@bumpo Har du testat tyngdtäcke? Alltså kedjetäcke eller bolltäcke.
Det brukar vara bra om man har ångest vid läggdags.
Du kan kontakta öppenvården där du går och be att få ett utskrivet.

När det gäller i imovane, om den funkar och du sover bra så tycker jag att du ska be och få det utskrivet.
Bra sömn är jätteviktigt för att läka. Ibland måste man ta medicin för att kunna sova. Det är absolut inget nederlag eller risk med det.
Tänk att du tar hand om dig själv istället. :heart
 
@bumpo Har du testat tyngdtäcke? Alltså kedjetäcke eller bolltäcke.
Det brukar vara bra om man har ångest vid läggdags.
Du kan kontakta öppenvården där du går och be att få ett utskrivet.

När det gäller i imovane, om den funkar och du sover bra så tycker jag att du ska be och få det utskrivet.
Bra sömn är jätteviktigt för att läka. Ibland måste man ta medicin för att kunna sova. Det är absolut inget nederlag eller risk med det.
Tänk att du tar hand om dig själv istället. :heart
Nä, jag borde nog kanske kolla upp det. För det börjar faktiskt bli ohållbart med sömnen nu. Imovane är typ den enda som jag fungerar på. Men de är ju så förbannat restriktiva med den här. Den är ju beroendeframkallande. Vilket inte sessom nått positivt när en har en 'missbruksbakgrund'. :/
 
Nä, jag borde nog kanske kolla upp det. För det börjar faktiskt bli ohållbart med sömnen nu. Imovane är typ den enda som jag fungerar på. Men de är ju så förbannat restriktiva med den här. Den är ju beroendeframkallande. Vilket inte sessom nått positivt när en har en 'missbruksbakgrund'. :/
Jag tror vinsten med att ta imovane överväger nackdelarna i ditt fall.
Så länge man tar en vid läggdags brukar missbruksrisken inte vara särskilt stor.
Dom brukar vara lite "snällare" att skriva ut det jämfört med ex stesolid eller oxascand.
Det är annat om man tar flera imovane på dagarna. Det finns dom som gör det :crazy: men det är ju något helt annat.
Kolla upp angående tyngdtäcke. Det är faktiskt otroligt bra just för ångest vid läggdags.
Här i familjen har vi två stycken. :love:
 
Jag med jag med! Jag är rätt snäll, älskar rökta räkor och grillat och kan vid behov vara jättearg på kukas!
Hoppas i så fall på @Ninnurur så jag kan lifta!
Jag vill, jag vill, jag vill! Får flirta med @Ninnurur , färdtjänsten funkar bara till länsgränsen. Eller så får @Voff plocka upp oss på vägen.

Vad gäller Leon har han inte så mycket till övers för folk som överskrider våra behov av "personal space" han låter o ser ut som Cujo. Kommer det däremot en van hundförare så blir han from som ett lamm.
 
Jupp, jag är så förbamnat arg på honom just nu.
Du får låna Ammo när du vill, han gillar att skälla på folk som ser "fula ut" och retar man upp honom tillräckligt kan han nog tänka sig att smaka lite med. Han gillar även att slå till killar i skrevet med huvudet.

Han är lite high maintenence men han gillar även att bara ligga och mysa ;)
 
Det verkar som en plan håller på att utkristallisera sig?

Oktober?
Kan inte i september. Alla helger bokade plus att jag ögonopereras och inte vill vara för nyfixad om jag ska dricka alkohol (helvete heller att jag tänker vara nykter på en Svärdsjö-träff :D) och sova borta.
 
Du får låna Ammo när du vill, han gillar att skälla på folk som ser "fula ut" och retar man upp honom tillräckligt kan han nog tänka sig att smaka lite med. Han gillar även att slå till killar i skrevet med huvudet.

Han är lite high maintenence men han gillar även att bara ligga och mysa ;)
Jaaa! Får jag träffa dig samtidigt så blir det ju jackpot :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 150
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp