Finaste du, vad ledsen jag blir av att läsa att det är så illa för dig just nu :cry::love:
Hoppas du och @Voff får en fantastisk dag ihop och säg till om jag kan göra något för dig.
 
Du har varit i en destruktiv relation. Detta är ju vad du lärt dig genom den relationen. Att skitsnacket är sant; du duger inte, du kan inte, du är inget värd. Det är nedbrytande, som att plocka ner en mur sten för sten. Det tar tid att bygga tillbaka. Det är tyvärr ett inlärt beteende att tugga på sig själv. Det kommer att gå, men det är tungt.

För mig hjälpte det att se mig utifrån. Om jag varit någon annan, hade jag... Och sedan handlat som om jag vore denna andra person.

Många varma tankar till dig, för att du ska orka.
Alltså, mina höga krav på mig själv kommer från innan den destruktiva relationen. Det har funnits med mig sen i alla fall tidiga tonåren om inte ännu tidigare. Men de tankarna i kombination med vad Kukaset försökte slå i mig, haha, är så stort svart och otäckt. Jag kan inte avhålla mig från att hålla med honom ibland.

Jag vill ju att det ska ske nu, helst igår. Kombinera det med höga prestationskrav och prestationsångest så är det ett recept på katastrof.

Jag försöker trösta mig själv genom att se mig själv utifrån. Var ju så kag överlevde då. Att jag kunde se mig själv och det som hände utifrån.
 
Jag menade absolut inte att förringa det du gått igenom med ordet mardröm. Klart att det varit ett helvete och du har all rätt i världen att berömma dig själv och inte bara stundtals utan hela tiden.
Jag tog det verkligen inte som ett förringande. Alls. Men jag måste ständigt inför mig själv bekräfta graden av dålighet då jag förringar det själv. Därför var domen så befriande eftersom det i den står att hans utsaga inte på något sätt är en rimlig förklaring till det som hänt.

Jag försöker men är ju så förbannat svårt.
 
Snöflingor? :confused: :D Vad är det? Nyfiken!

Det är inte konstigt att du är hård mot dig själv.
Tyvärr funkar det ofta så att när man inte blir misshandlad av någon längre så brukar man själv förutsätta att slå sig själv. :(

Snöflingorna är tre flingor längs med vänster underarm där de två yttre täcker över varsitt ärr. De är tre veckor på onsdag. De är oerhört symbolikfyllda och sååå fantastiskt fina.

Det är nog så och visst kommer en del av min hårdhet gentemot mig själv från misshandeln men jag har alltid haft den synen och inställningen till mig själv. Antar att det är en del o förklaringen till hur jag så fort kunde fastna i våldet.
 
:bump:När jag ser ditt användarnamn @bumpo så tänker jag på den här smileysen.
Blir så lättad när jag hör eller läser om någon som orkat och kunnat ta sig iväg.
Hoppas du snart mår bättre.
 
Finaste du, vad ledsen jag blir av att läsa att det är så illa för dig just nu :cry::love:
Hoppas du och @Voff får en fantastisk dag ihop och säg till om jag kan göra något för dig.
Men tack fina du! Jag tvekade så länge innan jag tryckte på posta tråd eftersom jag typ inte vill erkänna för någon hur totalt jävla genomuselt det är just ku. Speciellt inte efter hur fantastiskt underbar första delen av veckan var. Men samtidigt vet jag ju hur fantastiskt buke är.

Om jag kommer på något så ska jag fråga. Just nu behöver jag egentligen bara komma ur/vända den här spiralen. Jag vet med mig att jag lätt fastnar i destruktivitet och sjunker ännu mer. Jag har inte råd att sjunka så mycket mer snart.

Det ska vi försöka ha.
 
:bump:När jag ser ditt användarnamn @bumpo så tänker jag på den här smileysen.
Blir så lättad när jag hör eller läser om någon som orkat och kunnat ta sig iväg.
Hoppas du snart mår bättre.
Den är jag på något sätt. Men ännu mer jag är den rörliga versionen av min avatar. Klickar du på mig ser du den. Fråga tex @Voff eller @Killaloe .

Jag blir också det. För det ger mig hopp om att jag kan komma tillbaks. Även om det stundtals känns omöjligt.
 
Åker från L-kile nu. Så nu kommer jag och tar dig. Och våga inte garva åt bilen....fick ta det gamla liket hemma för sambon har den nya till jobbet.
Liket går inte fort, är tejpat med silvertejp men är troligtvist lagligt :D
 
Snöflingorna är tre flingor längs med vänster underarm där de två yttre täcker över varsitt ärr. De är tre veckor på onsdag. De är oerhört symbolikfyllda och sååå fantastiskt fina.

Det är nog så och visst kommer en del av min hårdhet gentemot mig själv från misshandeln men jag har alltid haft den synen och inställningen till mig själv. Antar att det är en del o förklaringen till hur jag så fort kunde fastna i våldet.
Ah, då förstår jag! :)
Snöflingor! Låter vackert! :love:
Såna där saker är ju verkligen ett positivt sätt att hålla ifrån sig från självskadande.
Jag brukade boka tid hos massören. Flera veckor i förväg, för att då visste jag att jag var tvungen att låta bli. Funkade det också.

Du verkar ha bra självinsikt och det tror jag är något väldigt bra när man ska gå igenom något sånt här.
 
Känner dig inte @bumpo men vill skicka en stor kram. Har mött några i olika sammanhang som blivit utsatta för våld och psykisk terror av varierande grad i förhållanden. Varje resa är individuell. Gemensamt är att de jag har träffat lever och mår bra igen. Det kanske är svårt att se det ljuset i ditt liv just nu men jag hoppas du hittar dit. Så modigt, starkt och bra att du vågade inte bara bryta upp utan även få honom anmäld och dömd. Nu är det helt okej att vara liten och svag och behöva mycket hjälp av sin omgivning och av proffsen. Jag gör inga anspråk på att förstå vad du går igenom för jag har inte varit där själv men ville bara visa min medkänsla med dig.
 
Kram @bumpo! Fy fan vad du är grym som lämnade och som kämpar för att leva nu! Försök vara snäll mot dig själv. Du har gått igenom något som kan knäcka vem som helst. Men du överlevde. Och du fortsätter överleva. Och kämpa. Det är värt en bragdmedalj.
Men tack! Behövde läsa det just nu, just ikväll. Jag är inte snäll mot mig alla gånger, vilket jag får äta upp gång på gång. Även om jag just nu inte är suicud så är självskadetankarna väldigt starka just nu. Vilket känns så konstigt eftersom jag har haft en relativt bra dag idag.
 
Ah, då förstår jag! :)
Snöflingor! Låter vackert! :love:
Såna där saker är ju verkligen ett positivt sätt att hålla ifrån sig från självskadande.
Jag brukade boka tid hos massören. Flera veckor i förväg, för att då visste jag att jag var tvungen att låta bli. Funkade det också.

Du verkar ha bra självinsikt och det tror jag är något väldigt bra när man ska gå igenom något sånt här.
Mina snöflingor är så grymt symboliska. De är en påminnelse om att jag klarar av att keep my cool även under enorm psykisk (och fysisk) stress. Att jag kan kapsla in mig för att skydda mig själv (lång historia). Samt som påminnelse om att alla är unika, speciella och vackra.

Jag har nog det ja. Eller i alla fall i vissa frågor. Jag vill ju verkligen ta mig igenom det här. Jag vill ha ett bra liv.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 146
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp