Sv: Hjo-ko

Jag ska dit, men lär bli rejält utklassad:).. ska vara med i pleasure youth & open, sen trail Youth.. men lycka till alla som ska dit :D //Lisa

Hej! om du vill kan du få skicka ett PM till mej vad du tycker om Johan Fridbergers ridsätt och hantering. BVor nästan granne med honom och funderar på att både ta ridlekioner där och ta dit min unghäst men jag har aldrig träffat honom och vet inte hur han sätt är mot hästarna.
/Cindylou

Jaha gott folk nu är anmälan skickad så nu utmanar jag er att göra samma sak. Kom igen nu och sitt inte hemma och dröm:love::bow: Jag tänker ha riktigt skoj och rida lite emellan åt också:bump::bump:

*kl*
Vill dit och titta. Men då man inte har körkort och bor långt ifrån så e det näst intill omöjligt :( Ingen i blekinge,kalmar området som ska ditt som man kan lifta me :angel:

jag ska nog ditt och titta tror ja... jag har bokat annat men jag vill åka till hjo-ko...:confused:

Aldrig hört talas om Hjo-ko förut, är det samma stämning och roligt/sevärt som på chappen? Vart ligger det exakt? Och kostar det något inträde?

Tävlingen är ju inte i klass med chappen men ändå har det blivit en tävling där många deltar. Det är boskapsklasser men även ridgrenar. Tävlingsplatsen är inte så stor men har en underbar utsikt och utställare.
I år ska man satsa ytterliggare lite mer än tidigare år och man ska tydligen rustat upp stället lite samt mer underhållning osv.

Tufft jobbat nu är det Chex som ska övertygas hon har ju fram till den 12 juli att bestämma sig (sista anmälningsdagen) Får nog se till att få med något som bedövar stämbanden:angel: om man ska heja fram alla:banana:

Läste precis att man betalar för 2 dagar, det var ju lite dåligt..

nej då du kan välja som du vill torsdagen och söndagen kostar 80kr per dag fredagen och lördagen 200kr per dag. eller hela tävlingen 350 kr alltså tors till söndag. barn och ungdomar 10-15 år halva priset och barn under 10 år går in gratis;)
Så då är det bara att kombinera vad som passar ska jag bara vara där torsdag och fredag lönar det sig med att betala per dag, ska jag vara där fre och lördag lönar det sig att betala för hela tävlingen det är ju bara att anpassa efter sitt behov.

Senast ändrad:

Jaha nu såg jag det, klantiga jag :p. Jag ska iaf utan tvekan dit på fredagen :D, hade jag bott lite närmre så hade jag åkt lördagen med.

De har en liten camping inne på puplikområdet som är helt perfekt om man har ungarna med sig. men det är nog stor konkurrans om de platser med elutag skulle jag tro, Det är ju en möjlighet om du vill vara där fler dagar.;)

Nu har jag inte läst alla inlägg. Men vad jag har hört av folk som känner värd paret så kommer det att bli stor förändringar i år. Tex. Så kommer det att bli mer duchar och toaletter, Ny läktare, bättre resturang, bättre bana. Maten kommer dom att beställa via cantring (stavning) mm mm Dom jobbar så mycket dom bara orkar där nere nu. Tyvärr så vet jag att natten mellan tis-onsdagen så kom det ett rejält skyfall. Tex. så blev det stora skador på golfbanan som ligger en bit bort. Hoppas verkligen att det inte har sakat dom stackarna på Abrahamstorp nu bara. Glöm inte bort att denna tävling anordnas helt i privat regi.

Vad jag vet så anordnas tävlingen av en ideel förening, inte av privatpersoner, precis som nästan alla andra tävlingar i landet görs!

Ninni

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har stora problem med min motivation och det ställer till mycket problem då jag är egenföretagare, har en del djur och gård. Jag...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: susanne
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 298
Senast: lilstar
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 447
Senast: Korven
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 482
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?