Jag har en aning om vad det beror på i alla fall. Att få höra att polisen inte kan göra något åt/av mailet, att jag sen det kom har fått närmare 40 kukbilder, att jag är nästan helt säker på att jag såg en av Kukasets kompisar i min lilla håla (det finns inte en chsns att hen har en legitim anledning att vara här) och att jag faktiskt känner mig iakttagen/förföljd stundtals har tagit bort fruktansvärt mycket trygghet. Ångesten kommer från minskad trygghet, slutkörda reserver, ökade minnesbilder, minskad sömn och rastlöshet kombinerad med total orkeslöshet typ.

Jag är rätt okej med att det kommer bakslag. Det är oundvikligt antar jag men jag har så lite att hantera det med. Jag balanserar på en tunn tråd hela tiden.

Jag försöker att göra det men det går sådär. Jag kan inte riktigt tillåta mig själv att ge mig den tiden. För om jag skulle göra det är jah rädd för vad resultatet blir. Jag får alltid ett enormt ångestpåslag av mindfullness och jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara av att hålla självskadetankarna stången i det läget.

Det gör faktiskt otroligt mycket att läsa ditt, och alla andras, otroliga stöd här inne. Jag känner mig då mycket mindre ensam mitt i allt.
Du är inte ett dugg ensam. Ditt liv och dina val är din egen förtjänst. Känn och lita på din egen styrka. Och stödet från oss här på Buke.

Vad andra människor väljer att göra står för dem, det är du inte ansvarig för, oavsett om det är bra eller mindre bra. Du har dig själv och din egen hälsa att sköta och utefter förutsättningarna gör du det helt fantastiskt!!
 
Du är inte ett dugg ensam. Ditt liv och dina val är din egen förtjänst. Känn och lita på din egen styrka. Och stödet från oss här på Buke.

Vad andra människor väljer att göra står för dem, det är du inte ansvarig för, oavsett om det är bra eller mindre bra. Du har dig själv och din egen hälsa att sköta och utefter förutsättningarna gör du det helt fantastiskt!!
Jag har nog fastnat i skuldbeläggande av mig själv vilket inte är överdrivet bra på något sätt just nu. Jag kan liksom inte riktigt se de bra sakerna jag gjort och gör för mig själv utan bara de mindre bra. Jag föll för ett manipulerande, kontrollerande misshandlande as istället för att jag kunde ta mig från det manipulerande kontrollerande misshandlande aset...
 
Jag har en aning om vad det beror på i alla fall. Att få höra att polisen inte kan göra något åt/av mailet, att jag sen det kom har fått närmare 40 kukbilder, att jag är nästan helt säker på att jag såg en av Kukasets kompisar i min lilla håla (det finns inte en chsns att hen har en legitim anledning att vara här) och att jag faktiskt känner mig iakttagen/förföljd stundtals har tagit bort fruktansvärt mycket trygghet. Ångesten kommer från minskad trygghet, slutkörda reserver, ökade minnesbilder, minskad sömn och rastlöshet kombinerad med total orkeslöshet typ.

Jag är rätt okej med att det kommer bakslag. Det är oundvikligt antar jag men jag har så lite att hantera det med. Jag balanserar på en tunn tråd hela tiden.

Jag försöker att göra det men det går sådär. Jag kan inte riktigt tillåta mig själv att ge mig den tiden. För om jag skulle göra det är jah rädd för vad resultatet blir. Jag får alltid ett enormt ångestpåslag av mindfullness och jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara av att hålla självskadetankarna stången i det läget.

Det gör faktiskt otroligt mycket att läsa ditt, och alla andras, otroliga stöd här inne. Jag känner mig då mycket mindre ensam mitt i allt.
Ang mail.. Kan du inte markera mailadressen som skräppost? Då ska det hamna direkt i skräppostmappen och du slipper att ens se dem.

Har du någon person att ha sällskap av som du känner dig trygg med?
 
Jag har nog fastnat i skuldbeläggande av mig själv vilket inte är överdrivet bra på något sätt just nu. Jag kan liksom inte riktigt se de bra sakerna jag gjort och gör för mig själv utan bara de mindre bra. Jag föll för ett manipulerande, kontrollerande misshandlande as istället för att jag kunde ta mig från det manipulerande kontrollerande misshandlande aset...
Ja det gjorde du, men nu vet du bättre. Det är sjukt mkt svårare att vara snäll än att såra någon, både sig själv och andra.

Har varit bra på att säga elaka saker till mig själv hela dagen men har inga problem att vara snäll mot dig, så tro mig, jag vet hur det är. Men jag har också accepterat att jag är sån och att det inte betyder så mkt, för jag har också varit lite snäll.

Ett tag när jag var som dummast fick jag börja fejka och affirmera bra grejer, det funkade när jag var längst ner. Och andra gånger har jag tvingat mig själv att genomlida jobbiga perioder, att må skit, för jag vet ju någonstans innerst inne att det går över, och det gör det ju för dig med...

Har du ingen peppmusik? Tänker typ Titanium med Sia och David Guetta eller något sånt? En theme song...
 
Ang mail.. Kan du inte markera mailadressen som skräppost? Då ska det hamna direkt i skräppostmappen och du slipper att ens se dem.

Har du någon person att ha sällskap av som du känner dig trygg med?
Jo, det skulle jag kunna göra. Men om det kommer fler kan det eventuellt kanske kunna klassas som ofredande eller faktiskt som hot så jag äntligen kan få det där kontaktförbudet.

Kanske, men det är inte rimligt varje gång jag behöver gå utanför dörren.
 
Jo, det skulle jag kunna göra. Men om det kommer fler kan det eventuellt kanske kunna klassas som ofredande eller faktiskt som hot så jag äntligen kan få det där kontaktförbudet.

Kanske, men det är inte rimligt varje gång jag behöver gå utanför dörren.
Jag tror att det går att spärra mailadresser på de flesta servrar. Jag har Telia och kan göra det. Jag har också blockerat flertalet telefonnummer i min mobil, väldigt effektivt.
 
Jag har en aning om vad det beror på i alla fall. Att få höra att polisen inte kan göra något åt/av mailet, att jag sen det kom har fått närmare 40 kukbilder, att jag är nästan helt säker på att jag såg en av Kukasets kompisar i min lilla håla (det finns inte en chsns att hen har en legitim anledning att vara här) och att jag faktiskt känner mig iakttagen/förföljd stundtals har tagit bort fruktansvärt mycket trygghet. Ångesten kommer från minskad trygghet, slutkörda reserver, ökade minnesbilder, minskad sömn och rastlöshet kombinerad med total orkeslöshet typ.

Jag är rätt okej med att det kommer bakslag. Det är oundvikligt antar jag men jag har så lite att hantera det med. Jag balanserar på en tunn tråd hela tiden.

Jag försöker att göra det men det går sådär. Jag kan inte riktigt tillåta mig själv att ge mig den tiden. För om jag skulle göra det är jah rädd för vad resultatet blir. Jag får alltid ett enormt ångestpåslag av mindfullness och jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara av att hålla självskadetankarna stången i det läget.

Det gör faktiskt otroligt mycket att läsa ditt, och alla andras, otroliga stöd här inne. Jag känner mig då mycket mindre ensam mitt i allt.
Vad jag önskar att jag bodde kvar.
Så jag kunde stöttat dig irl.
Och konfronterat kukasets ev vänner om de vågar stoppa näsan i hålan
 
Förlåt om jag glömt av eller blandat ihop.

Men får du hjälp av vården att hantera och bearbeta det som hänt dig? Om inte jag missminner mig får han hjälp men inte du (helt stört att det ska behöva vara så)?

Kan du få hjälp via någon privat instans?
 
Jo, det skulle jag kunna göra. Men om det kommer fler kan det eventuellt kanske kunna klassas som ofredande eller faktiskt som hot så jag äntligen kan få det där kontaktförbudet.

Kanske, men det är inte rimligt varje gång jag behöver gå utanför dörren.
Du kan hälsa på här. Mina kissekatter kan kurra bort de flesta mardrömmar och hundarna släpper inte in några as på tomten!
 
Jo, det skulle jag kunna göra. Men om det kommer fler kan det eventuellt kanske kunna klassas som ofredande eller faktiskt som hot så jag äntligen kan få det där kontaktförbudet.

Kanske, men det är inte rimligt varje gång jag behöver gå utanför dörren.

Kan du skapa en mapp och ett filter så mail från honom går direkt dit utan att du behöver se dem? Då kan du be någon annan kolla på dem och avgöra om det är dags att ringa polisen. Jag kan arrangera det så i min mailklient.

*stor kram*
 
Jag kan inte somna, får panik när jag är på väg att somna. Upplever precis samma kontrollförlust och oro som innan jag flydde. Jag är både fysiskt och psykiskt trött men jag kan/vågar inte somna. Det slutar med att jag tuppar av av trötthet mellan halv tre och halv fyra och vaknar mellan åtta och nio. Det är inte ett hållbart sömnmönster men jag vet inte hur jag ska bryta det. Jag vill/behöver sova ordentligt ju! Om inte annat för att kunna hålla ångestnivån i schack.
 
Jag kan inte somna, får panik när jag är på väg att somna. Upplever precis samma kontrollförlust och oro som innan jag flydde. Jag är både fysiskt och psykiskt trött men jag kan/vågar inte somna. Det slutar med att jag tuppar av av trötthet mellan halv tre och halv fyra och vaknar mellan åtta och nio. Det är inte ett hållbart sömnmönster men jag vet inte hur jag ska bryta det. Jag vill/behöver sova ordentligt ju! Om inte annat för att kunna hålla ångestnivån i schack.

Kan du somna med mindre ångest om du har lampan på? När jag hade som värst problem med ångest sov jag med lampan på rätt länge. Det hjälpte faktiskt litegrann.
 
Jag kan inte somna, får panik när jag är på väg att somna. Upplever precis samma kontrollförlust och oro som innan jag flydde. Jag är både fysiskt och psykiskt trött men jag kan/vågar inte somna. Det slutar med att jag tuppar av av trötthet mellan halv tre och halv fyra och vaknar mellan åtta och nio. Det är inte ett hållbart sömnmönster men jag vet inte hur jag ska bryta det. Jag vill/behöver sova ordentligt ju! Om inte annat för att kunna hålla ångestnivån i schack.
Visst är det så att du bor långt från Sthlm? Annars hade du kunnat få låna min vuxna hund som sovsällskap, hon älskar att ligga nära i sängen och är en bra ångestdämpare... Kanske har du någon bekant i närheten med hund som kan få fungera så?
 
Jo, det ställer ju till det. Efter min period med överjävlig ångest har jag inte problem att sova med tänd lampa längre. Jag somnar när och var som helst.
Det gör ju det. Kanske får bita i det sura äpplet och be om att bli insatt på imovane en period igen. De är förbannat effektiva på mig. Tror inte att de ska vara så farliga i kombination med de andra tabletterna jag tar. Medicinförgiftning lockar faktiskt inte. ;)
 
Det gör ju det. Kanske får bita i det sura äpplet och be om att bli insatt på imovane en period igen. De är förbannat effektiva på mig. Tror inte att de ska vara så farliga i kombination med de andra tabletterna jag tar. Medicinförgiftning lockar faktiskt inte. ;)

Nä, det är något man bör hoppa över :p

Vill du så står givetvis erbjudandet om att stanna till här på en ev road trip :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 150
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp