotta skulle jag vilja att en häst som funkar bra, är frisk och fräsch med sina skor, skulle tas av skorna och verkas till "en vildhäst vinkel" till varje pris, med konvalecens på månader, år eller helt enkelt inget positiv resultat ö.h.t? varför skulle DET vara värt det?
Varför sånt liv om Strasser metoden just frågar du?
Pja - därför att det inte är något accepterat av andra traditionella och kunniga utbildade hovslagare att hästen verkas så den inte vill stå eller kan röra sig av smärta. goddag yxskaft.
Beppo skrev:Läs det Tappsveden skrev i ett inlägg ovan. Hästen i fråga hade så dåliga hovar att ägaren var villig att testa vad som helst. Hästen kunde inte röra sig, ville inte röra sig. Nu är hästen jättefin i hovarna och går fram överallt. Det är inte roligt att se hästen lida, jag vill verkligen itne att min häst ska lida MEN om man tror att metoden kommer göra gott och ser långsiktigt i stället för kortsiktigt.... så kanske det är värt de där månaderna då hästen inte kan röra sig eller gå på grusvägar för att sedan få en häst med fina och friska hovar
Ja visst.
Det som går över styr är ju Strassers och för övrigt alla de andra mest besatta gröna vågarna av barfota argumentet med henne, att barfota SKA gälla för alla hästar och att de lider och har ont av att gå skodda.
DEN diskussionen tycker jag är rent åt f-nders, varför i helskotta skulle jag vilja att en häst som funkar bra, är frisk och fräsch med sina skor, skulle tas av skorna och verkas till "en vildhäst vinkel" till varje pris, med konvalecens på månader, år eller helt enkelt inget positiv resultat ö.h.t? varför skulle DET vara värt det?
Varför sånt liv om Strasser metoden just frågar du?
Pja - därför att det inte är något accepterat av andra traditionella och kunniga utbildade hovslagare att hästen verkas så den inte vill stå eller kan röra sig av smärta. goddag yxskaft.
Senast ändrad: