R

Revontuli

Jag satt och raderade program från datorn, och råkade då också ta bort en Ethernet Styrenhet. Dvs. Datorn kan inte längre ansluta till internet. Finns det något sätt att få tillbaka den på? Kommer den tillbaka om jag installerar om windows? (Detta är dock sista utvägen eftersom jag vill ha kvar bilder och musik.) Jag har en Dell med windows XP home. Finns det något att göra eller är det bara att ta datorn till skroten?

Sv: Hjälp!

Herregud, SÅ illa är det inte. Vad har du för internetabonnemang?

Testa att a) starta om datorn. Om den använder DHCP är det stor chans att det hoppar igång igen.
b) windows har väl en massa läskiga internet-guider som man kan köra för att få igång uppkopplingen igen, testa en sådan, det borde fungera.

Jag är helt ute på windows dock, moiran vet bättre och kommer säkert också svara. Linux är mera mitt bord :)

EDIT: du kan ha tagit bort drivrutinerna till nätverkskortet, vid närmare eftertanke - en omstart borde få windows att fälla den vanliga kommentaren om att den hittat en ny enhet (nätverkskortet) och installera drivrutinerna igen.

Jag har BBB, och nej starta om datorn hjälper inte. Jag kan inte köra några onlineguider eftersom jag inte kommer ut på internet med den datorn. Det som står i de guiderna jag hittade från windows, är angående hemmanätverk. På den här datorn jag sitter vid, hittar jag inga sådana guider.

Tack för hjälpen iallafall!

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror jag gjort så jo, efter omstart säger den att det saknas Ethernet, men det går inte att på något sätt installera. Jag har ingen skiva för det, datorn har inget internet för att hämta hem, och programmet finns inte på datorn.

Diabolical skrev:
Jag tror jag gjort så jo, efter omstart säger den att det saknas Ethernet, men det går inte att på något sätt installera. Jag har ingen skiva för det, datorn har inget internet för att hämta hem, och programmet finns inte på datorn.
Om du har tur så har du en restorefunktion aktiverad i XP som gör att du kan få tillbaka datorn som den var i ett tidigare skede.

Gå till startmenyn, sen hjälp & support

Sen ska det finnas nån slags återställningsfunktion på första sidan.

Tack tack och mer tack :D Nu funkar allt som det ska igen!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V